Skocz do zawartości

afly

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    4 054
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    24

Ostatnia wygrana afly w dniu 8 Kwietnia

Użytkownicy przyznają afly punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Sebastian
  • Skąd
    Gdańsk

Ostatnie wizyty

16 010 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika afly

Mentor

Mentor (11/13)

  • Bardzo popularny Rzadka
  • Dedicated Rzadka
  • Automat Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

313

Reputacja

  1. Trek przy obecnych rabatach jest dobrym wyborem.
  2. @bubulin a opony 29" i 28" pasują na inne obręcze?
  3. Zdecydowanie patrzyłbym w kierunku opon gravelowych w rozmiarze 45/50C
  4. Rowery tracą bardzo szybko na wartości, nawet na osprzęcie wysokiej klasy. To nie jest forma lokaty kapitału...
  5. Moja żona ma lekkiego MTB na dojazdy do pracy (ok. 10,5 kg). Ostatnio na wakacjach wypożyczyła rower trekkingowy.... i teraz mam jej kupić trekkingowy na dojazdy do pracy. Jej jedyny argument - do pracy/po mieście chce jeździć wyprostowana. Dziennie robi 20km+. MTB w mojej ocenie przestało już być uniwersalnym rowerem do wszystkiego.
  6. Nie rozumiem, w jaki sposób przy większej ramie miałbyś pozbyć się problemu "podczas jazdy próbnej kilka razy zawadziłem piętą o tylny trójkąt", gdzie dla każdego z rozmiaru ram tylny trójkąt jest zbudowany tak samo, a różnice w kącie rury podsiodłowej uważam za pomijalny.
  7. Jest @szmydu, który ma 177cm i długość nogi 86cm. Matematyka wskazuje, że jego długość tułowia to 91 cm. 1. Wzrost wskazuje na M/L 2. Długość tułowia wskazuje na M/L Chcesz pod długość nogi wybrać ramę, która będzie dla Ciebie za długa? W przypadku roweru łatwiej jest go skorygować o długość sztycy, niż w przypadku zbyt długiej ramy ratować się krótszym mostkiem (M/L ma 60mm, L ma 70mm) i przy progresywnej geometrii ramy pozbawić się "komfortu" prowadzenia (rower będzie zbyt nerwowo reagował na ruchy kierownicą). Gdybyś miał krótszą od standardu długość nogi można by myśleć nad L, a tak to nie widzę sensu. P.S. Duży plus dla Treka za zrobienie tak dokładnego stopniowania rozmiaru ram.
  8. Osobiście nie widzę podstaw do rozmiaru L.
  9. Jeżeli masz dłuższe od standardu nogi, to tym bardziej M/L. Zakładam, że długość ramion masz do 58cm. P.S. Teoretycznie standard długości nogi przy wzroście 177cm to 83cm.
  10. Zdecydowanie brałbym M/L, chyba że masz jakieś zaburzone proporcje ciała?
  11. Nie do końca się zgodzę, zwróć uwagę na Polygon Heist. Rama XL + fabryczny mostek 75mm, może się wpisywać w Twoje wymagania. Niestety najlepsza opcja tj. Polygon RWR Heist X7 w rozmiarze XL jest już niedostępna.
  12. Temat nie jest łatwy. Z jednej strony, propozycja przez Ciebie przedstawiona bardzo dobrze wpisuje się w Twoje parametry, z drugiej strony jak zobaczyłem mostek 120mm to przypomniały mnie się lata 2008-2010 - po prostu w mojej ocenie geometria jest archaiczna i mostek dłuższy jak 100mm jest dla mnie odpychający. Doskonale rozumiem kwestię długości nóg, ponieważ sam mierzyłem się z tym problemem przy wyborze roweru, a rower który miał być przez producenta wskazany do 205cm, skończył zakres przy moich 194cm. Nie do końca rozumiem dlaczego upierasz się przy ramie 23", ważna jest geometria i długa sztyca. Idąc Twoim tokiem rozumowania, nie powinienem kupić ramy 20" w MTB przy moim wzroście.
  13. Obserwacja wskazuje iż producenci ram rowerowych określający limity wagowe na 135 kg lub więcej, stosują zazwyczaj cięższe i grubsze profile aluminiowe do produkcji ramy. Dla przykładu: w mojej obecnej Meridzie (limit 135 kg) rama jest zdecydowanie solidniesza w rejonie główki ramy jak i suportu, podczas gdy w poprzednim rowerze Agang Gangsta 7.29 (limit 110 kg) doszło do deformacji rury podsiodłowej (zgniecenia) podczas użytkowania fotelika rowerowego dla dziecka. Osobiście również nie zwracam uwagi na ograniczenia ze strony producentów, ponieważ nie zawsze są one miarodajne. Przykład Merida BIG Nine TR Limited. Rower - maksymalna masa 135kg, sztyca podsiodłowa (Merida Expert TR - 90kg MERIDA EXPERT TR - MERIDA BIKES
  14. EN ISO 4210 Norma ta rozdziela rowery na określone kategorie użytkowania, precyzując warunki, dla których są one projektowane, testowane i dopuszczane do obrotu. Wskazanie przez producenta do jakiej kategorii rower jest przeznaczony, umożliwia prawidłowe stosowanie tych wymagań, zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania oraz spełnienie wymogów prawnych i jakościowych. Norma EN ISO 4210 ma bezpośredni związek z procesem homologacji, choć sama w sobie nie stanowi „homologacji” w rozumieniu prawnym.
  15. Homologacja roweru i dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych wymaga potwierdzenia, że rower spełnia określone normy bezpieczeństwa oraz wytrzymałości. W zakresie masy użytkownika ma to następujące przełożenie: Testy wytrzymałościowe: Homologacja roweru wiąże się z testami obejmującymi maksymalne obciążenia określane przez producenta. Konstrukcja musi wykazać odporność na zadeklarowaną wagę przy zachowaniu bezpieczeństwa użytkowania. Deklaracja producenta: Określenie maksymalnej wagi użytkownika staje się jednym z parametrów, na podstawie których producent uzyskuje świadectwo zgodności (homologację) roweru z obowiązującymi przepisami. Odpowiedzialność prawna: Jeżeli rower nie spełnia zadeklarowanych parametrów podczas użytkowania (np. ulegnie awarii przy niższej niż maksymalna dopuszczalna wadze), odpowiedzialność za ewentualne konsekwencje prawne lub szkody leży po stronie producenta. Określenie maksymalnej wagi użytkownika przez producenta jest kluczowe zarówno dla bezpieczeństwa, trwałości roweru, jak i spełnienia wymogów homologacyjnych. Bez właściwego ograniczenia tej wartości rower nie zostanie dopuszczony do ruchu według norm prawnych, a jego użytkowanie może być niebezpieczne i wykluczać gwarancję producenta. W skrócie: ISO tego wymaga.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...