Skocz do zawartości

[Rower] pomoc w wyborze


frost666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

 

Jako, że mam kilkudniową przerwę w pracy, oraz czas myśleć o nadchodzącym sezonie, - postanowiłem poradzić się Was w wyborze roweru.

Chodzi mi o rower docelowy, czyli musi być to 29 calowiec wpełni amortyzowany.

Budżet, - myślę, że tak do 8500zł( oczywiście im mniej tym lepiej).

Rower nastawiony raczej na solidnośc i bezawaryjność- nie potrzebuję wydmuszki, gdyż nie startuję w zawodach, poza tym ważę ok.95kg.

Rozmiar ramy - tylko xl( 20,5-22,5cala), może być to produkt z zeszłego sezonu/sezonów w promocyjnej ofercie, o skokach zawieszenia conajmniej 100mm przód-tyŁ.

Zakup może być za granicą, jednakże nigdy nie kupowaŁem poza granicami czegoś tak dużego jak rower, i prosił bym tylko o ewentualne pewne sklepy, z których koledzy już korzystali.

Chętnie też rozważę zakup samej ramy, jeśli byŁa by to ciekawa oferta.

 

Dziekuję wszystkim za ewentualną pomoc.

 

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, w tym budżecie może być problem.

 

Raz, że 29 nie powalają popularnością jeszcze jako HT, nie mówiąc o FS.

 

Dwa, że nawet jeżeli coś da się znaleźć to lekko przekracza 10k.

 

Tak czy inaczej ciekawą propozycją może być Rumblefish http://www.evanscycles.com/products/trek/rumblefish-29er-2011-mountain-bike-ec023986

 

Został bardzo dobrze oceniony w ostatnim MountainBikeAction. Tyle że nie ma go w ofercie SSC, więc trza by podzwonić czy da radę ściągnąć i za ile.

 

Ew. pozostaje zakup zza granicy, ale nie podoba mi się to hasło ship to store only i nie wiem czy w takim UK nie ma przypadkiem jakichś ograniczeń co do wysyłki poza.

 

Jeżeli nie da rady, to ciekawa rama jest tu http://beastiebikes.pl/bestiarium/display_product.php?pro=12&mod=29&id=141.

 

Tyle że wymaga zaciśnięcia pasa, a mimo to budżet i tak pewnie pęknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za aktualne prpozycje.

"Nabiał" - nad ta maszyną zastanawiałem się w zeszłym roku, i nawet dzwoniłem po sklepach bo na Kony 29" byŁy poromocje.....;oczywiście Xl'ek nie było w ogóle, max. eL-ka.

"Sol", - Niner super sprawa, - czegoś takiego właśnie szukam, tylko te prawie 6 tys..;/

Co do mojego budżetu - to nie to, że nie mam więcej, tylko, że kwota powyżej 8,5kilo za rower trochę mnie....przeraża.

Nie wiem, jak z tą Salsą Spearfish - miaŁa być dostępna, a jakoś jej nigdzie nie mogę znaleźć. Wydaje się , że to może być rozsądna propozycja, bo kosmiczne materiały w moim wypadku są zbędne, a geo i wykonanie na pewno jest bardzo dobre.

Edytowane przez frost666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny zgryz. I w dodatku żonę ;).

 

No ale tak już jest, że markowe fulle kosztują i to nie tylko jako 29. W 29 jest natomiast o tyle gorzej, że nie ma budżetowych opcji w stylu Meridy One Twenty.

 

Ninerem sam się interesuję bo to chyba najlżejsza propozycja w rynku - z tych bardziej pancernych. No i wcale nie taka droga w porównaniu do np. Santy.

 

W tym kręgu siedzą jeszcze Pivot Mach 429 i Turner Sultan, ale nawet nie dzwoniłem pytać o cenę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piwot i Sułtan to ponad 7 tyś ramowe na początek, , oba dostępne potencjalnie w Polsce, jeden ponoć nawet jest fizycznie...

 

No to sorry - Tallboy niby też jest za ok. 7k. Ale jest o kilogram lżejszy, a Niner o pół.

 

Rozumiem, że niby DW-link itp. itd., ale jakoś nie jestem przekonany, że sam system usprawiedliwia cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crazy Crank nie podaje ceny, ale gadałem niedawno i jest ona na poziomie ceny USA.

 

Czyli ok. 7k z nastawieniem na trochę mniej.

 

Z resztą potwierdza to http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1012/Santa.Cruz.Tallboy.Carbon.29.VPP/

 

Jeżeli cena całości w podstawowym kicie jest aktualna, to Santa na tle Pivota/Turnera jest prawie okazją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Crazy Crank nie podaje ceny, ale gadałem niedawno i jest ona na poziomie ceny USA.

 

Czyli ok. 7k z nastawieniem na trochę mniej.

 

Z resztą potwierdza to http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1012/Santa.Cruz.Tallboy.Carbon.29.VPP/

 

Jeżeli cena całości w podstawowym kicie jest aktualna, to Santa na tle Pivota/Turnera jest prawie okazją.

 

 

No wŁaśnie, - może to jest jakiś pomysŁ, szczególnie, że przelicznik jest z tego co pamietam w dolarach z cen rynku amerykańskiego, a dolar coraz słabszy; poza tym jakoś łatwiej by mi było zapłacic tyle za karbonową Santę jak dobrze pamiętam bez limitu wagi jeźdzca, niż za te aluminiowe Turner'y, Ellsworth'y.

No nic- wysŁałem zapytanie do Piotra( pamiętam, że rozmawiaŁem z nim na zeszłorocznych targach, i wydawaŁ sie bardzo fajną ososbą - jak mnie zobaczył nie byłO żadnego wciskania 26", tylko powiedziaŁ mi konkretnie, że jak na mnie to tylko 29", pomimo, że wtedy okres oczekiwania to byŁ kosmos- z tego co pamiętam ok. 6 m-cy), bo 10500zł w podstaowywym uposażeniu, jak za ten sprzęt wydaje sie naprawde dobrą ceną, i XL-ka ma dokładnie 21 cali, co potwierdzam sugestię "NabiaŁ'a", żeby raczej nie przekraczać tego rozmiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z Tallboyem może być problem z doborem ramy, w sytuacji gdy masz wzrost pasujący do dwóch rozmiarów.

 

Mój wzrost (188) lokuje mnie dokładnie między L i XL.

 

Pisałem w tej sprawie do Santy - ich rekomendacja jest taka, żeby brać XL i krótszy mostek, bo taki jest generalnie trend. Poza tym taki rozmiar zalecają dla mojego wzrostu.

 

W sumie brzmi to rozsądnie bo Tallboy nie ma wielkiej ramy. W XL top tube ma 63 cm z kawałkiem, Pivot ma w L 62.

 

Na szczęście Piotr ma Blura XC L do testów. Ramy są porównywalne jeżeli chodzi o długość, więc będę miał jakieś wyobrażenie z reala.

 

P.S. Santa w podstawowym kicie daje Rebę. Coś mi się widzi, że z Foxem nie jest już tak konkurencyjny, co nie zmienia faktu, że kładzie resztę wizualnie ;)

Edytowane przez Sol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WŁaśnie dostałem odp. od Piotra.

 

6790zł rama, Fox 120mm RLC - 2250zł, kit R XC 29 - 3600zł.

Czy się mylę, czy cena 6790zł nie obejmuje dampera?

 

Sol - W takim razie ja powinienem mieć XXL-kę, która ma 22,5cala, skoro Tobie zalecają XL-kę. W sumie jak na nia patrzę to może mieć przekrok jak 21 cali 29"aluminiowego HT, gdyz rura górna jest ciekawie wyprofilowana, a i zapewne korzystniej, tym bardziej, że to karbon - bardziej schować sztyce podsiodŁową,.

 

Ktoś sie orientuje jak wygląda sprawa z gwarancją u Santy?

Edytowane przez frost666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama jest z damperem, tyle że za RP 23 jest dopłata.

 

Santa daje 2 lata gwarancji dla pierwszego właściciela http://www.santacruzbicycles.com/tallboy_carbon/#warranty.php

 

Popytaj może o rozmiar, chociaż pewnie powiedzą ci to samo.

 

Zależy mi żeby rower był nie tylko stabilny ale i zwinny, więc nie skreślam L. Zobaczę co pokaże test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama jest z damperem, tyle że za RP 23 jest dopłata.

 

Santa daje 2 lata gwarancji dla pierwszego właściciela http://www.santacruzbicycles.com/tallboy_carbon/#warranty.php

 

Popytaj może o rozmiar, chociaż pewnie powiedzą ci to samo.

 

Zależy mi żeby rower był nie tylko stabilny ale i zwinny, więc nie skreślam L. Zobaczę co pokaże test.

 

 

Ok, dzieki za wyjasnienia; daj znac jak poszły testy, choć Piotr kończy w przyszłym tygodniu zamówienia na połowę lutego, i nie powiem, że bym sie nie zacząŁ zastanawiać, choć taki pieniądz za rower jak wspomniałem trochę mnie osobiście przeraża. Z drugiej znalazłem na stronach krajowych jakieś ofert na Gare'go oraz Spec'a z kolekcji 2008/09 z bonifikata kosztujące po ok.9tysięcy, więc jak by taką Santę zamknać w ok.11tys. to w sumie dopŁata 2 tysięcy nie wydaje sie przesadna - tak mi się wydaje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu,aby nie tworzyć za dużo nowych. Otóż mam prosbę o doradzenie w wyborze roweru.

Chodzi mi mianowicie o zakup fulla,oczywiście 29'er. kasa jaką mogę przeznaczyc to maks 10000 PLN. Zawieszenie najlepiej 100 mm-120 mm.

Chciałbym raczej kupic u polskiego dystrybutora. Nie wiem czy to ma znaczenie przy doborze np. typu zawieszenia,ale waże koło 90 kg. Rama M (mam 182 cm wzrostu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie trochę poczytałem i pomyszkowałem po necie i rzeczywiście w tej cenie nie ma wyboru.Nawet jeśli rama ma być alu. Cięzko będzie z dodatkowymi funduszami,wiec może przyjrzę sie jednak 29 calowym twardzielom.

Czy jest w Polsce dystrybutor Santy ? Zadzwonie jutro do tego dystrybutora Orbea, bo ta nowa Alma bardzo mi sie podoba.Tylko nigdzie na ich stronie nie mogę znaleźć cen(przy wybraniu cennika wywala mi błąd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc pokrótce przedstawię sprawę: popytaŁem trochę o Santę i Turner'a i wygląda na to, że najtaniej z całej trójki ( + Niner), można nabyć ramę, która w detalu jest/była ....najdroższa, a więc Turner. Problem( a może i nie), w tym, iż jest to rocznik 2010, a więc w porównaniu do konkurentów gŁówka ramy jest klasyczna, a nie stożkowa. Turner dopier w modelu na rok 2011 wprowadził możliwośc zastosowania łożyska 1,5". Trzeba także wziąć pod uwagę, to, że rama jest z całej trójki najcięższa, choć dla mnie to akurat nie była by wada, jeśli miaŁo by to odzwierciedlac trwałość i solidność. Warunki gwarancji są podobne u wszystkich 3 producentów( 2 lata); u Turner'a istnieje możliwośc przepisania gwarancji na 2 właściciela. Ciekawie wyglada także system łożysk, ktore są ślizgowe, wraz ze specjalnymi kanalikami,co umozliwia ich smarowanie, smarowniczką, którą otrzymujemy gratis, wraz z zakupem ramy. Jak to wygląda u pozostałej dwójki producentów - nie wiem, ale podaje to co się dowiedziałem, - może sie komuś przyda.

Edytowane przez frost666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...