PawelW84
Użytkownik-
Liczba zawartości
1 114 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia użytkownika PawelW84
-
W celu sprostowania. Przy pozostawieniu 12cm od lustra oleju do korony widelca po zablokowaniu amora ma on około 1 cm ugięcia. Po napełnieniu do 11cm amor blokuje się natychmiastowo, tak samo jak było to bezpośrednio po zakupie. Więc ilość wlewanego oleju to bliżej 90ml -95ml Poniżej wrzucam sprostowaną instrukcję 1) Sprawdzamy długość skoku 2) Odkręcamy górną nakrętkę tłumika (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 3) Wyciągamy górą tłumik górny 4) Wylewamy olej z tłumika górnego do menzurki ( w-g manuala 90ml 5WT) 5) Odkręcamy śrubę imbusową 4mm sprężyny powietrznej w dolnej ladze 6) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy(manual nie przewiduje)) 7) Spuszczamy powietrze z komory 😎 Odkręcamy korek komory powietrznej Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm) 9) Odkręcamy pokrętło regulacji odbicia (śrubokręt) 10) Luzujemy tłumik w dolnej ladze (imbus 8mm w prawo) 11) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy (manual nie przewiduje)) 12) Zdejmujemy dolne lagi, czyścimy, wymieniamy uszczelki gumowe i kurzowe 13) Wkładamy nowe uszczelki kurzowe nasączone olejem 15WT Heavy oraz smarujemy uszczelki gumowe i ślizgi Sram Butter lub Dynamic Seal 14) Czyścimy odboje sprężyny powietrznej 15) Odkręcamy nakrętkę sprężyny powietrznej szczypcami Seger-a 16) Sprężynę powietrzną wyciągamy w dół przez goleń 17) Wyciągamy tłoczek w dół przez goleń, czyścimy 18) Czyścimy w środku górną lagę 19) Odkręcamy plastikową nakrętkę tłumika, klucz 24 20) Czyścimy dolny i górny tłumik 21) Dokręcamy dolną nakrętkę dolnego tłumika M12 ręką przytrzymując imbusem 8mm 22) Czyścimy w środku górną lagę amortyzatora 23) Smarujemy oring tłumika dolnego i nakrętkę oraz gwint lagi 24) Wkręcamy dolny tłumik w lagę, klucz 24 moment 7Nm (wartość orientacyjna w manualu jest 110-130 kgf ? , jeśli Seger to ostrym do zewnątrz) 25) Zalewamy tłumik olejem 5WT ( około 90ml) na oko 11 cm od korony amora (na wysokość wnętrza tłumika górnego) 26) Pompujemy tłumikiem dolnym olej 27) Smarujemy nakrętkę tłumika górnego i oring na dole oraz gwint w ladze 28) Montujemy tłumik górny (blokada otwarta), sprawdzamy działanie blokady skoku, jeśli nie działa lub działa z „luzem” dolewamy oleju do tłumika górnego. 29) Sprawdzamy czy tłumik dolny chowa nam się w całości do górnej lagi 30) Skręcamy (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 31) Smarujemy tłoczek tłumika powietrznego Sram Butter lub Dynamic Seal i wkładamy go od dołu lagi 32) Smarujemy sprężynę tłumika powietrznego oraz gwint nakrętki i lagi (sitko, durszlak) i wkładamy od dołu (wkładamy od dołu przy otwartym zaworze powietrznym) 33) Skręcamy korek sprężyny powietrznej szczypcami Segera (5-7Nm) 34) Smarujemy uszczelkę i odboje sprężyny powietrznej 35) Do komory powietrznej od góry wlewamy 5ml oleju 5WT ( manual podaje 5-10ml) 36) Smarujemy gwint komory powietrznej i korek z wentylem Sram Butter lub Dynamic Seal 37) Jeśli występuje (u mnie nie było) dokręcamy do niej u góry element tłumika powietrznego , ręką 38) Skręcamy (Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm)) 39) Pompujemy sprężynę powietrzną 40) Zakładamy dolne lagi (ustawiamy amor do góry nogami) 41) Przez otwory na śruby wlewamy po 5 ml oleju 15WT Heavy (manual nie przewiduje) 42) Dokręcamy śruby w dolnych goleniach 43) śrubę imbusową 8mm w tłumiku (5Nm) 44) śrubę imbusową 4mm (5-7Nm) w sprężynie powietrznej z odrobiną loctite 45) montujemy pokrętło regulacji odbicia 46) montujemy pokrętło zamknięcia ( musimy ustalić jego położenia na max zamknięte do przodu)
-
[okulary rowerowe] Okulary przy dużej wadzie.
PawelW84 odpowiedział Charr → na temat → Ochrona, dodatki, akcesoria
Chciałem podjąć kolejną próbę u 3 optyka ale po rozmowie z nim odpuściłem. Gość nie podjął się dorobienia szkieł bo jak zobaczył gięcie to od razu powiedział, że nic z tego dobrego nie wyjdzie. Problemem jest - i to że przez krzywiznę okularów nie patrzysz przez szkło na wprost tylko po skosie. Sypie się wtedy cała optyka soczewki. Podobno im większy wygięcie okularów i im większy - tym gorzej. Podobno z + jest prościej. Tak słyszałem, ale czy tak jest naprawdę nie wiem. Zapytam się z drugiej strony, czy rozważaliście laserową korektę wzroku ? Biorąc pod uwagę koszt porządnych sportowych okularów korekcyjnych+ okularów na co dzień + fakt że raz na 2-3 lata takie okulary wypada wymienić bo wyglądają już po prostu źle, to koszt takiego zabiegu nie wydaje się zaporowy. -
[okulary rowerowe] Okulary przy dużej wadzie.
PawelW84 odpowiedział Charr → na temat → Ochrona, dodatki, akcesoria
Obawiam się że przy tak dużych - okulary sportowe ( z wkładką korekcyjna ) się nie sprawdza, a i z takimi wyposażonymi w szkła korekcyjnymi może być problem. Robiłem 2 wkładki, jedna u producenta druga u optyka przy wadzie -2 albo -2,5 (nie pamiętam dokladnie). W obu przypadkach wyszła lipa. Z powodu zakrzywienia okularów. Pamiętam że od ich używania bolały mnie oczy i miałem bardzo zaburzone wyczucie odległości. -
Tak, też byłem bardzo pozytywnie zaskoczony i to nie pierwszy raz. Kiedyś chciałem od nich kupić nowe siodełko i założyć je dziecku do szosy (mają fajne krótkie smukłe siodła). Napisałem do sklepu zapytanie i dostałem je za darmo. Nie wiem czy podchodzą tak do wszystkich czy mam po prostu szczęście (kupiłem u nich już 4 rowery) ale ja jestem bardzo zadowolony.
-
Amor po serwisie. Wszystko działa, na razie lepiej niż przed rozbiórką. Wcześniej miał tendencję do przyklejania się po postoju. Gdyby poszukiwał w tym zakresie pomocy to stworzyłem mały manual: 1) Przydatne linki: 2) Ustalenie poziomu oleju, jeśli nie wiemy czy oryginalnie jest ok lub gdy ktoś przed nami w nim grzebał podałem w poście powyżej 3) Instrukcja serwisu w punktach: 1) Sprawdzamy długość skoku 2) Odkręcamy górną nakrętkę tłumika (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 3) Wyciągamy górą tłumik górny 4) Wylewamy olej z tłumika górnego do menzurki ( 90ml SAE 5W) 5) Odkręcamy śrubę imbusową 4mm sprężyny powietrznej w dolnej ladze 6) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy(manual nie przewiduje)) 7) Spuszczamy powietrze z komory 😎 Odkręcamy korek komory powietrznej Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm) 9) Odkręcamy pokrętło regulacji odbicia (śrubokręt) 10) Luzujemy tłumik w dolnej ladze (imbus 8mm w prawo) 11) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy (manual nie przewiduje)) 12) Zdejmujemy dolne lagi, czyścimy, wymieniamy uszczelki gumowe i kurzowe 13) Wkładamy nowe uszczelki kurzowe nasączone olejem 15WT Heavy oraz smarujemy uszczelki gumowe i ślizgi Sram Butter lub Dynamic Seal 14) Czyścimy odboje sprężyny powietrznej 15) Odkręcamy nakrętkę sprężyny powietrznej szczypcami Seger-a 16) Sprężynę powietrzną wyciągamy w dół przez goleń 17) Wyciągamy tłoczek w dół przez goleń, czyścimy 18) Czyścimy w środku górną lagę 19) Odkręcamy plastikową nakrętkę tłumika, klucz 24 20) Czyścimy dolny i górny tłumik 21) Dokręcamy dolną nakrętkę dolnego tłumika M12 ręką przytrzymując imbusem 8mm 22) Czyścimy w środku górną lagę amortyzatora 23) Smarujemy oring tłumika dolnego i nakrętkę oraz gwint lagi 24) Wkręcamy dolny tłumik w lagę, klucz 24 moment 7Nm (wartość orientacyjna w manualu jest 110-130 kgf ? , jeśli Seger to ostrym do zewnątrz) 25) Zalewamy tłumik olejem 5WT ( około 80ml) na około 12 cm od korony amora (na wysokość tłumika górnego) 26) Pompujemy tłumikiem dolnym olej 27) Smarujemy nakrętkę tłumika górnego i oring na dole oraz gwint w ladze 28) Montujemy tłumik górny (blokada otwarta), sprawdzamy działanie blokady skoku, jeśli nie działa lub działa z „luzem” dolewamy oleju do tłumika górnego. 29) Sprawdzamy czy tłumik dolny chowa nam się w całości do górnej lagi 30) Skręcamy (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 31) Smarujemy tłoczek tłumika powietrznego Sram Butter lub Dynamic Seal i wkładamy go od dołu lagi 32) Smarujemy sprężynę tłumika powietrznego oraz gwint nakrętki i lagi (sitko, durszlak) i wkładamy od dołu (wkładamy od dołu przy otwartym zaworze powietrznym) 33) Skręcamy korek sprężyny powietrznej szczypcami Segera (5-7Nm) 34) Smarujemy uszczelkę i odboje sprężyny powietrznej 35) Do komory powietrznej od góry wlewamy 3ml oleju 5WT ( manual 5-10ml) 36) Smarujemy gwint komory powietrznej i korek z wentylem Sram Butter lub Dynamic Seal 37) Jeśli występuje (u mnie nie było) dokręcamy do niej u góry element tłumika powietrznego , ręką 38) Skręcamy (Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm)) 39) Pompujemy sprężynę powietrzną 40) Zakładamy dolne lagi (ustawiamy amor do góry nogami) 41) Przez otwory na śruby wlewamy po 5 ml oleju 15WT Heavy (manual nie przewiduje) 42) Dokręcamy śruby w dolnych goleniach 43) śrubę imbusową 8mm w tłumiku (5Nm) 44) śrubę imbusową 4mm (5-7Nm) w sprężynie powietrznej z odrobiną loctite 45) montujemy pokrętło regulacji odbicia 46) montujemy pokrętło zamknięcia ( musimy ustalić jego położenia na max zamknięte do przodu) Czy jest prawidłowo i zgodnie ze sztuką nie wiem, u mnie działa. 4) fotki tłumika powietrznego
-
Temat udało mi się trochę rozpracować. Tłumik dolny to ten sam co w RST First. Jego długość to 18 cm. Dzięki uprzejmości firmy Woom dostałem go za darmo. W Velo też są takie dostępne. Można kupić Amor po wstępnej rozbiórce wygląda tak: Wybebeszony tłumik Schemat Oleju w górnym tłumiku było coś koło 90 ml. W dolnych lagach może koło 3 do 5 ml. Nie wiem czy to ilości prawidłowe bo widelec był już 2 krotnie serwisowany. W związku z czym zastanawiam się ile tego oleju nalać, więcej, mniej ? Macie jakieś sprawdzone metody ? Dostałem informację, że najpewniejszym sposobem jest rozciągnięcie widelca i zalanie do górnej goleni tyle oleju, aby po włożeniu tłumika jego koniec stykał się z lustrem oleju. Na rysunku zielone to olej ale żółte to przestrzeń w którą powinien zmieścić się górny tłumik W swoim warsztaciku dysponuje następującymi smarami i olejami: Maxima Plush Suspension Fluid High Performance 5 WT Maxima Plush Dynamic Suspension Lube Hevy Sram Butter Rock Shox Dynamic Seal Grease PTFE Który gdzie wlać i czym gdzie nasmarować ?
-
Cześć. Dziś narozrabiałem. Coś mnie podkusiło i zabrałem się za grzebanie przy amorze RST. No i tak pogrzebałem że urwałem śrubę u dołu prawej goleni. Nie wiem jak to się stało bo dosłownie lekko tylko złapałem ją krótkim kluczem imbusowym. W archiwum forum znalazłem podobny wątek, wydaje się że to element tłumika dolnego. Czy ktoś wie gdzie można coś takiego kupić, co to jest, jaki ma numer seryjny części ? Amortyzator to prawdopodobnie model First. Jest to wersja do roweru Woom 5, średnica koła 24 cale, średnica goleni 30mm Wrzucę jeszcze numer Amora
-
[8000 zł] Chisel Specialized 2025 vs rockrider race 900
PawelW84 odpowiedział grzech1991 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
O czym to świadczy w przypadku roweru ustawionego pod kogoś innego (waga) ? -
Ja mam Velospace XT. On jest chyba większy. Przy 3 jest już trochę manewrowania żeby amor nie ocierał o tylni trójkąt drugiego roweru, kiery się minęły z siodełka mi itp, ale udaje się to bez żadnych przekładek. W velocompact będzie trudniej
-
[Nożyce do linek] Najlepszejsze
PawelW84 odpowiedział RabbitHood → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Mam trochę narzędzi Park Tool.... jakość wykonania jest taka sobie. Niby wszystko działa ale Wera, Knipex a czasem nawet Topeak oferują lepszą jakość. Jeśli narzędzie można zastąpić czymś od innego producenta to nie warto dopłacać do Parka bo jakość jest nie adekwatna do ceny. -
Znalazłem ta aukcje. Mam już z niej nawet dwa tłoczki. Wyglądają na oryginaly
-
[6000-8000] HT lub full z Decathlona?
PawelW84 odpowiedział kaes86 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Mam XC 900 w poprzedniej wersji (czerwony) na oponach 2.3. W porównaniu do szosy na ciśnieniu 1.8 jest miękki jak tapczan. Jeśli nie jeździsz w górach jakiegoś enduro to naprawdę nie wiem czy jest sens pchać się w fula (chyba że nie umiesz unieść tyłka z siodełka). -
Klamki rozebrane i przeserwisowane. W membranie była dziurka. Przy okazji wyjąłem też tłoczek. Uszczelki są ok. Za to w aluminiowym korpusie prawej manetki widać drobne rysy od brudu :(. Niestety w tych klamkach zewnętrzna uszczelka tłoczka nie jest niczym osłonięta https://youtu.be/Z43tGeGkYec?si=0RzNM5yuUGuVQ1Sp
-
30 powinny wejść ale ... Sprawdź jeszcze wysokość bo szersza opona to też opona wyższa. Dla pewności możesz kupić taką oponę w używce, żeby sprawdzić jak to wyjdzie a dopiero później docelową. Ja np kupiłem oponę o interesującym mnie rozmiarze ale w wersji drutowanej od tego samego producenta od którego chciałem kupić opony docelowe. Przymierzyłem, posprawdzałem i sprzedałem ją jako używaną a później zamówiłem już komplecik takich jak chciałem.
-
[Stojak] pod tylne koło
PawelW84 odpowiedział przecietny.kolarz → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Wszystkie ich stojaki są bardzo dobrze wykonane, solidne i przemyslane
