Skocz do zawartości

grissley

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    325
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kątownia

Ostatnie wizyty

1 468 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika grissley

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

18

Reputacja

  1. Bardzo mnie kusił ten zestaw, ale panowała tu ogólna zgoda co do tego, że wymiana na inną długą dźwignię jest bez sensu. No to zamówiłem 501... Jak rozpoznać która tarcze są które? W szimanowskich jest lista zgodnych zacisków, ale np w reszcie (np Jagwire SR1) nie wiadomo jakie to jest. Dodatkowo, jedne tarcze mają 1.8mm, inne 2.0, inne 2.3...
  2. Dodatkowe jeszcze pytanko, bo właśnie się doktoryzuję z tarcz. Teraz w rowerze mam jeszcze seryjne RT10tki 160mm. Chodzi mi po głowie zmiana z przodu na 180mm, ale niezależnie od tego - te nowe hamulce (501) zakładać do RT10tek i wymieniać tarcze dopiero jak je zajadę, czy lepiej od razu, bo to profanacja? A jeśli od razu, to jakie tarcze brać - "legendarne" RT66 (Do CL to chyba RT64)? Czy od razu pływające Hope?
  3. Zamówiłem zestaw klamek 501 z zaciskami 500 za 320zł. Zobaczymy jak się sprawdzi
  4. EDYTA 2 Doczytałem, że zestaw na tył jest w wersji J-kit, czyli też powinno być plug&play (o ile wymyślę sposób, żeby bezpiecznie przepchnąć przewód przez ramę i tylni trójkąt - pewnie jakoś skleję taśmą nowy ze starym i będę powoli ciągnął, zaciskając kciuki, żeby się połączenie nie zerwało wewnątrz ramy..). Za same klamki wychodzi 210zł, za komplet z zaciskami i zalanymi przewodami - niecałe 300.
  5. EDYTA Jedna racja z tą niepasującą serią x100, ale trzeba doprecyzować: Przesunięte mocowanie ma seria Mx100. Seria Tx100 ma nadal "standardowe" mocowanie, ale trójpalczastą dźwignię (nawet w XT BL-T8100. WTF?). Ciekaw jestem jak jest z wygodą tych dwupalcówek - nigdy takich nie miałem, a jednocześnie na MT200 i tak hamuję na dwa palce... No i ostatnie - ktoś wie, o ile konkretnie przesunięta jest obejma w Mx100? Ja mam teraz jakiś centymetr odstępu między obejmą klamki a tą od manetki. Gdyby ta różnica wynosiła max 10mm, to dałoby jeszcze radę (mam długie paluchy, może to dlatego, bo manetkę mocno w lewo odsuwam).
  6. Chciałem popatrzeć jak to wygląda jak się próbuje pożenić serię x100 klamkowo z serią 000 manetkowo, ale nie mogę znaleźć zdjęcia w necie - wszędzie doktoraty n/t manetek montowanych bezpośrednio do klamek, a nie tych a obejmach. Jak ktoś ma jakąś fotę, to prośba o wrzucenie. Tak "na oko" to x100 ma obejmę na wysokości osi obrotu dźwigni i moje MT200 też mają obejmę na wysokości osi obrotu dźwigni. To skąd taka różnica o jakiej piszecie - klamka ma inną długość? Po przekopaniu neta wygląda na to, że seria 000 jest ogólnie umierająca i w wersji z serwo to już tylko i wyłącznie mt501. To pytanko przy okazji - czy zaciski serii mt500 są jakoś istotnie lepsze od mt200? Wygląda na to, że komplet przednia klamka + zacisk + przewód już zmontowane i zalane jest raptem 50zł droższy niż sama klamka - tutaj raczej nie ma co myśleć, jeśli mam iść w 501 to wezmę taki zestaw choćby po to, żeby się z zalewaniem nie paprać, bo tego nie lubię. Podobnie zmontowany zestaw można kupić też na tył - też niewiele drożej od samej klamki, ale tam fabryczne zmontowanie niewiele pomaga, bo i tak będę musiał to rozpiąć do montażu (rurka leci wewnątrz ramy). No i tutaj z lenistwa kupiłbym raczej samą klamkę - chyba, że różnica jest duża i faktycznie warto razem z zaciskiem. PS Że też te x100 nie pasują - zapolowałby, na XT... 🥲
  7. Tak mam teraz: Po lewej manetka SL-T6000, a po prawej SL-T8000. Z tego co piszecie to oznacza, że żadne klamki z tych z mojej listy nie będą dobrym rozwiązaniem?
  8. Chyba nie ogarniam, czym się różni kompatybilność "hamulcowa" od "manetkowej"? Czy te klamki co podlinkowałem mogę podpiąć do zacisku i przewodu od M200 (czyli wymienić same klamki)? Tak ceny za dwie klamki. No da się w tych okolicach znaleźć komplet BL-M6100+BR-M6100 albo BL-M6100+BR-M6120. Tylko to u=już takie pompowanie budżetu. No i miesiąc temu w tej cenie był komplet M8100, co mnie strasznie frustruje (bo już w tej cenie nie ma),,,,
  9. Mam teraz w swoim Crossie hamulce MT200. Nie narzekam, ale gdzieś tam wyczytałem, że już wymiana samych klamek sporo poprawia wygodę hamowania, wyczucie i modulację - i zaczął mnie kusić apgrejd. Wybitne promki chyba się już pokończyły, ale zrobiłem rozpoznanie i wstępną listę potencjalnych zmienników obecnych klamek wraz z cenami: BL-MT501 210 zł DEORE BL-T6000 210 zł SLX BL-M7100 270 zł XT BL-T8100 320 zł XT BL-M8100 335 zł Tutaj jednak pojawia się problem kompatybilności - jest chyba kilka standardów, dodatkowo ludzie często piszą o konkretnych kombinacjach, że wg Shimano niby niekompatybilne, ale w praktyce kompatybilne bezproblemowo. Możecie mi podpowiedzieć, które klamki pasowałyby Plug&Play i które warto brać (oraz "czy" i dlaczego)?
  10. Panowie - bardzo dziękuję. Faktycznie, poluzowałem śrubę mocującą i dźwignia zaczęła elegancko wracać. Do głowy by mi taka przyczyna nie przyszła... Musiałem poluzować dość mocno - jest teraz tylko leciutko przykręcone. Ale szarpanie za manetki ich nie przesuwa ani nie obraca, więc lekko ale chyba wystarczająco. Klikam łapki za pomoc
  11. Zamontowałem dzieciakowi napęd ze swojego dotychczasowego roweru (zapgrejdowałem swój do 10x, a dzieciak dostał dzięki temu apgrejd do 9x). Konkretnie Shimano Altus, chyba SL-M2010. No i albo nie zwróciłem na to uwagi, albo coś się stało chwilę po montażu, w każdym razie dźwignia wrzucania na wyższa koronkę (ta naciskana kciukiem) nie wraca do pozycji wyjściowej. Czyli trzeba nacisnąć dźwignię i po zmianie przełożenia "zawrócić" ją palcem do pierwotnej pozycji. No i pytanie - czy ja coś namotałem przy montażu, czy manetka się zepsuła? Manetka jest prawie nowa, w chwili montażu miała dwa miesiące i tysiąc kilometrów nalotu. Będę wdzięczny za porady gdzie szukać przyczyn problemu i jak ewentualnie to naprawić...
  12. Ostatecznie zostaje jeden Master Lock Mini 8278 i jeden Seatylock Mason 180. Ten Seatylock to chyba taki najlepszy "deal" - wprawdzie 100g cięższy od Masterlocka, ale za to sporo większy. Kolejny większy rozmiar w tej kategorii to już masa o 50% w górę. Ma Cycling Diamond i 3 gwiazdki Art. A czemu nie dwa Masony? Bo w ramie drugiego roweru nawet Masterlock ledwo się mieści, a nie chciałem kombinować z mocowaniem do tylnego trójkąta...
  13. Jakie różnice w geometrii będą między crossem a MTB? Porównujemy oczywiście Crossa do Hardtaila. Załóżmy też, że w tym hardtailu MTB górna rura ramy nie opada zbyt mocno - ot, tak tylko trochę. Jeszcze konkretniej - myślę o takich MTB jak Focus Whistler, Bergamint Revox 7, Radon Jealous, Romet Mustang itp. "Na oko" mają ekstremalnie krótkie mostki, nieco opadającą górną rurę i amor 100mm+zamiast 65mm. Ale nie wiem jak z kątami, offsetami widelców, obniżeniem suportu itp. W praktyce - czy założenie do takiego MTB opon Schwalbe Hurricane i zmiana mostka na 2cm dłuższy sprawią, że staną się pełnoprawnymi Crossami śmigając bezproblemowo po asfalcie (tak długo jak wystarczy 36 zębów z przodu)?
  14. No oczywiście, że mieliście rację - blaszka ze złej strony. Na swoje wytłumaczenie mogę mieć tylko to, że poprzednio zajmowałem się przerzutką GRX, która ma tę blaszkę z przodu wózka. No więc jak wybiła 2 w nocy a mi zostało "już tylko założyć łańcuch", to umknęło mi to, że w Deorce blaszka jest z tyłu. Swoją drogą, nie wiem ile razy już w życiu łańcuch przeplatałem i chyba zawsze w pierwszym podejściu mam blaszkę ze złej strony. Tyle, ża jak dotąd zawsze wykrywałem tę skuchę sam Co do drugiego tematu, czyli manetek - zrobiłem dzisiaj kontrolne 30km po lesie i funkcjonalnie T8000 jest bez zarzutu. dwustronna i wielokrotna zmiana działa jak trzeba. Kultura zmiany natomiast jest podobna do kultury pracy sprzęgła w Nysie. Jakaś tragedia po prostu. Pod spodem bohaterowie historii: U góry manetka Deore XT SL-T780, w połączeniu z przerzutką RD-T780 zmienia biegi szybko, pewnie, miękko i bezproblemowo. Jakość i klasa, zarzutów brak. Na dole - manetka Deore XT SL-T8000. Będąc podobną z wyglądu, w połączeniu z przerzutką RD-T6000 oferuje wstrząsy luzujące wkręty w mostku przy zrzucaniu biegów, natomiast w celu wrzucenia na większe zębatki zaleca się konkretne przyp* młotkiem, dzięki czemu zmiana będzie szybka i skuteczna. Kurtyna.
  15. @chrismel i @dokumosa - T8000 to grupa trekkingowa, a nie MTB (MTB to M8000). Nie wiem jakie są różnice, ale w innym rowerze mam pełne T780 (czyli poprzedni trekkingowy Deore XT - te same funkcjonalności, też multi release, manetki nawet z wyglądu ciężkie do odróżnienia) i chodzą idealnie i miękko. Jakoś będę żył z tą zmianą biegów, ale po przesiadce z (wcześniej) SL-T780 i (teraz) zwykłego Altusa, to jednak kultura zmiany jest sporym rozczarowaniem. A'propo wydłużenia łańcucha. Tutaj niestety być może kupiłem po prostu za krótki (116 ogniw). Nie przyszło mi do głowy, że może być za mało. Ale na przekosie duża-duża jeszcze jakiś minimalny zapas ruchu wózka został (bardzo minimalny, ale jest)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.