Skocz do zawartości

[rower] zakup 29era


kregiel

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że na razie są to tylko spekulacje gdyż jestem dopiero w fazie zbierania funduszy. Jestem laikiem jeśli chodzi o 29er'y dlatego czytam wasze wypowiedzi które w jakimś stopniu poszerzają moją wiedzę. Kwestia dotycząca tego jak bym chciał jeździć a raczej jak będzie wyglądać to moje trasy to niestety głównie miasto + duże ilości lasów, ale duży nacisk kładę na szybką jazdę różnymi trasami górskimi oczywiście ze swoimi gabarytami nie zamierzam na tym rowerku skakać ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W końcu i ja dołączyłem do szanownego grona posiadaczy 29-era. Kupiłem Scotta Scale 29 Pro. Rower dotarł w końcu po miesięcznym oczekiwaniu.

Niestety dziś i jutro mam całodniowe zawody strzeleckie,więc nie będę mógł wypróbować roweru w weekend,ale w poniedziałek jak pogoda pozwoli nastąpi inauguracja mojej jazdy na dużym kole. W każdym razie rower wizualnie wyglada świetnie(choć to oczywiście moje,subiektywne zdanie), jeszcze lepiej niz na zdjeciach.

W porównaniu do wyposażenia fabrycznego wprowadzone zostało kilka zmian.

Przede wszystkim korbę M552 zastąpiła korba z grupy XT, manetki Srama X-7 zastąpiły X-9tki oraz zamiast przerzutki przód SLX wyladowała XT.

Oprócz tego kiera została skrócona,bo orginalnie z załozonymi gripami miała 68 cm szerokości. A to dla mnie zdecydowanie za duzo. Teraz z chwytami ma 65 cm.

Wymieniono takze mostek z 80mm na 100mm (Ritchey WCS)i załozyłem go na - .

Chciałbym tez podziekować Kolegom Rulez i Nabial za pomoc przy wyborze roweru i cierpliwe znoszenie moich pytań i wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

zawieszenie gianta znam temu go dałem ale właśnie nie wiem czym się kierować przy 29 bo przy 188 już chyba warto kupić coś dla większego chłopca :whistling: pytanie jeszcze jak z sztywnością reby na 29?? a fakt cena podobna a ramy z kompletnie 2 światów i to na korzyść speca co jest świetnym zaskoczeniem a co byście zmienili bo koła chyba w specu jeszcze całkiem nie najcięższe a rurki idą z mego aktualnego bo wszystkie pasują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reba 29 nie jest moze mistrzem sztywnosci, ale po 1 nie tyczy sie to twojej wagi, a 2 sprawa, ze spec daje z przodu zaciski rws 9mm+dodatkowo wysoki dekiel piasty, ktory opiera sie o wew czesc amora, co daje swietna sztywnosc - bylem naprawde zdumiony

 

do zmian:

-przednia przerzutka

-obowiazkowo manetki, ktore maja wnerwiajacy luz

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby tak, tylko, ze tutaj mowa o zupelnie innych wartosciach - moj rower ma 436mm i gdy wsadzilem wezsza kierownice, to problem w zasadzie zniknal, jesli rozpatrywac to jako wade, to predzej na bardzo szybkich kamienistych zjazdach :)

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do pytania o slasę,

Bo jakoś tak teraz myśl o fullu (jak sprzedam trochę gratów to na ramę plus widel manitu by wystarczyło a resztę w sumie mam ;p ) i myślę o 20 calach, a cena do przełknięcia za ramę, choć marzy mi się po nocach carbonowy tallboy ale z domu mnie wyrzucą ;(.

Jak ktoś to ma to niech napisze co i jak.

Pozdrawiam

pyra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zależy czy tak i pod jakim względem. Jet i epic sugerują opinię pod kątem ścigania/XC, tymczasem z tego co widzę Tb zbiera pochwały głównie jako allrounder. No ale się zobaczy. Akurat testy Bb są dogłębne i często dobrze w nich widać co jest indywidualnym przekonaniem autora, a co faktem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak - test i tekst niby obszerny, ale zabrakło dla mnie najważniejszego czyli bardziej szczegółowego opisu pracy zawieszenia.

 

Tak czy inaczej wymowa bardzo pozytywna, ze wskazaniem na wybitne zdolności wspinaczkowe. Minus - niezbyt przewidywalne zachowanie na zjazdach w trudnym terenie, ale z wyraźnym wskazaniem na wiotkie koła jako przyczynę.

 

Czyli wpisuje się w ogólny trend ochów i achów nad TB. Czekam teraz aż ktoś porządnie przetestuje Jeta RDO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oy, mały news dla zainteresowanych - Pivot podłubał trochę przy Mach 429, w wyniku czego rama zrzuciła ponad 200g. Sztywność mają zachować/poprawić główka tapered i oś 142x12.

 

http://www.bikerumor.com/2011/07/28/weighed-photod-2012-pivot-mach-575-carbon-plus-updates-more-new-mountain-bikes/

 

Jeżeli mnie pamięć nie myli dostajemy w ten sposób najlżejszego aluminiowego fulla 29 XC/trail (L ok. 2900 g), z bardzo mocnym fun-factor. Idę poszukać banku do ograbienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko korespondencyjne - z naszym dystrybutorem i centralą. Pytałem o różne kwestie związane z rozmiarem czy instalacją Rotora 3D do ramy (może być teoretyczny problem z uwagi na sposób montażu przerzutki).

 

Wiem, że ktoś w Polsce ujeżdża Mach 5.

 

http://pablogoral.blogspot.com/2010/10/pivot-mach-5-recenzja.html

 

Wiem też, że chłopaki z Horizonbikes mają ściągnąć jakieś testówki, może już tej jesieni.

 

Interesuję się dlatego, że zmieniam ramę z HT i szukam czegoś do szybkiego przemierzania szlaków z bananem na gębie.

 

Wcześniej myślałem tylko o FS 29 - w tym m.in. o Mach 429 - ale gdziekolwiek nie spojrzę wychwalają pod niebiosa Mach 5.7.

 

Więc głównie biorę pod uwagę te dwie ramy, plus 5 Spota.

 

Generalnie Pivot nie zbiera słabych recenzji.

 

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/review-pivot-429-custom-build-11-45005

 

http://www.mbaction.com/Main/News/Pivot_Mach_57_How_Adding_A_7_Can_Double_The_Value_24.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...