Skocz do zawartości

[9055g] NoSaint MaxAri R Carbon by roswell


roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzęt do wyścigów:

No Saint MaxAri R Carbon

 

Wspomniany projekt będzie użytkowany do startów w maratonach (przede wszystkim cała edycja Cyklokarpat), oraz pojedyncze starty w pozostałych seriach, oraz lokalne wyścigi XC.

Planowana liczba startów oscyluje wokół 30, do tego trochę treningów. Szacuję, że przebieg roczny 1500-2000km. Ważę ok. 65 kg, mam 183 cm wzrostu. Rower pojawi się na starcie w identycznej specyfikacji, w terenie gdzie zamierzam startować solidne opony to podstawa. Nie chciałem zakładać lekkich opon tylko po to, żeby zająć lepsze miejsce w rankingu.

Niektóre części pochodzą z poprzedniego projektu (Merida Matts Pro HFS), wiele jest nowych. Zależało mi na niezawodności, trwałości oraz niskiej masie.

 

Z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim forumowiczom LB, a w szczególności użytkownikom: AyJay, punkxtr, Karbon

 

W planach jest zmiana jeszcze kilku części, jednak na dzień dzisiejszy fundusze nie pozwalają:

- sztyca na EC90/Thomson Masterpiece

- pedały na Cranki SL + TI oś, lub któryś z modeli TI, ale to raczej używane

- korba, a właściwie same ramiona na XTR970

- opony - Schwalbe Nobby NIC 2010

 

Oto specyfikacja:

 

Brake (Front): Avid Juicy Carbon 2008 + adapter PM/IS w/ 7 alu bolts 266g

Brake (Rear): Avid Juicy Carbon 2008 + adapter PM/IS w/ 7 alu bolts 288g

Brake rotors: Dartmoor Nano Red 160mm (86g) + 140mm (68g) - adapters Alligator - 60g -> 214g,

Cables: Alligator I-Link + PowerCordz liner 52

Cassette: Shimano XTR CS-M960 11-34, w/ alu lockring 240g

Chain: Shimano XTR CN-7701 106 links 266g

Crankset: Shimano Deore XT FC-M760 – 783g

-Crank Arms: Shimano XT FC-M760 220 + 372g

-Bottom Bracket: from Shimano XTR FC-M970 + 3 spacers 86g

-Outer Ring: Stronglight 41T 104mm 60g

-Inner Ring: Stronglight 27T 64mm 30g

-Crank Bolts: KCNC Alu Red + Shimano Alu

Derlr (Front): Shimano Dura-Ace FD7900 w/alu bolt 72g

Derlr (Rear): Sram X.9 long alu cage 220 g

Expander: KCNC 30 g

Fork: Rock Shox Sid World Cup ’07 + poplock, 19,5 cm steerer 1312g

Frame: NoSaint MaxAri R Carbon 19" w/hanger w/ stickers w/o bolts 1086g

Grips: Author AGR-F136 cut to 70mm 16g

Handlebar: Pro Hi-Comp Carbon 560mm 25,4mm 116 g

Headset: Tioga NS (semi integrated) w/o top cap 76g

Pedals: Shimano PD-M540 352 g

Seat: Selle Italia SLR TT 135 144g

Seatpost: Smica 31.6x350mm w/steel bolts 234g

Seatpost clamp: Woodman DeathGrip Red TI w/ TI bolt 10g

Shifters: Sram X.0 w/ alu bolts, w/ Sram Rocket grips 166g

Skewers: Soul-Kozak Edge 66g

Stem: Ritchey WCS 100mm 25,4 w/ steel bolts 106 g

Tire (Front): Geax Arrojo High Performance 26x2,0" 586 g

Tire (Rear): Geax Arrojo High Performance 26x2,0" 582 g

Top Cap: KCNC w/alu bolt 6g

Tubes: NoTubes RimStrip (2x56g), NoTubes sealant 60ml 232g

Wheel Front: 704g

-Hub: Shimano XTR HB-M975, 32h,. CenterLock

-Rim: DT XR 4.2 disc, 32h

-Spokes: DT Revolution 2.0-1.5

-Nipples: DT alu blue

-Rim tape: Isolation Tape

Wheel Rear: 832g

-Hub: Shimano XTR FH-M975, 32h,. CenterLock

-Rim: DT XR 4.2 disc, 32h

-Spokes: DT Revolution 2.0-1.5

-Nipples: DT alu blue

-Rim tape: Isolation Tape

 

Razem: 9055g

 

maxari1.th.jpg

 

maxari2.th.jpg

 

maxari3.th.jpg

 

maxari4.th.jpg

 

maxari5.th.jpg

 

maxari6.th.jpg

 

 

Czekam na wszelkie opinie, komentarze, propozycje, krytykę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz, że takim sposobem nie ograniczamy sobie skrętu za krótkimi pancerzami przy główce, dwa że jest go automatycznie troszkę mniej, a trzy, że pomysły są ważne :P

Ciekawy sprzęcik - pewny i przynajmniej optycznie "mocny" - bo wyścigi to wyścigi.

 

Jeśli chodzi o sztycę to Masterpiece + tuning - ale to już za pewne wiesz.

 

Powiedz mi, jak tam tarcze Dartmoora ? Taki sam secik zamówiłem do siebie i jestem ciekawy jak tam 140mm z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Fludi

 

Rama ma oryginalnie dolny ciąg, musiałem tak założyć pancerze, aby nie krzyżowały się na ślizgu, bo ten po lewej stronie ma prowadzenie do przedniej przerzutki, a po prawej - do tylnej.

 

MaxAri jest wystarczająco sztywna, jak dla mnie doskonale tłumi drgania - choć nie mam większego porównania do innych karbonów, w każdym razie w porównaniu do alu to jest przepaść. Jest bardzo zwrotna, szybko i gwałtownie reaguje, ale przez to prowadzi się nieco nerwowo. Ma nisko umieszczony środek suportu, co może powodować zaczepienie ramieniem korby o np. korzenie. Podsumowując rama świetna do XC, z maratonami szczególnie GIGA jest trochę gorzej..

.

Wax

Sztycę planowałem Masterpiece, ale musi to być setback, a ta nieszczególnie mi się podoba, co gorsze sztyca 350mm wystaje nieco ponad ogranicznik - w ramie jest jej ok 9 cm.

 

Tarcze Nano używałem z powodzeniem cały zeszły sezon w wersji 160mm, teraz założyłem kolorystyczne, z tyłu 140mm. Ponadto zmieniłem klocki z oryg. Avid metalicznych, na Kool-Stop. Jedyne co mogę teraz zdradzić to to, że hamulce są naprawdę mocne, zdecydowanie zbyt silne jak na moje potrzeby. Niestety tarcze mają niewielkie bicie, ale to norma...

 

 

Wowo3003

Korbę chciałbym zmienić jak najszybciej, ale w sezonie nie jest łatwo, cały czas są inne wydatki. Tym bardziej, że zysk wagowy jest niewielki w porównaniu do jej ceny.

Edytowane przez roswell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...