Skocz do zawartości

[9928g] Merida HFS 2000-V kjustom


miskov17

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Przedstawiam projekt roweru, którym będę przede wszystkim jeździł po Wielkopolsce oraz ścigał się na tutejszych zawodach (Puchar Thule, Gniezno Grand Prix MTB itd). Cena tutaj odgrywała kluczową rolę - budżet ok 3500zł. Razem z wszystkimi zmianami nieznacznie przekroczyłem zamierzoną wcześniej kwotę.

 

 

 

L.P Komponent Nazwa Waga

1 Bar Ends (Rogi) Merida Superlite 60

2 Bottle Cage (Koszyk na bidon) X-mission carbon 28

3 Brake Front (Hamulec przedni) Avid Juicy 3 284

4 Brake Rear (Hamulec tylny) Avid Juicy 3 320

5 Cables (Pancerze i linki) Jagwire/Shimano 80

6 Casette (Kaseta) Sram PG-970 322

7 Chain (Lancuch) Shimano HG93 270

8 Crankset (Korby) Truvativ Firex 3.3 with GXP 925

9 Derlr Front (Przerzutka przednia) Sram X7 177

10 Derlr Rear (Przerzutka tylna) Sram X9 228

11 Disc Rotors (Tarcze hamulcowe) Shimano XTR 160mm 262

12 Fork (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute with pivots 1610

13 Frame (Rama) Merida HFS 2000-V 20" with pivots 1626

14 Grips (Gripy) Accent Lite 20

15 Handlebar (Kierownica) KCNC Dark Side 25,4/570mm 130

16 Headset (Stery) FSA ZS-3 (z top-cap) 112

17 Pedals (Pedaly) Shimano M520 375

18 Rim Tapes (Opaski na obrecz) no-name 27

19 Seat (Siodlo) San Marco Aspide 175

20 Seatpost (Sztyca) PRO XLT 31,6/400mm 299

21 Seatpost clamp (Zacisk sztycy) Accent Light 23

22 Shifters (Manetki) Sram X7 Trigger 264

23 Skewers (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-On 68

24 Spacers (Podkladki pod mostek) Alu 12

25 Stem (Mostek) Smica 25,4/90mm 109

26 Tire Front (Opona przednia) Maxxis Flyweight 330 322

27 Tire Rear (Opona tylna) Maxxis Flyweight 330 318

28 Tubes (Detki) Cheng Shin Tube 1.9/2.125 241

29 Wheel Front (Kolo przednie) DT370/X450/no-name 828

30 Wheel Rear (Kolo tylne) DT370/X450/no-name 1122

Wynik: 10636g

 

31 Misc Options (inne) Uchwyt pompki, licznika, zipy 50

 

Waga bardzo przeciętna ale mnie zadowala :) Oczywiście wszystko zostało zważone na wadze do 500g (0.1g) i do 5kg(2g). Aby nie było niedomówień - na błoto i ogólnie pojęte trudne warunki do jazdy zakładam Kendy Komodo.

 

Kolejne zmiany jakie niedługo nastąpią to na pewno wymiana korby na LX/XT (Jeżeli jest ktoś chętny na Firexa - pisać), pedałów na ubijaki, malowanie proszkowe kokpitu (śnieżna biel) i jeżeli budżet pozwoli - zmiana kół. Dodając wymianę kilku drobiazgów mam nadzieję zejść poniżej 10kg. Jestem otwarty na wszelkie propozycje zmian :)

 

Link do zdjęć: http://picasaweb.google.pl/miskov17/Merida#

P.S Witam wszystkich serdecznie na forum i pozdrawiam użytkowników konkurencji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się do czego doczepić, poza Flyweightami - na zimę to nie jest dobry pomysł. :)

Taśmę na obręczach możesz wymienić na izolacyjną, komplet waży 4-6g. Jak zajedziesz pedały to zmień na Exustary, Xpedo, etc. ubijaki szybko luzy łapią, a i bloki drogie.

Rower dobrze złożony, nie ma się do czego doczepić, żeby zmienić małym kosztem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower złożony pożądnie i z głową ,dopracować tylko niektóre elementy tak jak wspomniałeś m in korbe i kółka i będzie piknie :) no i masz prawie najlepsze malowanie meridy jakie jest :) i jeszcze pytanko jak Ci sie spisują te kendy komodo? bo ja sam mam kendy karmy kevlar ale niestety jestem niezadowolony z ich niezawodności (mowa o przebijaniu ich na byle czym ) nie wiem czy to słowo obraźliwe dla opon ale uważam że to zwykłe szmaty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FlyWeighty IMHO bez żadnych problemów dają sobie radę w śniegu. Ale gdy śnieg znika i robi się mokro nie ma co ryzykować tylko zakładać Kendy.

 

Co do taśmy izolacyjnej - zysk niewielki, koszt niewielki ale mimo wszystko wolę zostać przy normalnej opasce. A w zamian zastosować dętki <100g :)

 

 

Sprawa pedałów...prawda jest taka, że to co nie nazywa się M520/540/770/970 będzie zawsze budziło kontrowersje. Ubijaki kupuję tylko z ciekawości i chęci porównania ich na własnej skórze z Shimano. Oczywiście zysk wagowy także jest brany pod uwagę :P

 

Na Kendach nie złapałem jeszcze gumy ale przejechałem na nich bardzo niewiele - jazda zimą mnie nie bawi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No no, gratuluję świetnego roweru, przede wszystkim ramki Meridy! :) Świetna geometria, niewielka waga, hydroforming, no i idealne spawy wykonywane z doskonałą precyzją przez roboty! ;) Dodając do tego to, że znacznie mniej ich widać na trasach i maratonach niż jej bezpośrednich rywali (czyt. XTC, Scale) i świetny osprzęt, mamy niemal rower idealny! :thumbsup:

 

Co nie zmienia faktu, że Twoja Mka, przy mojej Mce, to jak chłopka z plebsu przy damie z książeckiego dworu... :P:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszły małe zmiany w projekcie:

 

1 Bar Ends (Rogi) Merida Superlite 60

2 Bottle Cage (Koszyk na bidon) X-mission carbon 28

3 Brake Front (Hamulec przedni) Avid Juicy 3 284

4 Brake Rear (Hamulec tylny) Avid Juicy 3 320

5 Cables (Pancerze i linki) Jagwire/Shimano 80

6 Casette (Kaseta) Shimano SLX 11-28 231

7 Chain (Lancuch) Wippermann 904 292

8 Crankset (Korby) Truvativ Firex 3.3 with GXP 925

9 Derlr Front (Przerzutka przednia) Sram X7 177

10 Derlr Rear (Przerzutka tylna) Sram X9 228

11 Disc Rotors (Tarcze hamulcowe) Shimano XTR 160mm 262

12 Fork (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute with pivots 1610

13 Frame (Rama) Merida HFS 2000-V 20" with pivots 1626

14 Grips (Gripy) Accent Lite 20

15 Handlebar (Kierownica) KCNC Dark Side 25,4/570mm 130

16 Headset (Stery) FSA ZS-3 (z top-cap) 112

17 Pedals (Pedaly) Shimano M520 375

18 Rim Tapes (Opaski na obrecz) no-name 27

19 Seat (Siodlo) San Marco Aspide 175

20 Seatpost (Sztyca) PRO XLT 31,6/400mm 299

21 Seatpost clamp (Zacisk sztycy) Accent Light 23

22 Shifters (Manetki) Sram 7.0 GripShift tuned 162

23 Skewers (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-On 68

24 Spacers (Podkladki pod mostek) Alu 12

25 Stem (Mostek) Smica 25,4/90mm 109

26 Tire Front (Opona przednia) Maxxis Flyweight 330 322

27 Tire Rear (Opona tylna) Maxxis Flyweight 330 318

28 Tubes (Detki) Cheng Shin Tube 1.9/2.125 241

29 Wheel Front (Kolo przednie) DT370/X450/no-name 828

30 Wheel Rear (Kolo tylne) DT370/X450/no-name 1043

Wynik: 10389g

 

Już wszystko wyjaśniam :)

->Tajemnicze tuned przy manetkach: manetki zakupiłem jako 7.0 Halfpipe (184g), po skróceniu waga spadła do 162g.

 

->Zmiana wagi tylnego koła: Koło ważone było z kasetą, która jak się okazało była 34T a nie 32T. Tym samym waga samego koła spadła, a kaseta została wymieniona na SLX 11-28T. Niedługo otrzyma alu nakrętkę Soul-Kozak, która zmniejszy masę do ok. 210g.

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania :) Zdjęcia niebawem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlżejsza kasetę XT jaką znalazłem 8 biegową w zakresie 11 30 to 252,25g.

Tak więc ten SLX to chyba jednak jakiś przekręt :P może właściciel zapomniał doliczyć nakrętki :P

 

XT 8'ka11-30T bez nakrętki waży ok 238g a SLX jest Cięższy od XT więc to trochę mało realne

 

ZWRACAM HONOR :) JESTEM MILE ZASKOCZONY :)) TANIA I TAKA LEKKA :)

 

http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul...28&art=1704 Dowód :D Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę wrażeń po wytestowaniu GripShiftów, kasety i nowego, drugiego kompletu opon - Mythosów XC II.

 

Manetki są...inne :icon_mrgreen: Nie można ich porównać do Triggerów, każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Na pewno cieszy fakt, iż możemy zrzucić za jednym razem o wiele więcej przełożeń niż za pomocą cyngli. Precyzja jest tak samo doskonała, nie ma problemów ze zmianą biegów w grubych rękawiczkach. Lewa manetka posiada microindex dzięki czemu przednia przerzutka nigdy nie ociera o łańcuch. Minus: z pewnością nie są tak wygodne jak Triggery, trzeba manewrować całą dłonią. Pomimo tego jak najbardziej je zostawiam.

O kasecie nie mogę wiele powiedzieć, jedyne co to ma świetne zestopniowanie :confused:

Oponki to poczciwe Mythosy XC II w wersji 1.95. Pomimo niewielkiej szerokości są dosyć ciężkawe: ok 570gr/szt. Porównując do FlyWeightów mają mniejszy balon ale wysoki bieżnik. Bardzo dobrze spisały się na błotku, gdzie trzeba się uprzeć by wprowadzić je w poślizg. Na 10 centymetrowym śniegu (a właściwie chlabrze) ślizgały się ale tutaj tylko kolce dają przyczepność. Ogólnie jak najbardziej jestem nimi zadowolony.

No i po zaledwie 140km zerwałem Wippermana :D Nieco go skróciłem więc trochę z wagi ubyło :woot:

 

1 Bar Ends (Rogi) Merida Superlite 60

2 Bottle Cage (Koszyk na bidon) X-mission carbon 28

3 Brake Front (Hamulec przedni) Avid Juicy 3 284

4 Brake Rear (Hamulec tylny) Avid Juicy 3 320

5 Cables (Pancerze i linki) Jagwire/Shimano 80

6 Casette (Kaseta) Shimano SLX 11-28 231

7 Chain (Lancuch) Wippermann 904 276

8 Crankset (Korby) Truvativ Firex 3.3 with GXP 925

9 Derlr Front (Przerzutka przednia) Sram X7 177

10 Derlr Rear (Przerzutka tylna) Sram X9 228

11 Disc Rotors (Tarcze hamulcowe) Shimano XTR 160mm 262

12 Fork (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute w/ pivots 1610

13 Frame (Rama) Merida HFS 2000-V 20" w/ pivots 1626

14 Grips (Gripy) Accent Lite (90mm) 16

15 Handlebar (Kierownica) KCNC Dark Side 25,4/570mm 130

16 Headset (Stery) FSA ZS-3 (z top-cap) 112

17 Pedals (Pedaly) Shimano M520 375

18 Rim Tapes (Opaski na obrecz) no-name 27

19 Seat (Siodlo) San Marco Aspide 175

20 Seatpost (Sztyca) PRO XLT 31,6/400mm 299

21 Seatpost clamp (Zacisk sztycy) Accent Light 23

22 Shifters (Manetki) Sram 7.0 GripShift tuned 162

23 Skewers (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-On 68

24 Spacers (Podkladki pod mostek) Alu 12

25 Stem (Mostek) Smica 25,4/90mm 109

26 Tire Front (Opona przednia) Maxxis Flyweight 330 322

27 Tire Rear (Opona tylna) Maxxis Flyweight 330 318

28 Tubes (Detki) Cheng Shin Tube 1.9/2.125 241

29 Wheel Front (Kolo przednie) DT370/X450/no-name 828

30 Wheel Rear (Kolo tylne) DT370/X450/no-name 1043

Wynik: 10369g

IMG_0077.jpg

 

Proszę moderatorów o uaktualnienie nazwy tematu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vki to lipa i tyle :D (Oczywiście za chwilę rzucą się na mnie rzesze użytkowników v'ek ale byłem niezadowolony z takowego spowalniania ;))

 

@KosteQ, seryjnie były to 7.0 Halfpipe czyli długie (184g), zostały przecięte do standardowej długości.

 

 

Rower jest raczej skończony, zmiany będę jeżeli zdarzy się okazja lub na skutek awarii. Teraz raczej kasa idzie na budowę kolejnego roweru ale to odległe plany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne gramy poszły...tym razem za pomocą skrócenia sterówki :D

 

1 Bar Ends (Rogi) Merida Superlite 60

2 Bottle Cage (Koszyk na bidon) X-mission carbon 28

3 Brake Front (Hamulec przedni) Avid Juicy 3 284

4 Brake Rear (Hamulec tylny) Avid Juicy 3 320

5 Cables (Pancerze i linki) Jagwire/Shimano 80

6 Casette (Kaseta) Shimano SLX 11-28 231

7 Chain (Lancuch) Wippermann 904 276

8 Crankset (Korby) Truvativ Firex 3.3 with GXP 925

9 Derlr Front (Przerzutka przednia) Sram X7 177

10 Derlr Rear (Przerzutka tylna) Sram X9 228

11 Disc Rotors (Tarcze hamulcowe) Shimano XTR 160mm 262

12 Fork (Widelec) Manitou R7 Elite Absolute 1593

13 Frame (Rama) Merida HFS 2000-V 20" 1626

14 Grips (Gripy) Accent Lite (90mm) 16

15 Handlebar (Kierownica) KCNC Dark Side 25,4/570mm 130

16 Headset (Stery) FSA ZS-3 (w/ top-cap + 5mm spacer) 98

17 Pedals (Pedaly) Shimano M520 375

18 Rim Tapes (Opaski na obrecz) no-name 27

19 Seat (Siodlo) San Marco Aspide 175

20 Seatpost (Sztyca) PRO XLT 31,6/400mm 299

21 Seatpost clamp (Zacisk sztycy) Accent Light 23

22 Shifters (Manetki) Sram 7.0 GripShift tuned 162

23 Skewers (Zaciski kol) Dartmoor Bolt-On 68

24 Stem (Mostek) Smica 25,4/90mm 109

25 Tire Front (Opona przednia) Maxxis Flyweight 330 322

26 Tire Rear (Opona tylna) Maxxis Flyweight 330 318

27 Tubes (Detki) Cheng Shin Tube 1.9/2.125 241

28 Wheel Front (Kolo przednie) DT370/X450/no-name 828

29 Wheel Rear (Kolo tylne) DT370/X450/no-name 1043

Wynik: 10326g

 

Waga sterów zmieniła się bowiem dość wysoka podkładka stożkowa została ucięta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Iron Jak szprychy to i obręcze, bo nie będę zaplatał koła na revo z 450gr klockiem :P Wtedy robi się inwestycja na ~600zł, na którą w tej chwili mnie nie stać :) Co do reszty jak nadarzy się okazja to kupię, nie ma co się spieszyć z wymianą dobrze działającego sprzętu :)

 

@Beton Musiałem obciąć wewnętrzne haczyki do wyjmowania klocków, poza tym nie ma żadnych problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się dzisiaj wydawało że skądś znam tą meridę, po powrocie do domu wchodzę na forum i - olśnienie ;)

 

Na żywo rowerek prezentuje się bardzo ładnie :)

Jak się spisywały flyweighty na trasie w Powidzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dobra, jaktro Ty tam lepiej zajmij się ulepszaniem swojej meridy a nie piszesz jakieś bzdety :) Bo jak na razie to wagowo bliżej jej do DH niż XC :wub:

 

Rudd na Flyweightach byłaby niezła zabawa, sukcesem można byłoby uznać wjazd pod jakikolwiek podjazd :) Mythosy bardzo dobrze się sprawowaĹły, gorzej ze mną i moją formą ale to już inna sprawa :)

Swoją drogą Flyweighty czekają na lepsze warunki i maratony typu BM :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wtedy gdy wynaleziono dyscypliny rowerowe...

 

Nie chcę zaczynać dyskusji ale czy 20kg potwór do DH sprawdzi się w XC? Nie. Czy 8kg wydmuszka sprawdzi się w DH? Nie. Więc waga jest wyznacznikiem zastosowania roweru.

 

Fotki z Powidzą z Meridą w roli głównej :)http://picasaweb.google.com/miskov17/DzikiWyscigPowidz#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...