Skocz do zawartości

[GPS]Z funkcją śledzenia posiadacza sprzętu przez osoby z zewnątrz


Serlos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Poszukuję sprzętu, który jednocześnie miałby funkcję GPS, ale i również "opiekuńczą", tzn. ukazywałby na mapce umieszczonej na stronie internetowej, moje (posiadacza tegoż urządzenia) położenie. Jest to dla mnie ważne, nie o tyle w celach asekuracyjnych, ale i "dowodowych" :P

Miał ktoś kiedyś styczność z takim sprzętem i zna się na nim? A może każde urządzenie GPS ma taką funckję? (szczerze nie znam się na tych rzeczach)

I prosiłbym również o podanie źródeł zakupu takowego sprzętu, byłbym bardzo wdzięczny!!!

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też byłbym zainteresowany takim rozwiązaniem.

 

Widziałem kiedyś jakąś wielodniową imprezę mtb w USA, w której uczestników można było śledzić na bieżąco na stronie www... postaram się dowiedzieć znajomego, który startował w tej imprezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Cywilne" wersje jak najbardziej istnieją, do znalezienia chociażby na allegro (lokalizator gps), jednak nie jest to tania zabawka. W skrócie składa się to zazwyczaj z odbiornika gps i nadajnika gsm z kartą sim. Nadajnik na żądanie (zadzwonienie lub wysłanie sms'a) lub co jakiś czas (jeśli tak został wcześniej ustawiony) wysyła na twój telefon koordynaty gps (często z linkiem, w którym to położenie jest zaznaczone na mapie). Do ceny urządzenia dochodzą koszty generowane przez nadajnik gsm (każdy sms kosztuje).

 

W celach dowodowych może wystarczyłby "loger"? To urządzenie które zamiast wysyłać twoje koordynaty zapisuje je w swojej wewnętrznej pamięci, później można je zgrać na komputer i wyświetlić przebytą trasę na mapie. Też do znalezienia na allegro, trochę taniej niż lokalizatory. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team