Skocz do zawartości

[rower] do 7000zł


TomaszB

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

pozwoliłem sobie tutaj wtargnąć, żeby nie zakładać nowego wątku.  Otóż zmagam się z dylematem zakupu nowego MTB, rozważałem Scotta Scale

https://www.scott.pl/produkt/811/4911/Rower-Scale-930/

i już myślałem, że wybór mam sprecyzowany i pozostaje tylko ponegocjować ofertę, kiedy po zapoznaniu się z opiniami o jednorzędówkach, mój zachwyt prysł. Jakoś się uparłem na carbonową ramę, ale ku mojemu zdziwieniu wszystkie Scale są jednorzędowe. Carbonowe Treki czy Orbee również, cóż to za tendencja sezonu 2019? No jest model Gianta:

https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-3--ge--2019

lub Krossa:

https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-11-0

o dwurzędowym napędzie, ale jakoś modele do mnie nie przemówiły. Jako chyba zboczony esteta kieruję się również malowaniem roweru:)

Teraz pytanie, czy pchać się w carbon, czy może zdecydować się np. na Scale w aluminium dwurzędowym:

https://www.scott.pl/produkt/811/4918/Rower-Scale-990/  

Pragnę zauważyć, iż rower będzie przemierzał, co najwyżej, nikłe wzniesienia i pagórki, z racji mojej nadmorskiej lokalizacji:) Przed jednorzędówką mam tylko jedną jedyną obawę, czy wystarczy twardych przełożeń do pokonywania z większą prędkością płaskich tras. Gdzież przeczytałem wyliczenia, iż takowym napędem osiągnięcie prędkości 40 km/h wiąże się z bardzo wysoką kadencją i jest graniczną prędkością. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. Może ktoś z Was konfrontwoał oba rodzaje napędów.

Edytowane przez marpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od Gianta raczej trudno oczekiwać deklaracji wagi, o czym świadczą ich słowa: 

"W branży rowerowej nie ma standardu porównywania wagi rowerów między segmentami lub markami. Wielu producentów podaje najniższą możliwą wagę roweru. Różnice zależą od wielkości ramy, użytych materiałów, wagi osprzętu i akcesoriów. Dlatego najlepszym sposobem, aby ocenić wagę konkretnego roweru jest jego wypróbowanie. Sugerujemy wizytę u lokalnego dystrybutora, który zważy wybrany rower. Wszystkie rowery Giant są zaprojektowane tak, aby oferowały jak najlepszą w swojej klasie wagę i jakość jazdy."

Edytowane przez marpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli nie jeździsz kadencyjnie, albo nie chcesz za bardzo chomikować, to faktycznie okolice 40km/h będą górną sensowną granicą.

Dezent
Skoro ten : https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29er-2-ltd-2017  waży tyle : http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=126&mar=140&art=7352 , to w/w będzie ważył więcej, niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny ten kalkulator, wychodzi, że aby osiągnąć przy tarczy 32  40 km/h to trzeba kręcić z kadencją 102, Najgorzsze, że z rocznika 2018 już nic magazynowego się nie znajdzie niestety. Pytałem o Treki, Gianty, GT.

Edytowane przez marpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy taka zębatka będzie kompatybilna i wszystko będzie współgrało. Jest to jakaś myśl. Z fitnessa zrezygnuję, bo za takowy robi mi szosa Treka:) Trochę mi się już znudziło asfaltowe jeżdżenie, dlatego rozglądam się za MTB. Swego czasu jeździłem Giantem: https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_giant_talon_1_disc/3044.109.1.1.pl.0.htm

Tam były trzy tarcze z przodu, dlatego nie wiem, czy w ogóle odnajdę się przy dwóch, nie mówiąc już o jednej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też całe życie jeździłem na trzech z przodu. Na początku zeszłego roku założyłam 2 rzędy z przodu i zacząłem startować w zawodach. We wrześniu miałem już nowy rower z napędem 1x11 i wystartowałem na nim w trzech wyścigach. Po tym krótkim czasie stwierdzam, że przednia przerzutka to najbardziej zbędna rzecz w rowerze MTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak naprawdę, to ile osób śmiga na codzień szybciej niż te 3 dychy średnio w lekkim terenie, no ile ?
A ile i jak często przyspiesza do 40 ?
Oczywiście mówię cały czas o MTB, żeby nie było ;)
Braków na płaskim raczej bym się nie obawiał ( chyba, że będziesz sprawdzał top speed, ale od tego masz szosę ), prędzej może brakować na zjazdach, a to też pod warunkiem, że będziesz chciał cisnąć 5 - 6 dych ( wtedy może być już trudno ).
Jeden z forumowych kolegów - maratończyków nizinnych, na przełożeniu 32/10 przy 55 km/h odczuwał już trudność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za argumenty, oj nie spodziewałem się tak przekonujących i merytorycznych sugestii. Rozwialiście moje wszelkie wątpliwości. A to, że upieram się przy carbonie nie jest fanaberią? Ważę 86 kg:)

To moje dwie kandydatury:

https://www.scott.pl/produkt/811/4911/Rower-Scale-930/

https://www.scott.pl/produkt/811/5632/Rower-Scale-900-Elite/

Warto dołożyć do 930?

Edytowane przez marpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...