Skocz do zawartości

[10180g] Kros a6 2009 disc by anemia221


Anemia221

Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzięki miskov! o to mi chodziło! Właśnie brakowało mi tych gram, za mało mi wychodziło ;)

 

Poważę śrubki i adaptery na 100% i wreszcie będzie pewność :)

A kable i pancerze są policzone przy manetkach SLX(o ile się nie myle, możecie mnie poprawić przeciez :yes:)

Owijka, czyli mowa o ochronie ramy przed łańcuchem? Jest krossowska, zważę w tym tyg.

Zacisk od sztycy jest 20, ważyłem.

 

Czyli tak

 

X - moja waga aktualna i do tego dodaje + ~25gram(owijka) + 10gram (gwiazdka) ale za to -12gram(bo powiadasz ze zaciski XTR maja 128, a znalazlem w necie ze 140)

Czyli trzymając się Twoich wskazówek było by +23gram oraz adaptery i śrubki. Myśle ze nie przekroczy łacznie 100gram, więc nie wiem z kąd skad nagle te Twoje 10,5kg ;o

No ale może się myle! :)

 

Tak czy siak jeszcze raz dzięki za podpowiedź

 

---------------------------------

Nabiał - no kupując rame chciałbym już coś dobrego, np specialized ht m5 09/10, a na taki sprzęt trzeba długo zbierać w moim przypadku. No ale przy dobrej ramce <1500gram z tymi częściami + nowy mostek, kiera i siodło, stery, sztyca(inna średnica) to było by pewnie 95xx, kto wie hehehe. W sumie priorytetem jest wytrzymałość i sztywność, to ma być wyscigowa maszyna, a nie lekki rower który powieszę na ścianie.

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wagę manetek liczyłeś z monitorkami, to w te 288g masz wliczone tylko linki. Pancerze +40g, adapter i śrubki +50g, owijka +20g, gwiazdka +10g, zaciski -12g. Wychodzi +108g :) Fakt faktem, że omyłko policzyłem jeszcze zaciski, ale i tak i tak bliżej 10,5 niż 10 hehe :D

 

Dzięki, dzięki. No niebawem dojdą zaciski soul kozak to będzie - ~60gram oraz skusiłem się na Selle Italia SLR XC gel flow(będzie na jutro).. podobno ma 170gram(ważone przez sprzedawce)... a jak dojdzie to zważę. Było by -170gram. Hehe czyli 170-108(te co wyliczyles) daje 60gram na minusie :-) Czyli jednak bliżej 10kg ! :D hehehehehe ;):yes::)

 

 

----------------------

Co do amorka - pracuje wybornie, jego minusem jest tłumienie drobnych drgań, za to ogromny plus to sztywność i waga(lżejszy od reby) oraz CENA! Nie mam w sumie dobrego porównania, ale na pewno gorzej wybiera drgania zwłaszcza te drobniejsze niz np chociażby FOX(miałem przyjemność testować). Jednak jakbym miał porównać dart3 vs f1rst to nawet szkoda przyrównywać, kolosalna różnica.

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owijka to chodzi o to czym baranka szosówki owijasz ;) W MTB się tego nie stosuje, więc możesz ten punkt skreślić.

Zacisk sztycy mogłeś zachować oryginalny, waży jakieś 3 gramy mniej.

Siodło tak jak pisałeś 100 mniej.

Możesz zmienić przerzutki na XTR, kolejne blisko 100gram uleci. Stery na Airplane, to jakieś 30gram, podobnie na mostku i kierownicy można jakieś 100gram urwać.

I dalej żeby z wagą zejść poniżej 10kg, będą już ciężkie. Najłatwiej ramę będzie zmienić, bo jest ona klockiem, tutaj nie ma się co oszukiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy dobrej ramce <1500gram z tymi częściami + nowy mostek, kiera i siodło, stery, sztyca(inna średnica) to było by pewnie 95xx, kto wie hehehe. W sumie priorytetem jest wytrzymałość i sztywność, to ma być wyscigowa maszyna, a nie lekki rower który powieszę na ścianie.

a co sądzisz o nowym XTC-ku???

fakt że nie karbon ale jeśli zależy Ci na wyścigowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owijka to chodzi o to czym baranka szosówki owijasz :D W MTB się tego nie stosuje, więc możesz ten punkt skreślić.

 

Co Ty opowiadasz. Sam jeździłem na owijce przez dobre kilka miesięcy. Osobiście miałem owijkę Meridy i z tego co pamiętam to ważyła ona (komplet - obie strony kiery) około 14g. Dobry patent jak się mieszka na płaskich terenach, w górach też da radę, ale ręce odpadają :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dziś wieczorem się postaram rozkręcić i dokładnie zważyć:

 

-przednią opone nobby nic(powinno być mniej niż podałem)

-sztyce (bowiem brałem wagę z jednej z aukcji allegro)

-nowe/stare siodło(o ile przyjdzie dziś GLS)

-zdejmę monitorki i je zważę to się odejmie kilka gram od manetek

-zważę śrubki i adaptery. Pamiętajmy, że adapter tylko na tył zakładam, bo na przód mam PM, także może będzie jeszcze mniej do dodania

 

--------------------------------

 

Fuldi - stery, sterami. W sumie nie chce ich wymieniać bo i tak cały czas na drugiej "kupce" jest zbierane na ramę. Mostek i kiera to podstawa podstaw i to będzie wymienione bez względu na ramę, bowiem nie szkodzi założyć je potem na nową.

A co do zacisku pod sztyce to niestety ale stary mi strzelił i to nie na jakimś maratonie czy xc w terenie... tylko na treningu na szosie jakiś rok temu :D

Myślę, że nie będzie problemu z zejściem poniżej 10kg, aktualnie jest ~10,3 a jak się wymieni to siodło, zaciski pod koła, a potem dojdzie np mostek KCNC widziałem ostatnio taki 90pare gram bodajże 110mm(mogę się mylić o kilka gram, dokładnie nie pamietam) za ~230zł. Wtedy prawie 100gram zejdzie, podobnie w przypadku zakupu nowej kiery czy właśnie manetek XTR.

 

-------------------------------

 

marsman - nowy XTC jest przepiękny jeżeli chodzi o ogółem mówiąc RAMIE. Piekne malowanie, styl, klasa, prestiż. Jednak nie tego szukam :< Wiesz to kwestia gustu, ja wolałbym mieć inną rame, nie chodzi tutaj nawet zbytnio o malowanie i piękny lakier. Np podobają mi się te topowe scotty scale 09 czy orbea alma cup, ostatecznie ta speca ht m5 2010(tyle, że z alu). Mam dużo czasu, planowana zmiana dopiero ~marzec 2011.. także może coś do tego czasu wybiore.... a może do tego czasu się przekonam do XTC? :) Hehehe.

 

 

Podsumowując ogółem stwierdzić mogę, iż w tym sezonie kross będzie ważył 9xxx kg. Hehe, ciekawe czy w Polsce jest jeszcze jakiś wariat, który pakuje takie części do takiej ramy. :D No przynajmniej ja ani na zagranicznych ani na polskich forach/czy też maratonach nie widziałem :D

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano zacny rower, zwłaszcza pięknie prezentuje się tylne koło. Niska waga, jeszcze nie spotkałem a6, który by ważył poniżej 10kg, nie wspominając wogole o wersjach d-brake(a mam nadzieje, że Ci się uda)!

Wymienisz te zaciski i wystarczy Ci mostek z kierą, a będzie 999xx kg.

to słabo szukałeś :), mooja A6 ważyła jakiś czas poniżej 10kg na tarczach.. tylko był to poprzedni model :D

http://www.forumrowerowe.org/topic/37144-10572g-kross-lvl-a6-by-omen/

 

co do ziman to :

korba można zejsc jakies ~250g

pedały 50g

kierownica i mostek ~100g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... a może do tego czasu się przekonam do XTC? :) Hehehe.

 

 

Podsumowując ogółem stwierdzić mogę, iż w tym sezonie kross będzie ważył 9xxx kg. Hehe, ciekawe czy w Polsce jest jeszcze jakiś wariat, który pakuje takie części do takiej ramy. :D No przynajmniej ja ani na zagranicznych ani na polskich forach/czy też maratonach nie widziałem :D

wspomniałem o XTCku bo to sprawdzona wyścigowa konstrukcja. w dodatku w tym roku mocno schudła i w komplecie ze stalowymi miskami sterów Mka schodzni poniżej 1500g.

osobiście bardzo mi się niepodoba

 

zapomniałbym. miałem już Leader Foxa Classicka ok 9,3kg...

sama rama to 1913g w 18'...

Edytowane przez marsman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włąśnie dzwoniłem do chłopaków którzy mają Ske i Mke na sklepie i M to ok 1460g ze stalowymi miskami...

No to faktycznie lekko :)

 

UPDATE:

 

1.Bar Ends: (Rogi) - soul kozak 44 gram (ważone)

2.Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – soul kozak 3 gram (ważone)

3.Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - kellys squad 45gram

4.Brake (Front): (Hamulec przedni) - avid elixir r 244 + 6 gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 250

5.Brake (Rear): (Hamulec tylny) - avid elixir r 256 + 20gram adapter + 6gram vincere sruby (nieliczone jeszcze podkładki) 282

6.Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) jw.

7.Cables: (Pancerze i linki) +40(pancerze, a linki wliczone w manetki)

8.Cassette: (Kaseta) - shimano XT 32-11 261gram (ważone)

9.Chain: (łanńuch) - shimano XTR 265gram + spinka sram power (ważone)

10.Crankset: (Korby) - shimano SLX 887gram

11.Derlr (Front): (Przerzutka przednia) – SLX 160gram

12.Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – SLX sgs 264gram

13.Fork: (Widelec) - F1 RST Platinium Air RL ~1540gram(z przyciętą rurą, ważone)

14.Rear Shock: (Damper) brak

15.Frame: (Rama) kross a6 2009 18' ~ 1825gram

16.Grips: (Gripy) ritchey wcs 22gram (ważone)

17.Handlebar: (Kierownica) truvativ stylo 195gram

18.Handlebar Tape: (Owijka) BRAK

19.Headset: (Stery) Super Express H-142 116gram

20.Pedals: (Pedały) PD-M970 320gram

21.Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC gel flow 174 gram (ważone)

22.Seatpost: (Sztyca) promax carbon 27x350, model 2010 186gram

23.Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) accent light 20gram

24.Shifters: (Manetki) SLX 288 - 18(monitorki) (z linkami) 270

25.Skewers: (Zaciski koł) shimano XTR 128gram

26.Spacers: (Podkładki pod mostek) 16gram

27.Starnut: (Gwiazdka) 10gram

28.Stem: (Mostek) truvativ XR 3D 172GRAM

29.Tire (Front): (Opona przednia) schwalbe nobby nic 1.8 evo, 428gram (ważone)

30.Tire (Rear): (Opona tylna) schwalbe racing ralph 2.1 evo, 454gram (ważone)

31.Top Cap: (Top cap) NECO 19gram

32.Tubes: (Dętki) schwalbe XX light 97gram(x2~195, ważone)

33.Wheel Front: (Koło przednie) 728gram (ważone)

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution 1.8-1.5-1.8

-Rim tape: (Opaska) no name

34.Wheel Rear: (Koło tylne) 846gram (ważone)

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) Sapim CX-RAY + sapim polyax red

-Rim tape: (Opaska)

35. Tarcze XTR (te z pająkiem) ~255gram

Misc :

* pulsometr donnay ?

* odblask kellys mazovia mtb 22gram

* mleczko NO-FLATS(~) na koło 60ml/gram

* sigma 1106 ?

 

suma (bez misc) = 10420 (nieliczone podkładki do hamulców)

 

sztyca: Jak wymienie tą ciezką śubę na tytan to będzie -10gram.

dsc00019small.th.jpg dsc00018mediuml.th.jpgdsc00017small.th.jpg

plany na przyszłość(kolejność ala oś czasu):

1.Wymiana śrubek w korbie na czerwone. Tutaj kieruje pytanie czy warto dopłacać do tytanu? (stracę na sztywności biorąc alu?)

2.Nakrętka kasety ProBolt czerwona

3.śrubka od zacisku sztycy na czerwoną, zapewne alu

4.kierownica KCNC SC Bone scandium 31,8mm 128gr (zysk 67gram)

5.mostek KCNC SC Wing st-31 120mm 31,8 108gr (zysk64gram) lub mostek o POŁOWE TAŃSZY - KCNC Team Issue ST-21 31,8mm 120mm 113gram (zysk 59gram)

6. Carbonowy koszyk na bidon(firma Vincere) - 18g, 27gram zysku.

7.rama na ...?... na pewno coś poniżej 1500gram. Mile widziany karbon, ale to nie jest 100% konieczność, bowiem przeliczyłem się w kosztach

8. Tytanowe Ośki vincere ( osie )do pedałów Shimano (waga osiek to 57gram)

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z waga xtc m na pozionie 1460g mozna pomazyc... Chyba ze kompletnie gola rama bez haka srub zacisku i misek.

Kontaktowalem sie WSZEDZIE gdzie mogli miec ta rame 'M' najlejsza znaleziona na dzien 1kwietnia to 1528g moja rama z hakiem miskami i srubami. Najciezsza znaleziona 1618g

Zdjecie m w tej wadze bo nie uwierze marsman.

 

Co do misek stalowych, tego nie wiedzialem, sprawdze dzis bo i tak mialem podjechac z foxem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprawdzę osobiście może chłopaki zważyli S. ale to dopiero w poniedziałek.

tu znalazłem taką ramke w projekcie więc pewnie realna

 

No wiec faktycznie miski sa stalowe, niestety nieznam wagi dopiero po zalozeniu VP45AC zwaze miski.

 

Najlzejszy widziany przeze mnie XTC stefanX mial chyba 1502g "M" wazona ze wszystkim (bez zacisku), rama kupiona gdzies w pazdzierniku 2009. Obecnie nie widzialem nic lzejszego, powiem tak, dzwonilem / pisalem do wszystkich.

 

Usredniajac, XTC 2010 "M" wazy w okolicy 1530-1580g bez zacisku z tego co mozna znalezc na polskim rynku, aczkolwiek sporo sklepow ma dostac te ramy teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Panowie coś jest źle...

Albo geometria do dupy, albo coś z kołami lub korbą.

Od czasu nowego CFG cały czas miałem wrażenie, że się dupnie jezdzi.

Miałem okazje przejechać się wczoraj na rowerze merida okolo 14 kg z moimi starymi kołami(które mu sprzedałem) i normalnie rower latał, szybował i po 50kmh, lekko się depnęło i się szybko rozpędzał.

No to nie był efekt placebo, bo podchwytliwie zapytałem kolegę, który wtedy jezdzil moim i jezdzilo mu się dużo gorzej.

Tego samego dnia miałem okazje przejechać się na krossie a6 deafult około 13kg i rower po prostu rakieta, może nie tak zwrotny(kwestia pewnie ze miał mostek na plus a ja na minus), ale przyspieszenie i sama jazda rewelka.

 

 

-Sprawdzałem nową korbę, kręci się bez łańcucha dobrze, tak jak stary firex. 0 luzów, 0 ocierania na łożyskach.

-Podniosłem o 3mm sztyce(mialem troche za nisko, nawet pojawiły sie problemy z kolanem) i siodło dałem do tyłu z lekkim skosem do dołu (wczesniej bylo o 3mm nizej i siodło na maks do przodu z lekkim skosem ku górze) = dalej ja było źle tak i jest.

-porównałem koła, moje tylne koło kręci się po maksymalnym rozpędzeniu(korbą na najwiekszym przełożeniu, kadencja jakas 60/70) jakieś 1min, stare novatec kreciło sie ponad 6 minut.

-przednie koło kreci się o połowe za krótko ale to lepiej niż tylne.

-Tarcze raczej nie ocierają, jedynie tylna tarcza ma bicie ale nie ociera o klocki, bo spuściłem trochę płynu z hampla i cofnąłem tłoczki.

 

Nie mam pojęcia, może macie jakieś sugestie/pomysły lub po prostu zdjęcia jak powinna być ustawiona geometria, aby był tzw."kop po dociśnięciu" ? Przysięgam wam, że tą samą opinie ma sporo ludzi, którzy jezdzili na mej maszynie i żadne efekty placebo nie wchodza w gre. Jezdzi się minimum 30-40% gorzej vs kross deafult czy ta merida. A już jak mam porównać np scotta scale 30 na crossridach to bajka, nie ma jak porównać inna klasa(jak inny rower) a osprzet podobny..

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro korba ok, to pewnie winne beda konusy i plastelinowe kola - kto sklada zestaw pod tarcze na revo 1.8-1.5? takie kola idzie rekami rozerwac(zlap za rame i pociagnij kolo w bok...), jezeli duzo lepiej jest na crosridach, to musi byc bardzo zle

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro korba ok, to pewnie winne beda konusy i plastelinowe kola - kto sklada zestaw pod tarcze na revo 1.8-1.5? takie kola idzie rekami rozerwac(zlap za rame i pociagnij kolo w bok...), jezeli duzo lepiej jest na crosridach, to musi byc bardzo zle

 

OK. W takim razie w czasie wymieniania nypli z przodu potem pójdę do serwisu aby mi mocno naciągneli szprychy. To jest przód to może nie pęknie, niedługo ma dość opona z przodu 2.1 rocket ron to zakładając ciute mniejsze ciśnienie niż aktualnie - jakaś amortyzacja będzie. Pamietaj, że z tyłu nie mam takich szprych już, nie wiedziałem, że sztywne koło z przodu też ma znaczenie tak jak na tyle.

 

Piszesz konusy... Tzn. że mają już swoje przejechane i należy wymienić konusy? Jakie byś polecał? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...