Skocz do zawartości

[10180g] Kros a6 2009 disc by anemia221


Anemia221

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, oto mój nowy projekt:

 

1.Bar Ends: (Rogi) - soul kozak 44 gram

2.Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – soul kozak 3 gram

3.Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - kellys squad 45gram

4.Brake (Front): (Hamulec przedni) - avid elixir r 244

5.Brake (Rear): (Hamulec tylny) - avid elixir r 256

6.Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) jw.

7.Cables: (Pancerze i linki)

8.Cassette: (Kaseta) - shimano XT 32-11 268gram

9.Chain: (łanńuch) - shimano XTR 287gram

10.Crankset: (Korby) - truvativ firex gpx 3.3 1011gram

11.Derlr (Front): (Przerzutka przednia) – SLX 160gram

12.Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – SLX sgs 264gram

13.Fork: (Widelec) - Rock shox Dart 3 SL ~2300gram

14.Rear Shock: (Damper) brak

15.Frame: (Rama) kross a6 2009 18' ~ 1750gram

16.Grips: (Gripy) ritchey wcs 22gram

17.Handlebar: (Kierownica) truvativ stylo 195gram

18.Handlebar Tape: (Owijka) ?

19.Headset: (Stery) Super Express H-142 375gram

20.Pedals: (Pedały) PD-M540 350gram

21.Seat: (Siodło) San Marco Blaze 260gram

22.Seatpost: (Sztyca) promax carbon 27x350, model 2010 192gram

23.Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) accent light 20gram

24.Shifters: (Manetki) SLX 288 (z linkami)

25.Skewers: (Zaciski koł) shimano XTR ~ 140gram

26.Spacers: (Podkładki pod mostek) noname

27.Starnut: (Gwiazdka) nie wiem

28.Stem: (Mostek) truvativ XR 3D 172GRAM

29.Tire (Front): (Opona przednia) schwalbe nobby nic 1.8 evo, 426gram

30.Tire (Rear): (Opona tylna) schwalbe racing ralph 2.1 evo, 482gram

31.Top Cap: (Top cap) NECO

32.Tubes: (Dętki) schwalbe XX light 97gram

33.Wheel Front: (Koło przednie) 732gram

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution 1.8-1.5-1.8

-Rim tape: (Opaska) no name

34.Wheel Rear: (Koło tylne) 860gram

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution 1.8-1.5-1.8

-Rim tape: (Opaska)

35. Tarcze XTR (te z pająkiem) ~255gram

Misc :

  1. pulsometr donnay ?
  2. odblask kellys mazovia mtb 22gram
  3. mleczko NO-FLATS(~) na koło 60ml/gram
  4. sigma 1106 ?

~ 11800gram

 

Tam gdzie jest znak zapytania to nie znam wagi.

Koniecznie muszę zejść poniżej 11kg, proszę o pomoc.

Wiem, że do wymiany jest:

1. Amor

A co z resztą?

hehe w sumie coś dużo wyszło, prawie 12kg.

 

Fotka(na razie będzie tylko taka, potem zrobię inne):

img2210large.jpg

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sterach zaoszczędzisz około 250 gram i na pedałach około 80 gram

 

Sorry za post pod postem , ale móglbyś jeszcze powymieniać śruby na aluminiowe.

 

-Jak będę wymieniał amor to zapewne również i stery. Jakie proponujesz?

-A co do amora to na razie nie mam na to funduszy, ale muszę to zrealizować do kwietnia. Wybór to reba/sid. Raczej sid, gdyż jest dużo lżejszy.

-O jakich śrubach mówisz?

-Co do pedałów to na 100% ich nie będę wymieniał na razie. Ich stan idealny i nie sa aż tak ciężkie

 

jakies inne pomysly?

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że za dużo ci wyszło. Pododawałem sobie na szybko w kalkulatorze i jest, oprócz "Misc", 10755 g.

Ale dętki to chyba dwie są ;) ?

 

Zmień korby, amortyzator, mostek i bidon. Co to za stery ??? :)

 

A koła to nie od R3 przypadkiem?

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie wiem co to za stery, nie zaglądałem. Były standardowo w tym rowerze jak kupiłem. Moge ew fotke pokazać może coś to pomoże. Ja na sterach dobrze się nie znam. ;)

Wiem tylko, że to są "Super Express H-142"

 

Tak hamulce od R3, a koła to już bardzo dawno kupiłem, jeszcze w tamtym roku również od R3. Rower jeszcze i tak nie jest złożony, stoi podpięty pod trenażer bo brakuje mi kloców hamulcowych i tej kasety XT(zamówiona ale jeszcze nie przyszła)

 

dsc00002large.th.jpg

 

 

hmm, wziąłem wagę z tej str link, ale coś mi się wydaje, że to nie te stery.

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te stery co pokazałem nie będą pasować . Do zintegrowanych sterów w ramie są ze tak napisze "zrobione" miski do sterów , w które wkłada sie łożyska . Są jeszcze półzintegrowane , w których specjalne miski wbija się do ramy ale ich nie widać i w nie wkłada się łożyska . Te co pokazywałem to są klasyczne stery .

 

Jakbyś mógł to ściągnij mostek i zobacz czy w ramę są jakieś miski wbite to będziesz wiedział jakie stery potrzebujesz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciągnij jeszcze łożyska i zrób fotkę bo wiele to nie dało :D potem odpiszę .

 

Wg mnie to na 100% są te stery co tutaj były kiedyś sprzedawane: LINK

 

Bo jest w nazwie i NECO i h-142 a do tego gościo miał krossa a6.. także raczej to są te stery.

 

 

edit:

tak jestem przekonany, widze na zdjęciu. Mam identyczne.

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się pchać w szczegóły typu pedały czy śrubki. Do zmiany leci rama + amor bo to kowadła i do tego zestawu stery, sztyca, zaciski, gwizdka i top cap :D Koszt około 2500 zł, ale warto :)

 

A te koła i hamulce od R3 dobrze wszytko ci bangla ?

Edytowane przez mati199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje taniej :

 

Fork na RST Firts Platinium White - waga 1,58, cena 829 PLN

Kiera + mostek - na biały wcs

Stery Mortop - waga - 65 gr - cena 249 PLN

Korba SlX do kompletu z przejściem na 2 blaty - 766 gr cecena pewnie 350 PLN.

 

 

W sumie niewiele ponad 1500 a masz maszyne z wagą poniżej 10,5

Potem będzie juz z górki:)

Edytowane przez Mendoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana siodła na selle italia SLR?

Aktualnie można trafić takie w cenie 200-300zł, a waga 180>, czasami są i te 135gram za tą cene.

 

Czyli było by:

100-130gram.

 

130gram na TYLE roweru to już jest coś.

Co do amortyzatora, ciekawe jak z serwisem, uszczelkami, jakością ogółem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana siodła na selle italia SLR?

Aktualnie można trafić takie w cenie 200-300zł, a waga 180>, czasami są i te 135gram za tą cene.

w wersjii tytan wazy 135 g wiec zaoszczedzone, chyba ze zrobisz jak kolega który tu kiedys pisał i zerwiesz z niego jeszcze tę pianke <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wyszło, że waży 11285... coś niedokładnie liczysz!

amor, korba, kiera, mostek - ja bym szedł w takiej kolejności

rama jeśli chodzi o wagę tragiczna nie jest :-)

 

slr tt znajdziesz 142-150 gram, na 135 nie ma co liczyć.

Edytowane przez emorider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wyszło, że waży 11285... coś niedokładnie liczysz!

amor, korba, kiera, mostek - ja bym szedł w takiej kolejności

rama jeśli chodzi o wagę tragiczna nie jest :-)

 

slr tt znajdziesz 142-150 gram, na 135 nie ma co liczyć.

 

Co do tego liczenia - ciągle mi wychodzi najmniej 11640 :) hehehe

Hmm kolejność bym widział inną:

 

amor -> mostek -> kiera -> siodło -> korba.

 

Ze względu na bardzo dobry stan korby ona będzie ostatnia !!!

 

Czyli amor to: RST first platinium(~1590gram) LUB RS Reba(~1650gram) LUB RS Sid(~1490gram)

Najtańszy RST, ale martwie się o jakość, choć na tym rowerze treningi większość na szosie(w 80%)... Prawdziwy teren to amorki u mnie będą widziały dopiero na maratonach/xc.

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rower ma Ci służyć tylko do treningów na szosie to nawet nie ma co zmieniać amora a co dopiero pakować tu SIDa!!! ;)

 

Heloł? :)

 

Kupiłbym sztywny, chociaż z drugiej strony Cię rozumiem, ponieważ po zimie nasze drogi niczym się nie różnią od tych w lasach :icon_wink:

Edytowane przez Artro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rower ma Ci służyć tylko do treningów na szosie to nawet nie ma co zmieniać amora a co dopiero pakować tu SIDa!!! ;)

 

Heloł? :)

 

Kupiłbym sztywny, chociaż z drugiej strony Cię rozumiem, ponieważ po zimie nasze drogi niczym się nie różnią od tych w lasach :icon_wink:

 

1. Na aktualne warunki mam trenażer/rower zimowy(makrokesz z kołami do DH alexrims na oponach smart sam 2.1-w sam raz na snieg i błoto grudzien-luty)

2. W sezonie trenuje zawsze na rowerze wyścigowym. Szosa mi odpowiada, bo bardzo lubie trenować na szosie i przyzwyczajam się w ten sposób do roweru wyścigowego, czuje go bardziej i na wyścigu jest mi łatwiej.

Owszem przydałaby mi się jakaś szosówka za grosze do samych interwałów na szosie i ogolem do treningu, ale na razie chce złożyć w całości tego krossa i trenować/ścigać się w sezonie na nim. Jak już zrealizuje te plany to będę mógł myśleć o road bike'u do treningu.

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero co wywaliłem te stery z mojej A6 i to są na 100% Neco H-142, waga 116 gram. Jak chcesz je zmieniać to zmień je na Accent Airplane. Świetne i niedrogie stery na maszynówkach, sam właśnie je wmontowałem do swojej A6, której rozpiskę możecie zobaczyć w osobnym temacie.

I mam takie zasadnicze pytanie, czy ważyłeś tą ramę, że taką wagę podałeś? Bo jakoś coś ciężko mi uwierzyć, że ma ona poniżej 1800 gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero co wywaliłem te stery z mojej A6 i to są na 100% Neco H-142, waga 116 gram. Jak chcesz je zmieniać to zmień je na Accent Airplane. Świetne i niedrogie stery na maszynówkach, sam właśnie je wmontowałem do swojej A6, której rozpiskę możecie zobaczyć w osobnym temacie.

I mam takie zasadnicze pytanie, czy ważyłeś tą ramę, że taką wagę podałeś? Bo jakoś coś ciężko mi uwierzyć, że ma ona poniżej 1800 gram.

 

Co do ramy, sprawdzałem gdzieś w necie i było poniżej 1800, zaciekawiłeś mnie tym pytaniem dlatego też wysłałem maila do producenta i dostałem info, że to jest zależne od modelu ale nie powinno przekraczać 1825gram 18'.

 

Update:

 

1.Bar Ends: (Rogi) - soul kozak 44 gram

2.Bar Plugs: (Korki do kierownicy) – soul kozak 3 gram

3.Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - kellys squad 45gram

4.Brake (Front): (Hamulec przedni) - avid elixir r 244

5.Brake (Rear): (Hamulec tylny) - avid elixir r 256

6.Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) jw.

7.Cables: (Pancerze i linki)

8.Cassette: (Kaseta) - shimano XT 32-11 268gram

9.Chain: (łanńuch) - shimano XTR 287gram

10.Crankset: (Korby) - truvativ firex gpx 3.3 1011gram

11.Derlr (Front): (Przerzutka przednia) – SLX 160gram

12.Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) – SLX sgs 264gram

13.Fork: (Widelec) - Rock shox Dart 3 SL ~2300gram

14.Rear Shock: (Damper) brak

15.Frame: (Rama) kross a6 2009 18' ~ 1825gram

16.Grips: (Gripy) ritchey wcs 22gram

17.Handlebar: (Kierownica) truvativ stylo 195gram

18.Handlebar Tape: (Owijka) ?

19.Headset: (Stery) Super Express H-142 116gram

20.Pedals: (Pedały) PD-M540 350gram

21.Seat: (Siodło) San Marco Blaze 260gram

22.Seatpost: (Sztyca) promax carbon 27x350, model 2010 192gram

23.Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) accent light 20gram

24.Shifters: (Manetki) SLX 288 (z linkami)

25.Skewers: (Zaciski koł) shimano XTR ~ 140gram

26.Spacers: (Podkładki pod mostek) noname

27.Starnut: (Gwiazdka) nie wiem

28.Stem: (Mostek) truvativ XR 3D 172GRAM

29.Tire (Front): (Opona przednia) schwalbe nobby nic 1.8 evo, 426gram

30.Tire (Rear): (Opona tylna) schwalbe racing ralph 2.1 evo, 482gram

31.Top Cap: (Top cap) NECO

32.Tubes: (Dętki) schwalbe XX light 97gram(x2~195)

33.Wheel Front: (Koło przednie) 732gram

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution 1.8-1.5-1.8

-Rim tape: (Opaska) no name

34.Wheel Rear: (Koło tylne) 860gram

-Hub: (Piasta) XTR 975

-Rim: (Obręcz) Mavic XC 717

-Spokes: (Szprychy) DT swiss revolution 1.8-1.5-1.8

-Rim tape: (Opaska)

35. Tarcze XTR (te z pająkiem) ~255gram

Misc :

* pulsometr donnay ?

* odblask kellys mazovia mtb 22gram

* mleczko NO-FLATS(~) na koło 60ml/gram

* sigma 1106 ?

 

~ 11411 cfg light

~ 11553 cfg normal

Czyli jak wymienie amor to będzie poniżej 11kg :wub:, a jak i mostek z kierą i siodłem to nawet i poniżej 10,5 :icon_wink:

Edytowane przez Anemia221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...