Timon92 Napisano 22 Października 2008 Napisano 22 Października 2008 Mam zamiar zmienić napęd w moim rowerze. Na pewno chcę coś ze SRAMa i już mnie nie przekonacie bo idą do mnie manetki. Przerzutka tył: X7 albo X9, będzie współpracowała z triggerami X9. Opłaca się dokładać do X9? Korba: Mogę kupić Truvativa Hussefelta na ISIS za 160zł. Opłaca się? Jeśli tak to polećcie mi jakiś tani suport do tego. Klamki: Mam okazję kupić całkiem nowe Avidy FR5 za 19zł/szt i chyba zostaną jeżeli nie macie innych sugestii. Kaseta i łańcuch: Tu zostawiam wam pole do popisu bo sam się na tym nie znam, 9 rzędów, 11-34, do 150zł Co myślicie o takim zestawie? Na końcu chciałem zaznaczyć że ze względu na kilka sytuacji (również względy zdrowotne) niestety nie mogę już trenować ani startować w zawodach ale z roweru na pewno nie zrezygnuję i będę jeździł dla przyjemności. Nie interesuje mnie waga a sztywność i wytrzymałość.
tobo Napisano 22 Października 2008 Napisano 22 Października 2008 x9 jest wg mnie bardziej dopracowana wizualnie (plus chyba wiecej elementow aluminiowych), koleczka na maszynowkach jednki kochaja inni nie. w zaleznosci od ilosci twoich kontaktow z gleba na sezon ocen czy x9 ma szanse dluzej pozyc czy nie. jesli nie to zostan przy x7. nie kupuj korb z wkladem isis bo to najgorsza kaszana sposrod systemow mocowania korby/systemu wkladu (kiepskie lozyska, ktorych czesto jest wiecej niz dwa a i tak wklady sie sypia). no chyba ze ewentualnie jakis pancerny model do dh - choc i te nie maja rewelacyjnych opinii. co do kasety i napedu - kaseta to xt (lzejsza od pozostalych, cena nie zabija, trwalosc taka jak innych grup) lub slx w wersji bardziej jeszcze budzetowej. lancuch - poszczegolne modele shimano nie roznia sie konstrukcyjnie a jedynie wykonczeniem powierzchni, choc to raczej kwestia symbolicznej roznicy a nie praktycznej przewagi. w stosunku do cen lancuchow srama shimano wypada korzystniej a jest tansze. jesli bardzo budzetowo to kaseta deore, lx rozni sie jedynie wykonczeniem powierzchni, zysk wagowy zaden.
Timon92 Napisano 22 Października 2008 Autor Napisano 22 Października 2008 Kontaktów z glebą nie będzie wiele bo jeżdżę dość asekuracyjnie. Chcę żeby przerzutka gładko zmieniała biegi na stromych podjazdach pod obciążeniem. Co do suportu; nawet jakbym kupił jakiegoś Race Face to posypałby się szybko? Kontaktów z glebą nie będzie wiele bo jeżdżę dość asekuracyjnie. Chcę żeby przerzutka gładko zmieniała biegi na stromych podjazdach pod obciążeniem. Co do suportu; nawet jakbym kupił jakiegoś Race Face to posypałby się szybko?
Timon92 Napisano 23 Października 2008 Autor Napisano 23 Października 2008 Wiem że nie można pisać posta pod postem ale nie znalazłem opcji "Edytuj". Mogę za 150zł kupić dokładnie tą korbę: http://www.dobrerowery.com/product_info.ph...roducts_id=3853 ale nie wiem jaką długość osi suportu dobrać. Zapewne kupię Dartmoor Hard-Barr. Drugą sprawą jest to że nie jestem w 100% pewnien czy do tej korby mogę zamocować zębatki 34 i 44. Z tego co widziałem rockring jest zamocowany takimi samymi śrubami jak tarcze więc nie powinno być problemów. Jeśli mówię żle to poprawcie.
olek123 Napisano 23 Października 2008 Napisano 23 Października 2008 Czemu chcesz korbe z jedna tarcza, bardziej bedzie uniwersalna z 3. Tak samo kupowanie korby pod kwadrat czy isis sie nie oplaca jak za niewielkie pieniadze mozna dostac korby HTII, roznica w sztywnosci duza a w cenie zadna. Ja bym bral ta http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=461991997 albo ta http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=461991997 , chyba ze chcesz jeszcze dolozyc do slx/xt. Tak samo mozesz zastanowic sie nad czyms z Truvativ'a np Firex, ale wolal bym shimano (w firex'ie urwalem 1 zeba, a 5 juz prostowalem)
bendus Napisano 23 Października 2008 Napisano 23 Października 2008 Jeśli kupisz tą korbę z linka za 150zł, to i tak finansowo wyjdziesz na tym średnio. Będziesz musiał dokupić przynajmniej zębatkę 32 (a pewnie blat też mógłby się przydać). Do tego wkład. W ten sposób bedziesz miał zestaw droższy niż LX ze zintegorwaną osią. Do tego jeszcze Hussefelt to kowadło (kótre do xc/enduro jest mocno przesadzone). Za dwie stówy z małym hakiem jest właśnie korb LX, który nadal wg. mnie pozostaje bezkonkurencyjna jeśli chodzi o stosunke cena/jakość.
Timon92 Napisano 23 Października 2008 Autor Napisano 23 Października 2008 Mogę założyć zębatki ze starej korby. W sumie to podoba mi się ta korba bo ma wymienne gwinty pedałów itp. bajery. Sprzedam ten alu rockring i będę miał jakies 40zł. No i nie musiałbym kupować nowego klucza do suportu, ściągacza do korb (bo już mam) ani frezować mufy na równo żeby suport zintegrowany idealnie pasował. Wyjdę na 0 jeżeli kupię te rzeczy i wyfrezuje mufę.
Mod Team bogus Napisano 23 Października 2008 Mod Team Napisano 23 Października 2008 Dokładnie, jak wyżej, choć dozbierałbym jeszcze do SLX, pięknie się prezentuje.
bendus Napisano 23 Października 2008 Napisano 23 Października 2008 Mogę założyć zębatki ze starej korby. W sumie to podoba mi się ta korba bo ma wymienne gwinty pedałów itp. bajery. Sprzedam ten alu rockring i będę miał jakies 40zł. No i nie musiałbym kupować nowego klucza do suportu, ściągacza do korb (bo już mam) ani frezować mufy na równo żeby suport zintegrowany idealnie pasował. Wyjdę na 0 jeżeli kupię te rzeczy i wyfrezuje mufę. Nie wiem w jakim stanie jest Twoja dotychczasowa korba, ale skoro zmnieniasz kasetę, łańcuch i ogólnie.. wszystko, to dobrze byłoby mieć też nowe tarcze w korbie. Inserty to bezsensowny bajer. Jak często zdarzało Ci się mieć problemy z gwintami w korbie? Natomiast jeśli poczytasz na mtbr.com, to zobaczysz, że zdarzały się przypadki wyrwania insertów z ramienia korby. No i ten isis... Te suporty na serio żywotność mają średnią. To nie wynika z jakosci tego czy innego suportu, tylko jest winą samej konstrukcji - po prostu przy takiej grubej osi nie pozostaje wewnątrz mufy za wiele miejsca na porządne łożyska. No i kto kupi ten rockring za tyle pieniędzy? Jeśli masz kilku takich chętnych, to kieruj ich do mnie, bo mam rockring do sprzedania i jakoś nawet 3dych nie mogłem za niego wyciągnąć
Timon92 Napisano 24 Października 2008 Autor Napisano 24 Października 2008 Zębatki są ok, 2 i 3 mają przejechane 1500km. SLX mi się nie podoba i nie mam ochoty mieć części Shimano w rowerze. Co do suportu o Dartmoorze słyszałem same pozytywne opinie. No i fajnie by było móc kupić wszystkie części na miejscu.
olek123 Napisano 24 Października 2008 Napisano 24 Października 2008 W jakim sensie z mojej a6? Czy ze moja korbe czy taki model jak ja mam? Chodzilo mi o model jaki mam Truvativ Firex 3.3, chociaz osobiscie jak bym kupowal to bral bym xt.
Timon92 Napisano 24 Października 2008 Autor Napisano 24 Października 2008 Myślałem że chcesz się swojego Firexa pozbyć i mi wcisnąć ;p A jakbym miał brać korbę do XC to bym wziął Stronglight Oxale Two
olek123 Napisano 24 Października 2008 Napisano 24 Października 2008 Nie mam zamiaru sprzedawać Firex'a dla mnie jest wystarczający a zęby podejrzewam wyglądały by tak samo w XT. Piszesz, że nie chcesz brać korby do xc a w temacie jest napisane ze jednak xc
Timon92 Napisano 24 Października 2008 Autor Napisano 24 Października 2008 To że będę czasem bawił się w XC nie znaczy że chcę kupować wylightowane części do XC.
Mod Team bogus Napisano 24 Października 2008 Mod Team Napisano 24 Października 2008 Wylajtowany to jest XTR, choć to jeszcze nie za bardzo, a SLX to grupa typowo górska.
Timon92 Napisano 25 Października 2008 Autor Napisano 25 Października 2008 Jak już mówiłem nie chcę Shimano poza tym SLX jest brzydki i nie będzie mi pasował do ramy. Wiem że marudzę no ale chyba od tego jest forum.
olek123 Napisano 25 Października 2008 Napisano 25 Października 2008 A dlaczego nie chcesz brac korby do xc? Przecierz duzo osob jezdzi na korbach do xc w enduro. Tak jak juz pisalem to jak nie chcesz shimano to wez cos z truvativa np http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=448426633 , mysle ze to owiele lepsze rozwiazanie niz kupno korby z 1 zebatka pod isis i jej przerabianie.
Timon92 Napisano 25 Października 2008 Autor Napisano 25 Października 2008 Jeszcze się zobaczy z tą korbą, mam jeszcze co najmniej miesiąc na zastanawianie się. Jaką przerzutkę brać? Chętnie bym pojechał po kosztach i kupił X7 ale kusi mnie X9.
uchmanek Napisano 26 Października 2008 Napisano 26 Października 2008 lancuch - poszczegolne modele shimano nie roznia sie konstrukcyjnie a jedynie wykonczeniem powierzchni, choc to raczej kwestia symbolicznej roznicy a nie praktycznej przewagi. nie zgodze sie. wystarczy porownac prace hg50 i hg93.
tobo Napisano 26 Października 2008 Napisano 26 Października 2008 a co je rozni w dzialaniu? inne profilowanie zewnetrznych ogniw? wg katalogu roznica jedynie w obrobce powierzchni.
radomir82 Napisano 26 Października 2008 Napisano 26 Października 2008 No akurat pracy HG-50 i 93 bym nie porónywał ze względu na różną szerokość tych łańcuchów, jeden jest na 8 drugi na 9 biegów... Jak dla mnie HG-50 na kasecie 8 b chodzi super i tak samo jest z HG-93 na kasecie 9...
radomir82 Napisano 26 Października 2008 Napisano 26 Października 2008 Dla mnie nie ma różnicy, 55 73 i 93 działają tak samo płynnie, na wyższych modelach troszkę dłużej pojeździsz i tyle...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.