kregiel Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Wiem że na razie są to tylko spekulacje gdyż jestem dopiero w fazie zbierania funduszy. Jestem laikiem jeśli chodzi o 29er'y dlatego czytam wasze wypowiedzi które w jakimś stopniu poszerzają moją wiedzę. Kwestia dotycząca tego jak bym chciał jeździć a raczej jak będzie wyglądać to moje trasy to niestety głównie miasto + duże ilości lasów, ale duży nacisk kładę na szybką jazdę różnymi trasami górskimi oczywiście ze swoimi gabarytami nie zamierzam na tym rowerku skakać ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Poczytaj przede wszystkim testy i opinie Kolegów ze stronki team29er.pl . To skarbnica wiedzy o duzym kole. Sporo testów rowerów od tych nadroższych, do tych budżetowych. Na pewno ta lektura pomoze Ci wybrac sprzet dla siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 W końcu i ja dołączyłem do szanownego grona posiadaczy 29-era. Kupiłem Scotta Scale 29 Pro. Rower dotarł w końcu po miesięcznym oczekiwaniu. Niestety dziś i jutro mam całodniowe zawody strzeleckie,więc nie będę mógł wypróbować roweru w weekend,ale w poniedziałek jak pogoda pozwoli nastąpi inauguracja mojej jazdy na dużym kole. W każdym razie rower wizualnie wyglada świetnie(choć to oczywiście moje,subiektywne zdanie), jeszcze lepiej niz na zdjeciach. W porównaniu do wyposażenia fabrycznego wprowadzone zostało kilka zmian. Przede wszystkim korbę M552 zastąpiła korba z grupy XT, manetki Srama X-7 zastąpiły X-9tki oraz zamiast przerzutki przód SLX wyladowała XT. Oprócz tego kiera została skrócona,bo orginalnie z załozonymi gripami miała 68 cm szerokości. A to dla mnie zdecydowanie za duzo. Teraz z chwytami ma 65 cm. Wymieniono takze mostek z 80mm na 100mm (Ritchey WCS)i załozyłem go na - . Chciałbym tez podziekować Kolegom Rulez i Nabial za pomoc przy wyborze roweru i cierpliwe znoszenie moich pytań i wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 mam nadzieję że ktoś mi podpowie co bardziej się nadaje do ścigania się Giant anthem 29 czy Specialized Epic Comp Carbon 29er przeznaczenie maratony i xc ale raczej amatorsko chodź lubię się ścigać w różnym terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 ja bym nawet przez chwile sie nie zastanawial i bral epica, na ani 1 nie jezdzilem, ale to sa 2 rozne swiaty, nie dosc ze wegiel vs alu, to jeszcze ogon gianta jest jakims nieporozumieniem - 465mm vs 448 speca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 zawieszenie gianta znam temu go dałem ale właśnie nie wiem czym się kierować przy 29 bo przy 188 już chyba warto kupić coś dla większego chłopca pytanie jeszcze jak z sztywnością reby na 29?? a fakt cena podobna a ramy z kompletnie 2 światów i to na korzyść speca co jest świetnym zaskoczeniem a co byście zmienili bo koła chyba w specu jeszcze całkiem nie najcięższe a rurki idą z mego aktualnego bo wszystkie pasują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 (edytowane) reba 29 nie jest moze mistrzem sztywnosci, ale po 1 nie tyczy sie to twojej wagi, a 2 sprawa, ze spec daje z przodu zaciski rws 9mm+dodatkowo wysoki dekiel piasty, ktory opiera sie o wew czesc amora, co daje swietna sztywnosc - bylem naprawde zdumiony do zmian: -przednia przerzutka -obowiazkowo manetki, ktore maja wnerwiajacy luz Edytowane 5 Maja 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stigzak Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 (edytowane) Z tą manią krótkiego ogona to sam pisałeś o swoim Specu, że przez niego podrywa przód na podjeździe i postrzegasz to jako wadę. Edytowane 5 Maja 2011 przez stigzak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 (edytowane) no niby tak, tylko, ze tutaj mowa o zupelnie innych wartosciach - moj rower ma 436mm i gdy wsadzilem wezsza kierownice, to problem w zasadzie zniknal, jesli rozpatrywac to jako wade, to predzej na bardzo szybkich kamienistych zjazdach Edytowane 5 Maja 2011 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stigzak Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 U mnie 3mm dłuższy i również na ostrym podjeździe wyczuwalne jest lekkie podnoszenie przodu. Trochę balansu ciałem i jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 Czy ktoś w Polsce kupił już : http://www.salsacycles.com/bikes/spearfish/ ? Nie miałem nigdy własnego fulla, ta konstrukcja wydaje się być ciekawa ze względu na cenę, ale jakie mogą być jej minusy poza max oponą z tyłu : 2,25? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pyra2 Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Przyłączam się do pytania o slasę, Bo jakoś tak teraz myśl o fullu (jak sprzedam trochę gratów to na ramę plus widel manitu by wystarczyło a resztę w sumie mam ;p ) i myślę o 20 calach, a cena do przełknięcia za ramę, choć marzy mi się po nocach carbonowy tallboy ale z domu mnie wyrzucą ;(. Jak ktoś to ma to niech napisze co i jak. Pozdrawiam pyra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 30 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Oy, w nowym Bb ma być test Tallboya. Nie mogę się doczekać co nasi napiszą (zakładam, że test był w polskich warunkach) - bo jakby coraz częściej wracam do tej ramy. Zwłaszcza po lekturze czegoś takiego jak http://www.bicycling.com/mountainbikecom/bikes-gear/2011-best-mountain-bikes?page=0,9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 30 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 powiem tylko tyle, ze SŁYSZAŁEM, iz osoby majace porownanie tallboya do epica i jeta plasuja go wyraznie ponizej tych 2 maszyn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 30 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Zależy czy tak i pod jakim względem. Jet i epic sugerują opinię pod kątem ścigania/XC, tymczasem z tego co widzę Tb zbiera pochwały głównie jako allrounder. No ale się zobaczy. Akurat testy Bb są dogłębne i często dobrze w nich widać co jest indywidualnym przekonaniem autora, a co faktem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 No więc tak - test i tekst niby obszerny, ale zabrakło dla mnie najważniejszego czyli bardziej szczegółowego opisu pracy zawieszenia. Tak czy inaczej wymowa bardzo pozytywna, ze wskazaniem na wybitne zdolności wspinaczkowe. Minus - niezbyt przewidywalne zachowanie na zjazdach w trudnym terenie, ale z wyraźnym wskazaniem na wiotkie koła jako przyczynę. Czyli wpisuje się w ogólny trend ochów i achów nad TB. Czekam teraz aż ktoś porządnie przetestuje Jeta RDO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Ja mam takie pytanko: Dlaczego montowane w 29er hamulce są tylko i wyłącznie tarczowe? Czy v-brake wyszło z mody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablokiller1 Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Dobre pytanie Podejrzewam ,że wiąże się to z tym ,że 29ery są proponowane z reguły w sprawdzonych seriach swoich odpowiedników w wersji 26' Np. Scott Scale i Scale 29 . Bazują na hydrualikach więc i w wersjach 29 są one sprzedawane podobnie Takie jest moje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo1 Napisano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2011 Mały offtopic. Jeżeli ktoś ma niewielki nadmiar gotówki to może się skusi, rower w cenie ramy: Rocky Mountain Altitude 29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BbartekK Napisano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 V-brake nie są montowane w 29era, bo są za słabe, 29era jednak zauważalnie trudniej zatrzymać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Oy, mały news dla zainteresowanych - Pivot podłubał trochę przy Mach 429, w wyniku czego rama zrzuciła ponad 200g. Sztywność mają zachować/poprawić główka tapered i oś 142x12. http://www.bikerumor.com/2011/07/28/weighed-photod-2012-pivot-mach-575-carbon-plus-updates-more-new-mountain-bikes/ Jeżeli mnie pamięć nie myli dostajemy w ten sposób najlżejszego aluminiowego fulla 29 XC/trail (L ok. 2900 g), z bardzo mocnym fun-factor. Idę poszukać banku do ograbienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 a znasz cenę ramy/ całości bo ciekawość mnie jada ile ta magia będzie kosztować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) Póki co widzę cenę poprzedniego modelu. Nowy to też pewnie coś w tym stylu. http://www.horizonbikes.com/bikes/item/pivot-cycles/mach-429.html Kosztuje, ale i tak nie jest to półka Scotta czy innego Treka. E: Plastykowego Tallboya też nie. Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez Sol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa23 Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Sol, masz jakieś doświadczenia z Pivotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Tylko korespondencyjne - z naszym dystrybutorem i centralą. Pytałem o różne kwestie związane z rozmiarem czy instalacją Rotora 3D do ramy (może być teoretyczny problem z uwagi na sposób montażu przerzutki). Wiem, że ktoś w Polsce ujeżdża Mach 5. http://pablogoral.blogspot.com/2010/10/pivot-mach-5-recenzja.html Wiem też, że chłopaki z Horizonbikes mają ściągnąć jakieś testówki, może już tej jesieni. Interesuję się dlatego, że zmieniam ramę z HT i szukam czegoś do szybkiego przemierzania szlaków z bananem na gębie. Wcześniej myślałem tylko o FS 29 - w tym m.in. o Mach 429 - ale gdziekolwiek nie spojrzę wychwalają pod niebiosa Mach 5.7. Więc głównie biorę pod uwagę te dwie ramy, plus 5 Spota. Generalnie Pivot nie zbiera słabych recenzji. http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/review-pivot-429-custom-build-11-45005 http://www.mbaction.com/Main/News/Pivot_Mach_57_How_Adding_A_7_Can_Double_The_Value_24.aspx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi