Skocz do zawartości

[rower] Kross Level F7 - czy warto go kupić ?


jagur

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ jest promocja i cena spadła z 5700 na 4100 zastanawiam się nad kupnem tego roweru . Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z tym sprzętem . Mam 182cm wzrostu i 88kg wagi czy rama 18 nie jest za mała. Czy może jest jakś lepsza alternatywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co samej konstrukcji - jest bardzo nietypowa. wahacz (chyba) nie posiada żadnego łozyskowania - na dole tylne widełki karbonowe, bez łozyskwania (to sie zdarza np cannon scalpel). ale tez i górne są na sztywno przypięte do amortyzatora płaskim kawałkiem tytanowej blachy. jeśli rozwiązanie to jest w krossie dopracowane to eliminuje serwisowanie wahacza. jeśli jest awaryjne to ramy nie da sie zreanimowac tak jak w przypadku klasycznego fulla - przez wymianę łozysk wiem ze cannondale stosował takie rozwiazanie przez kilka lat w scalpelach. ale wiem tez ze cannon to bardziej renomowany producent niz kross ktory sie na takich sprzetach zwyczajne nie zna. ja bym takiemu wynalazkowi nie dał szansy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Od maja ujeżdzam efsiódemkę 2008. Jak na niezbyt renomowaną markę cena jest wysoka, jednak biorąc pod uwagę lekkie fulle bardziej renomowanych producentów, oferta Krossa jest dość atrakcyjna. Generalnie sprzęt prowadzi się bardzo pewnie, mogę potwierdzić słowa testu z MR, mówiące o tym, iż F7 prowadzi się bardzo neutralnie i pomimo pełnego zawieszenia jest raczej surowy. Do tej pory przejechałem nim ponad 700km, poza lekkim luzem na tulei dampera (problem zlikwidowany wycinkiem z puszki po piwie:) zero kłopotów - żadnych innych luzów czy niepokojących objawów.

Co do wielkości ramy, mój wg nalepki ma 17 cali, choć "na wyczucie" wydaje się, że jest większa, przynajmniej w porównaniu z moim poprzednim rowerem 19''. Tak czy owak, przy moim wzroście 180cm ta ramka jest idealna.

Jeśli wiesz, że potrzebujesz lekkiego fulla z możliwością pełnego usztywnienia, efsiedem będzie zapewne jedną z najtańszych opcji. Co prawda różne opinie się słyszy/czyta o ramach Krossa, jednak osobiście podjąłem ryzyko (nawet pomimo nietypowej ramy) i do tej pory nie żałuję...

 

Test F7 jest na tej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imo - jak dla mnie trzeba się zastanowić - czy chce się full'a czy to "coś". Jeśli tereny do jazdy na tym wynalazku mają być raczej płaskie - ok. Wtedy ma to sens. Jednak nie nazwałbym tego roweru pełnoprawnym fullem. Jak dla mnie full o skoku 50mm, który by został wykorzystany cały - musi mieć porządny ku temu powód - jest raczej dziwnym rozwiązaniem. O wiele bardziej wolałbym coś o skoku 80mm z normalną zawiechą. Zgadzam się z opinią Tobo, że jeśli wahacz się sypnie - to kaplica. A tak.. łożyska do wymiany i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dla porównania- kto znajdzie 10 różnic.

Strona tej niemieckiej firmy - Grossman ,obecnie nie działa, ale kilka miesięcy temu , gdy działa, porównywałem te ramy i jedyną różnica jest mocowanie górne dampera. Swoją drogą, ciekawe, kto od kogo zapozyczył projekt. Prywatnie ,trochę bym się obawiał o dolne ,karbonowe widełki- każde uderzenie kamieniem lub gałąż .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...