siwy84 Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 Witam, pytanie jak w temacie - znajoma przymierza się do wymiany kółek. Chce sobie kupić na tył piastę z aluminiowym bębenkiem, a posiada kasetę srama pg 950. Moje pytanie - czy ta kaseta nie zniszczy bębenka? Słyszałem gdzieś, że na aluminiowe bębenki powinno się zakładać kasety z aluminiowym pająkiem. Ile w tym prawdy - nie wiem. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam, Marcin
tobo Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 ogólnie - z pająkiem. a ze pająki są w wysokich modelach kaset to i są aluminiowe. takie kasety mają 5-6 największych koronek połączonych nitami i zamocowanych na takim własnie nośniku, w przeciwieństwie do kaset które składają się z pojedynczych koronek tłoczonych z blachy i połączonych ze sobą rozdzielającymi je dystansami. naciskając na korbę "ciągniesz" kasetę na bębenku - ona rzesuwa się do przodu wżynając się w materiał bębenka. gdy jest nośnik to przynajmniej w znacznej części bębenek jest przed tym chroniony. całkowicie to nie bo małe koronki kasety są luzem - druga i trzecia najmocniej odciskają sie w aluminium bębenka. potem gdy trzeba ściągnąc kasetę to jest to trochę (mniej lub bardziej( utrudnione gdyż kaseta jest wczepiona w bębenek. właściwie poza względami estetycznymi i kwestią demontażu nie ma to większego znaczenia...
siwy84 Napisano 8 Maja 2009 Autor Napisano 8 Maja 2009 Tak, wiem Tobo, znam te zagrożenia. Właśnie nawet w XT czy XTR kilka mniejszych koronek też jest luzem i one też będą wżynać się w bębenek. Chodziło mi o to jak w tej kasecie sramowskiej połączone są ze sobą koronki? Wiesz może jak to wygląda? Jeśli są połączone, choćby te kilka większych, to chyba nie będą aż tak wżynać się w bębenek kasety? Sam nie wiem... Znajoma chce kupić na tył hope'a i trochę żal żeby się zniszczył, ale z drugiej strony napęd ma jeszcze w bardzo dobrym stanie, dopiero nieco ponad 1k km przejechane i bez sensu wymieniać samą kasetę. Co radzicie?
tobo Napisano 8 Maja 2009 Napisano 8 Maja 2009 http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...d=376&pos=5 wyraźnie widać ze ta kaseta jest zbudowana jak kaseta deore czyli każda zębatka osobno. wg mnie jeśli kupuje się tak drogą piastę i zależy nabywcy by ją oszczędzić to warto zmienić kasetę.
rzymo Napisano 8 Maja 2009 Napisano 8 Maja 2009 Chodziło mi o to jak w tej kasecie sramowskiej połączone są ze sobą koronki?3 nityJeśli są połączone, choćby te kilka większych, to chyba nie będą aż tak wżynać się w bębenek kasety?Niestety będą, ale na pewno mniej niż niepołączone niczym koronki.Znajoma chce kupić na tył hope'a i trochę żal żeby się zniszczył, ale z drugiej strony napęd ma jeszcze w bardzo dobrym stanie, dopiero nieco ponad 1k km przejechane i bez sensu wymieniać samą kasetę. Co radzicie? Sprzedaj tego Srama i kup np. SLXa.
tobo Napisano 8 Maja 2009 Napisano 8 Maja 2009 slx ma pająka tylko przy trzech największych koronkach więc bębenek i tak ulegnie uszkodzeniu. no chyba że pociesza kogoś to że ma 6 wgnieceń na bębenku a nie 9
siwy84 Napisano 8 Maja 2009 Autor Napisano 8 Maja 2009 Wiem Tobo, tylko te kółka pochłoną dość spory fundusz i mieliśmy nadzieję, że uda się uniknąć wymiany kasety. No nic, sprzeda się srama na allegro, dołoży parę groszy i kupi XT. Dzięki za zainteresowanie tematem. Pozdro Marcin
Viator Napisano 21 Maja 2009 Napisano 21 Maja 2009 sorki ale mam pytanko troszkę w temacie ale jakby rozszerzone!! Przeczytałem ,że aby zaoszczędzić na wymianie piasty (wymieniam kasetę bo mam luzy na bębenku) można wymienić sam bębenek kasety. Nawet znalazłem taki w sklepie. Czy to jest możliwe w domowych warunkach. Na rysunku sama operacja wymiany bębenka wyglądała dość prosto. Następne moje pytanie to czy wymieniając bębenek można założyć na dotychczasową piastę -bębenek od kasety wyższej jakości i założyć lepszą też kasetę nie ruszając samej piasty. Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za podłączenie się pod temat.
Mod Team Puklus Napisano 22 Maja 2009 Mod Team Napisano 22 Maja 2009 Jezeli masz kompatybilny bebenek to wymiana jest pozornie prosta. Ja w STX'ie wyieniałem znaczy odkrecałem bebenek. szczeście moje ze piasta była zapleciona bo sie nameczyłem zeby to dziadostwo odkrecic. klucz bodajze imbus 10mm. Z Piastą sachsa jak chciałem wykrecic bebenek w pieście nie zaplecionej w obrecz nie udało mi sie tego dokonac nie uszkadzając (rysując) korpusu wiec dałem spokoj. Jezeli chodzi o starą piaste to jezeli bierznie łozyska sa w dobrym stanie i ogolnie korpusowi nic nie dolega ja nie wiedze przeszkod tylko zeby bebenki były kompatybilne. Np. do piast shimano pasuja prawie wszystkie bebenki tej firmy poza małymi wyjątkami. Z powidzeniem jak miałeś bebenek na 7 a chcesz miec 8 czy 9 mozesz je zamienic. Mała uwaga jezeli piasta jest zapleciona i zmienia sie z 7 na 8/9 nalezy przesunąc obrecz bo koło nie bedzie symetrycznie w widełkach.
Viator Napisano 25 Maja 2009 Napisano 25 Maja 2009 Kompatybilny bębenek ?? hm..... a gdzie się dowiedziec które bębenki są kompatybilne? Ja teraz mam kasetę 9 rzędową SL-M530 i to chyba chodzi na bębenku CS-HG50-9 jak dobrze wszystko obczaiłem. Ponieważ rozwaliło się po 3000 km szukam czegoś z wyższej półki żeby nie wymieniac co sezon. Może coś zaproponujecie - nie znam się na tym w ogóle. Bieżnie łożyska powinny by w porządku, korpus także. Jak oglądałem napęd po zdjęciu łańcucha to tylko niepokoił mnie luz poprzeczny samej kasety, piasta obracała się tak jak powinna. Stąd moje przypuszczenie ,że to wina bębenka w kasecie Z góry dziękuję za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.