Skocz do zawartości

[ szosa ] Kącik szosowy


riker

Rekomendowane odpowiedzi

 

A ramy to 

Specialized Crux S-Works OSBB Crb Red '14

Rama Specialized Roubaix Pro SL4 Carbon Blk '13

Rama Specialized Tarmac Red Blk '14

Rama Specialized Tarmac Blk '14

 

 

Znam ceny ramy i kół więc nie będę zdziwiony

Ja się tylko zastanawiam co lepiej zmienić  pierwsze Koła czy ramę 

 

jak zastanawiasz się nad tymi ramami tzn, że nie masz pojęcia co to za ramy i do czego Twój rower ma służyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower przede wszystkim ma służyć do długich jazd 3-4h a może nawet 5h 
Mieszkam w terenie co są duże wzniesienia może nie stromę ale długie podjazdy. 
 

czemu 808tki nie są na co dzień 
Rozmawiałem z właścicielem co tak jak ta składał sobie rower pod siebie i powiedział że 808tki są znakomite ładnie tłumią drgania  i ma się uczucie żę " rower płynie po drodze a nie skacze " to są słowa zawodnika co jeździ już więcej niż ja żyje ponad 25 l 

 

 

Więc może mi doradzicie pierw co mam wybrać czy koła czy ramę a później doradzicie jaki konkretny model. 
Tak jak tu poprzednik co wcześniej pisał to chyba lepiej wybrać koła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak serio - kto kupuje takie ramy? zawodnicy dzięki sponsorom?

 

bo rama przełajowa do amatorskiego użytkownia za 8.5k to jakieś nieporozumienie , nie ogarniam tego :D  

cała reszta wymienionych w cenach podobnych lub wyższych - ja zwyczajnie bym się bał o taką ramę i to by mnie ograniczało :)

 

@Darwojtek ,  moim zdaniem naprawdę zainwestuj w koła, w ramę w drugiej kolejności - jak często robisz te 'długie' trasy?

może karbon wcale nie jest Twoim przeznaczeniem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czemu 808tki nie są na co dzień  Rozmawiałem z właścicielem co tak jak ta składał sobie rower pod siebie i powiedział że 808tki są znakomite ładnie tłumią drgania  i ma się uczucie żę " rower płynie po drodze a nie skacze " to są słowa zawodnika co jeździ już więcej niż ja żyje ponad 25 l 

 

 

Te żagle opróćz niezłej powierzchni nośnej mają też sporą wagę - jeśli lubisz wyzwania i chcesz tak zainwestować pieniądze które można wydać lepiej i mieć coś bardziej kompatybilnego z codziennością - proszę bardzo.

Znam kogoś kto cierpi na manię przerostu formy nad treścią i również turla się na co dzień na tych kołach. Chłop cierpi na poważną dolegliwość - potrzebę bycia zauważanym i to niewątpliwie działa.

 

 

bo rama przełajowa do amatorskiego użytkownia za 8.5k to jakieś nieporozumienie , nie ogarniam tego   cała reszta wymienionych w cenach podobnych lub wyższych - ja zwyczajnie bym się bał o taką ramę i to by mnie ograniczało

 

Może nie ogarniasz ponieważ mierzysz sens tego zakupu miarą własnych możliwości?

Załóżmy że zarabiasz średnio co miesiąc 10 tysięcy zł - to (jeśli jesteś w stanie zmienić choć na chwilę sposób myślenia) zmienia zapatrywania na zakup i użytkowanie wielu rzeczy. 

Nabytki to nie są w takim przypadku wyniki mocnych wyrzeczeń, poza tym chęć eksperymentowania nie boli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może nie ogarniasz ponieważ mierzysz sens tego zakupu miarą własnych możliwości? Załóżmy że zarabiasz średnio co miesiąc 10 tysięcy zł - to (jeśli jesteś w stanie zmienić choć na chwilę sposób myślenia) zmienia zapatrywania na zakup i użytkowanie wielu rzeczy.  Nabytki to nie są w takim przypadku wyniki mocnych wyrzeczeń, poza tym chęć eksperymentowania nie boli. 
 

 

hej :)  to trochę nie tak, nie patrzę na to w kategoriach 'czy mogę' , naprawdę nie widzę logicznego sensu wydawania 8.5 na ramę przełajową (bo jedna taka była na liście) to użytkowania amatorskiego, gdzie 2h jest traktowane jako 'dłuższa trasa' (no offfence ;) )  

 

rozumiem chęć eksperymentowania na fali 'luzu finansowego' , ale w tym przypadku jest to dla mnie nielogiczne (w przypadku kiedy do amatorskiego zastosowania bierze się pod uwagę ramę w cenie w miarę sensownego roweru) - nie wiem co mogłaby mi taka rama dać, ale może mi to wytłumaczysz? - serio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn.: kup se pleya. 

 

Żartowałem. 

 

Koledzy chcieli zwrócić Ci uwagę, że wskazałeś 3 różne typy ram (przełajową, ramę na trudne klasyki po złej nawierzchni i typowego ścigacza). Wszystkie te ramy różnią się od siebie jak dzień od nocy i zmierzchu albo świtu. Do tego wskazałeś na koła, które są przedmiotem mokrych snów wielu osób na tym forum. 

Dlatego kilku kolegów zauważyło, że pewnie pytając, co jest lepsze, nie masz specjalnie pojęcia o temacie i zwrócili Ci uwagę, że tak spore pieniądze (choć to pojęcie względne, jak według niektórych prawda, dobro i piękno - inni uważają inaczej) można wydać rozsądniej. Rozsądniej - czyli wiedząc na co się wydaje. Bilansując straty (z konta) z zyskami (z przyrostu frajdy w stosunku do kupna tańszego roweru). No dobra tyle. 

Rama i koła - w zależności gdzie najczęściej jeździsz: góry, płaskie. I jaki masz asfalt - dziurawy i trudny, czy też gładki jak pupka niemowlaka. Oraz i ile ważysz: czy jesteś lekki jak piórko, czy też jesteś zapuszczonym grubasem, który postanowił "coś podziałać". I czy wcześniej dużo jeździłeś, czy nic. I czy lubisz zielonych, żółtych, czerwonych, czarnych, białych czy różowych...

 

Za mało o sobie napisałeś, żeby dobierać koła i ramę. Pokazałeś tylko, że nie wiesz, o czym mówisz. Na to wskazywali koledzy, a ja chcę Ci to podkreślić PISZĄC WERSALIKAMI. 

 

pozdr

 

Edytowane przez parmenides
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kilka informacji od mnie na mój temat i terenu co jeźdzę i jak jeżdzę.

 

Ja. Waże ok 61-62 kg wzrost 183 cm

Jeżdzę teraz mam 1500 km ale nie jeździłem od początku sezonu. Za rok chce zrobić minimum 3000km

Teren jaki mam to nie jest płaski są pagurki i długie wzniesienia i też mam parę zjazdów. https://www.endomondo.com/workouts/399040214/11254564 tu jest z endomondo wykres trasy.
Jaki asfalt. połowa trasy jest bardzo fajny, no może mniejsza połowa tak 2/5, a pozostałe 3/5 są pęknięcia na drodzę i czujesz jak się jedzie może nie są to dziury że koło urwiesz ale małe dziutki i pęknięcia.

Jeździłęm już wcześniej tak na sezon do 1000km

 

 

@@parmenides,

I czy lubisz zielonych, żółtych, czerwonych, czarnych, białych czy różowych...

a o co tu chodzi? o kolorystykę koła i ramy ? Jak tam to było by fajnie mieć czarno-czerwony algo czerwono-czarny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darkwojtek, po pierwsze, zanim wyslesz posta to mu sie przygladnij. Slownik wskazany. Tak bardziej w temacie. Piszesz o Zippach 808, to naprawde zagle. Przy Twojej wadze zaskocza Cie wiele razy gdy rower pojedzie nie tam gdzie bys tego chcial. To bywa naprawde upierdliwe i wrecz niebezpieczne. Mieszkasz w BB, po kiego czorta Ci wysokie stozki. masz kase to bierz lekkie "gorskie" kola. Przy Twoich przebiegach, bez urazy ale przypuszczam, ze daleko ci do Pro, wiec wlasciwie kazde kola beda Ok. Zaczniesz krecic srednie pod 40 km/h to kola zaczna miec jakies znaczenie, poza wygladem oczywiscie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak śmigasz po górach i jesteś tak lekki, to będziesz odczuwać każdy gram. Dlatego kup sobie lekką ramę i do tego lekkie koła - http://www.mavic.com/wheels-road-triathlon-r-sys-slr#.VCVlMkvNfJA

Na niższym profilu, tanśze niż Zippy 808, a w górach będziesz mieć więcej frajdy z nich. Oczywiście to też pierwsza liga kółek i będzie szacun na dzielni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...