Skocz do zawartości

[rower] Sqadak do maratonów, 4000zł


theli

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Przymierzam się do złożenia sprzętu pod starty w maratonach + trochę jazdy w łatwym terenie pogórza. Rocznie przejeżdżam ok. 5tys km, potrafię popsuć nie lubię naprawiać :thumbsup: Nie znam się też na osprzęcie zbytnio. Dotychczas ujeżdżałem crossowy rower z ramą 21" i na pełnym osprzęcie XT - na maratony nadaje się jednak średnio. Moja waga: 78-80kg, wzrost 181cm.

Rama: mam zakusy na karbon - czy w tej cenie da się złożyć przyzwoity sprzęt na karbonie? W razie konieczności wyskrobię trochę więcej kasy (ale czy warto?). Amor: myślałem o skoku 80-100mm - teren po którym jeżdżę nie jest wymagający. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 4 koła może to nie jest, bo około 5... Ale w miarę przyzwoity by był ;) Na karbonie nic w tej cenie nie złożysz, no chyba że sama rama Ci wystarczy :thumbsup:

Rama Poison Zyankali/E605

Amortyzator Rock Shox Reba Race

Przerzutka przód Shimano XT FD-M770

Przerzutka tył Shimano XT RD-M772

Korba Shimano SLX FC-M660

Manetki Shimano XT SL-M770

Kaseta Shimano XT CS-M770 11-32

Łańcuch Shimano XTR

Pedały Shimano XT

Opona przód Schwalbe Rocket Ron EVO 2.1

Opona tył Schwalbe Rocket Ron EVO 2.1

Dętki Maxxis Ultralight

Obręcz przód Mavic XC 717 disc

Obręcz tył Mavic XC 717 disc

Szprychy DT Competition x64

Nyple DT mosiężne x64

Piasta przód DT 370 disc

Piasta tył DT 370 disc

Hamulec przód Avid Juicy 5 160mm

Hamulec tył Avid Juicy 5 160mm

Mostek PRO Plt 90mm 31,8mm +/-6stopni

Kierownica PRO Koryak prosta

Chwyty kierownicy Accent Lite

Stery Accent Airplane

Zacisk sztycy Accent Light 31,6

Sztyca PRO Plt 270mm

Siodełko San Marco Blaze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorszy element w tym zestawieniu to oczywiście rama, a powinna to być podstawa roweru, Niestety Fludi postąpił w myśl zasady "weź porządny osprzęt i powieś na byle wynalazku żeby zmieścić się w cenie" :thumbsup:

 

w pełni się z Tobą zgodzę co do ramy, ale chyba znowu powstanie dywagacja na temat poisona ;)

a co do roweru to tak: dobra rama, koła, amortyzator i hample, resztę sprzętu z lepszej półki dokupisz w miarę upływającego czasu

moja propozycja to: rama: merida, corratec, specialized, ewentualnie jakiś no sait

amor: reba/r7/może coś z nowej półki RST

koła: piasty dt 340, obręcze mavic 717 i jakieś sapimy czy dt do wykończenia

hample: soczki 5, hayes trail,

reszta na napęd, rurki najtańsze jakie bedą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Wybrałem wstępnie trzy ramy: Merida MATTS HFS XC 3000, Giant XTC 2010, Radon ZR Race. Do tego amor RS Reba Race (chciałbym ustawić go na 85mm). Któraś z tych ram ma poważniejsze wady?

Pozdrawiam

 

Rama>Amor>Koła>Hamulce :rolleyes:

 

Masz może z tego starego roweru jakieś części ?

"Stary" rower zostaje na wyprawy z przyczepką i na trenażer - idealnie się do tego nadaje (pozycja, wygodne siodełko itp).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Wybrałem wstępnie trzy ramy: Merida MATTS HFS XC 3000, ......Któraś z tych ram ma poważniejsze wady?

Największą wadą Meridy HFS jest to , że jest znacznie droższa od ramy Centurion Light - wykonanej w fabryce Meridy z taką samą jakościę i z tego samego materiału ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem wstępnie trzy ramy: Merida MATTS HFS XC 3000, Giant XTC 2010, Radon ZR Race. Do tego amor RS Reba Race (chciałbym ustawić go na 85mm). Któraś z tych ram ma poważniejsze wady?

 

 

Radon ma najbardziej rekreacyjną geometrię, o ile można tak powiedzieć o modelu Race:whistling: hehe Na maratonie może zabraknąć te 10mm górnej rury;) No i zależy jaką preferujesz postawę na rowerku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jeszcze nad ramą Corratec X-VERT Carbon (kompozyt aluminium i karbonu). Niedroga i nieciężka a czytałem kilka pozytywnych opinii o jej sztywności.

Czy warto dopłacić 400zł do amorka SID Race (zamiast Reba Race)?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ważysz poniżej 80kg to możesz wziąć SID'a, ale szczerze nie wiem czy jest sens, bo różnic w ich budowie większych nie ma. Tylko SID jest lżejszy o te 100gram. Sam się nad nim zastanawiałem, planując wymianę amora, ale uznałem, że lepiej zaoszczędzić tą kasę z różnic w cenie i zainwestować w coś innego na czym mogę mieć o wiele większy uzysk wagowy, np. koło czy opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...