Skocz do zawartości

Dokumosa

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    12 340
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana Dokumosa w dniu 14 Sierpnia 2024

Użytkownicy przyznają Dokumosa punkty reputacji!

3 obserwujących

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Zenek
  • Skąd
    Wałbrzych

Ostatnie wizyty

18 809 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Dokumosa

Emeryt

Emeryt (13/13)

  • Conversation Starter
  • Od roku
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka

Ostatnio zdobyte

2,9tys.

Reputacja

3

Trafne odpowiedzi

  1. 22 na pewno będzie za duży.
  2. Są dwie linie produktowe evolution A i 2x droższe SL.A. Podobnie mają swissy np. XM i M. Wersja bez SL jest zubożona m.in. o obręcze z mniej szlachetnego stopu, łączone na klej zamiast spawania. Jesli chcesz koła lepsze niż posiadane fabryczne to celuj w SL.A albo wspomniane wyzej XM/HX.
  3. Ale to nie są SL-A więc śmietnik.
  4. Weź wspomniane swissy XM albo HX (te drugie w stosunku do pierwszych mają staliwy bębenek i niecieniowane szprychy).
  5. Póki będzie jazda statyczna to bedzie git-malina. Ale jeśli osobnik 150kg pojedzie takim rowerem na 1m dropy to wróci z buta albo karetką.
  6. IMO się trzyma. W rowerze superenduro (prawdziwym) nikt nie zakłada np. kół z kategorii astm 3. W rowerach fabrycznych do jazdy wokół-komina też nikt nie wsadzi kół o możliwościach astm 4 a realnie max 2. Do tego właśnie wspomniane momenty/siły działające na różne elementy w rowerze są wprost proporcjonalne co do wartości z masą i z kwadratem prędkości. Zatem jesli mamy rower astm 4 i będzie on użytkowany do astm 3 to zniesie znacznie więcej odnośnie ładowności niż producent przewidywał.
  7. Rowery w Europie (i podejrzewam, że tym bardziej poza nią) nie są objęte żadnymi normami bezpieczeństwa. Wyjątek stanowią elektryczne urządzenia transportu osobistego gdzie norna dot. max napięcia zasilania itp. Dopuszczalna ładowność roweru to tylko informacja dla użytkownika, że producent nie bierze żadnej odpowiedzialności (gwarancja) jeśli ta masa zostanie przekroczona. Zwykle nie jest to wartość z sufitu tylko np. ograniczenie wynikające z nośności kół, przeznaczenia roweru, konstrukcji widelców itd. Warto zwrócić uwagę, że ładowność dopuszczalna jest określana dla danego przeznaczenia roweru - inaczej będzie zbudowany rower do enduro (astm 4) niż trekingowy (astm 2) przy tej samej ładowności.
  8. IMO ultegra bbr60 jest najlepszym wyborem jeśli o PF chodzi.
  9. Być może przewlekłeś przez wózek przerzutki w taki sposób, że szoruje po nim. Zwróć uwagę czy nie dotyka do takiej podgiętej blachy między kółkami.
  10. Lyrik ma sztywniejsze koronę. Do tego bebechy pike vs lyrik mają inne oznaczenia - w zamierzchłych czasach szły te same np. chargery do tych widłowe, od kilku lat to rozdzielili.
  11. Widelce, w których sprężyna negatywna jest stalowa, działają poprawnie tylko w wąskim przedziale ciśnienia w komorze pozytywnej. Może chodziło.o osoby lżejsze niż 80kg, np. nkektóre kobiety i dzieci.
  12. Tak, ma związek ze sprężyną negatywną. Nie ma odpowiednio twardych. Poza tym konstrukcja jest zbyt wiotka dla cięższych osób.
  13. Zajechana zębatka. Ona służy tylko żeby dokręcić przy jeździe z góry. Przy normalnej jeździe rzadko kiedy wytrzymuje 800-1000km nawet na łańcuchu xt. Na łańcuchach kmc będzie jeszcze gorzej.
  14. Łańcuchy shimano 12s są węższe wewnątrz niż wszystkie inne łańcuchy 12s z tego względu na zębatkach nieprzystosowanych do shikano te łańcuchy będą przez pierwsze kilkaset km głośńiejsze (z czasem się dotrze). Niemniej czasami zdarza się, że łańcuch się zaklinuje na takiej zębatce i podwinie na korbie często przy okazji niszcząc przerzutkę albo tylko szpecąc ramę.
  15. To są oryginalne zębatki shimano do napędów 1x12
×
×
  • Dodaj nową pozycję...