Skocz do zawartości

[koła] wybór kół do 900zł


lumbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Szukam kompletu kół do kwoty 900zł(najlepiej nowe). Koła pod wagę ok. 70kg, na rowerze nie skaczę więc nie muszą być mega pancerne. Tylko pod hamulec tarczowy, najlepiej 6 śrub. Niska waga jest preferowana. Możecie coś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piasty (500zł-komplet): dt 370 (czyli to samo co onyx) - KLIK

obręcze (110zł-komplet): Generation-XC KLIK - wg mnie nie ma sensu przepłacać za mavica - obręcz accenta lekka (470g producenta, w realu pewnie więcej za 60zł) i naprawdę wytrzymała. Jak na razie zero bicia, a ma za sobą już przeszło 1k km i kilka wycieczek w ostrym beskidzkim terenie z kamienistymi zjazdami.

Jeśli miałbym wydać za obręcz ok 200zł to postawiłbym na Obręcz DT XR 400 KLIK, ale koła na tych obręczach zdecydowani przekraczają podany budżet.

 

szprychy i nyple: te co poleca Fludi

 

komplet kół z zapleceniem może troszkę przekroczyć budżet, ale moim zdaniem warto. Sam używam takiego kompletu i sobie chwale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wmówiłem sobie, że budżet autora wynosi 700zł... a tu jest o 200zł większy, także zestaw proponowanych przeze mnie spokojnie mieści się w budżecie - gwoli sprostowania.

 

140g więcej za cenę 3-4 razy mniejszą to nie taki zły interes...

 

Kolega lumbo powinien się określi czy zamierza startować w maratonach czy preferuje jadę wyłącznie dla przyjemności. Jeśli to pierwsze to faktycznie Fludi 140g jest znaczne, dlatego jako alternatywę lekkich obręczy sugeruje ww. DT XR 400 tylko cena kompletu podskoczy o ok 300zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi. Generalnie jeżdżę dla przyjemności:) Nigdy nie brałem udziału w maratonie choć po nowym roku na pewno się na jakiś wybiorę i mam nadzieję że nie raz:). Co do kół to chcę coś porządnego w rozsądnej cenie. Jeśli chodzi o kasę to zawsze można dorzucić 100 jeśli coś będzie dużo lepsze - ale tak dorzucając to boję się, że o się źle skończy(początkowo myślałem o fulcrumach red metal 5). Więc skończmy na tym 1000:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym kogokolwiek polecać, ale te kółka bikestacji są jak najbardziej w porządku...

 

Piszesz konkretnie o tych z linku czy coś byś w nich zmienił?

 

jaka masz reszte osprzetu ?

 

bo moze lepiej kupic fulcrumy ktore sa solidne i fajnie glosnie cykaja ;)

 

i wymienic cos jeszcze w rowerku ?

 

Generalnie to mam "prawie" seryjnego tego hexagona v4, jednak na półce leży i czeka przerzutka przednia xtr,korba slx, manetki xtr(listonosz niesie:), kaseta xt, elixir 5. Brakuje mi do pełni szczęścia kół, tylnej przerzutki,łańcucha i amortyzatora. Na wiosnę sądzę że zostanie mi sama rama choć to też nie jest pewne:)W tym miesiącu planuję kupić koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka z bs są w porządku, wiedz jednak, że obręcze są delikatne, nie są oczkowane i mają limit wagowy do 75kg. Wskazana zmiana na coś mocniejszego pokroju Xc717.

 

Używane crossmaxy - ok, pod warunkiem bdb stanu a takich poniżej tysiaka raczej nie znajdziesz. No i używka pozostanie używką, nie ma to jak nowe części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz konkretnie o tych z linku czy coś byś w nich zmienił?

 

Generalnie to mam "prawie" seryjnego tego hexagona v4, jednak na półce leży i czeka przerzutka przednia xtr,korba slx, manetki xtr(listonosz niesie:), kaseta xt, elixir 5. Brakuje mi do pełni szczęścia kół, tylnej przerzutki,łańcucha i amortyzatora. Na wiosnę sądzę że zostanie mi sama rama choć to też nie jest pewne:)W tym miesiącu planuję kupić koła.

 

Ja osobiście zmieniłbym obręcze na takie jak wcześniej pisałem (Mavic 717 disc), podobnie jak i poleca zresztą też miskov17.

 

Poza tematem trochę... To do pełnego szczęścia musisz tylko kupić jeszcze tylną przerzutkę XTR i to jak najszybciej + 3 łańcuchy XT/XTR żeby móc je zmieniać, co ileś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak interesują Cię używki, to mam na zbyciu Mavic 917 Disc (36 otw.), piasty XT, szprychy DT Champion, nyple DT stalowe. Zaplatane w Airbike w sierpniu tego roku, a więc na gwarancji (nie mają nawet ryski). Więcej info na PW. Jeśli wolisz nówki, to polecam obręcze Mavic'a 917, tylko trochę lżejsze szprychy od Championów :icon_wink:. Podstawą jest jednak, żebyś miał gdzie dobrze je zapleść, bo bez tego możesz wydać nawet 3 tysiaki i Ci się posypią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę że warto wydać mniej na koła ale dać lepszą ramę bo ten kross wagą, geometrią ani jakością nie grzeszy. pomyśl nad używaną nawet jakąś typu scale, xtc lub co ci pasuje geometrią nawet krossa a2 rama za 200zł można mieć niemal nową a inna jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę że warto wydać mniej na koła ale dać lepszą ramę bo ten kross wagą, geometrią ani jakością nie grzeszy. pomyśl nad używaną nawet jakąś typu scale, xtc lub co ci pasuje geometrią nawet krossa a2 rama za 200zł można mieć niemal nową a inna jazda

 

Z tego co wyczytałem na tym forum to rama z hexagona v4(2009) to jest to samo co a2,a4,a6 - tylko inaczej pomalowana. Wiadomo nie jest to jakaś rewelacja ale mi osobiście pasuje(choć nie jeździłem na innej więc nie mam porównania).

Co do kół to na podstawie waszych sugestii najbardziej skłaniam się do zestawu:

 

Obręcz MTB Mavic XC717 disc 404g 199zł

Piasty Novatec D711SB/D712SB 158g + 335g 147zł+228zł

Szprychy DT Competition 64x2zł

Mosiężne nyple 64x0,20g

 

waga: 1301+szprychy+nyple+zaciski

Kaska: 919 + zaplecenie+przesyłka +- 1020zł

 

waga i ceny wzięte z pierwszego lepszego sklepu:) Coś zmienić czy zamawiać?:icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz obręcze Mavic'a za 160zł/szt.

Ogólnie wagowo koła powinny być granicach 1450gram. A cenowo jakbyś wszystko zamawiał w jednym sklepie to powinno wyjść taniej, szczególnie, że wiele sklepów ma zaplot koła w cenie, jak się bierze u nich wszystkie części. Wyślij @ z zapytaniem do bikestacji albo do tego sklepu: www.dobryskleprowerowy.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajć, chyba coć przekalkulowałem... Kółka na 717, comp i dt240 wg. kalkulatora DT mają ważyć 1.600gram, a piasty Novaec'a są o około 150gram cięższe... Bez zacisków, oczywiście...

Do tego kompletu, żeby zredukować wagę na zaciskach wziąłbym Dartmoor Bolt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jak dziwne... Lżejsze koła są droższe to raz, a dwa nigdy się nie bierze kół dokładnie na granicy swojej wagi. Trzeba brać poprawkę na to, że się może kilka kilogramów przytyć i części roweru, też się na kołach opierają, więc dolicza się +10kg do obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym się bał brać na granicy, ale zgodnie ze specyfikacją kolega ma nawet zapas do ZTR Podium MMX. Biorąc pod uwagę rezerwę świetne wydają się te koła z Bikestacji. Nie wiem po co dawać nyple mosiężne, ciężkie szprychy i obręcze. Ja bym się nawet nie bał DT Revolution bo ludzie 70kg jeżdżą górskie maratony i jest ok. Obręcze niekapslowane też nie sprawiają problemów. Sam przejeździłem sezon Golonki giga ze znośnym wynikiem na Revo, alu nyplach, Podium MMX bez żadnych problemów. Ważę jednak 15kg mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...