Skocz do zawartości

[Amortyzator] SR Suntour XCM (giant yukon 2008) - konserwacja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym przesmarować, oraz oczyścić amortyzator w tym rowerze. Problem jest w tym, że trzeba byłoby go rozebrać (nie mam pojęcia jak to zrobić), chyba że się mylę i wystarczy przesmarować, tylko te rury, które pracują.

 

Nie chciałem robić drugiego tematu, więc pytam się w tym - Mam luz na korbie (nie wiem jak to nazwać - ośka?). Jak zlikwidować ten luz?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam luz na korbie (nie wiem jak to nazwać - ośka?). Jak zlikwidować ten luz?

Możliwe że po prostu masz nie dokręcone śruby mocujące korbę, jeżeli dokręcenie nic nie pomoże do wymiany jest suport gdyż luz pojawił się na jego łożyskach.

Chciałbym przesmarować, oraz oczyścić amortyzator w tym rowerze. Problem jest w tym, że trzeba byłoby go rozebrać

Wszystko zależy od tego czy chcesz przeserwisować amortyzator czy tylko przesmarować, jeżeli tylko przesmarować to wystarczy zakupić Brunoxa Deo i popsikać nim pod uszczelki kurzowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Warto co najmniej raz w roku rozebrać amortyzator, wyczyścić wszystko w środku i nasmarować. Uszczelki nie są mega szczelne (zwłaszcza te w tanich uginaczach) i trochę syfu do środka przepuszczają, a jak się zaniedba czyszczenie to się tego nazbiera dużo i może zaszkodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz blokadę? W zasadzie wykonujesz cztery operacje:

1. Poluzowanie dolnych śrub na imbus 4mm(pukasz w nie lekko młotkiem jak poluzujesz aby golenie drgnęły)rozkręcasz i rozkładasz amor na 2 części.

2. Wykręcasz korki z korony wyciągając sprężyny i elastomery (kluczem francuskim przez szmatkę lub żabką)

3. Czyścisz, smarujesz nowym smarem wymieniasz uszczelki kurzowe lub czyścisz chodź lepiej kupić nowe

4. Skręcasz: wkładasz w golenie górne sprężyny z elastomerem zakręcasz korki(dokręcasz aż napotkasz opór), wsuwasz część górną w dolną, skręcasz dwoma imbusami 4mm.

 

Pozdrower, w necie krążą manuale do tego typu amortyzatorów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to blokadę wykręcasz w sposób taki że dzwigienkę podwadzasz śrubokrętem bo jest na wielowpust i jak zdejmiesz używasz klucza żeby go wykręcić.(co do prawidłowości tej operacji poczekaj na inne opinie i komentarze nie chce Cię w błąd wprowadzić.) Brunoxu używasz raz na jakiś czas aplikując go pod uszczelki kurzowe i na golenie. Uszczelki kosztują coś w granicach ~40 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ello ...

 

Co do rozbierania ... poogladaj filmiki na stronie suntoura

 

http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si52e2f1da3348c8c61cc486061ef191/index.php?screen=tv.home&postingID=108

 

Na ich podstawie wiele sie nauczysz i nie powinienes miec problemow z rozebraniem amortyzatora.

 

Ponad to da sie bez problemu znaleźć dokumentacje PDF z rysunkiem złożeniowym amortyzatorów Suntour`a tez na jego stronie www.

 

http://www.srsuntour-cycling.com/SID=si52e2f1da3348c8c61cc486061ef191/dstore/service.html

 

Co do smarowania ... jest w dziale z amortyzatorami temat o zalewaniu amortyzatiora olejem kwestia dorobienia uszczelek pod sruby... wykonałem taki zabieg w moim XCM`ie ...i powiem ze chodzi gładko :) może ty tez sie zdecydujesz :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie ma sensu wg mnie górnych goleni rozbierać, moje w XCR po 5 latach niepotrzebnie rozebrałem, w środku smaru pod dostatkiem, czyścić nie było z czego bo zabrudzenia się tam nie dostają.

Pod dolnymi odkręcasz śrubkę i wyciągasz dolne golenie bez wymontowywania amorka z roweru, ja czyszczę wszystko razem z uszczelkami, smaruję składam i problemu z tym nie mam, chyba XCM od XCR się wiele nie różni w konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różni się i to sporo o czym świadczy chociażby zasadnicza różnica w działaniu na korzyść XCR'a.

 

Z ciekawości zapytam jakie to różnice? Do tej pory żyłem w przekonaniu, że między zwykłym XCM a zwykłym XCR różnica jest tylko w zastosowanych materiałach na korzyść XCR'a (magnezowe golenie dolne, trochę lepsze wykonanie). Ale może nie dotarłem do pełnego info...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...