Skocz do zawartości

[amortyzator] Reba Race


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

wlasnie odebralem swoja Rebe po przegladzie i wymianie oleju. Okazalo sie ze wszystko bylo pieknie, czysciutko - po prostu cud miod. Gdy oddawalem amorka, poprosilem serwisanta o zmiane skoku z 85 na 100. Przy odbiorze powiedziano mi ze wersje OEM nie maja takiej regulalcji i nie mozna czegos takiego zrobic. Ktos na forum pisal o braku jakichkolwiek roznic w OEMach i boxach.

 

Czy to mozliwe, czy serwisanci nie do konca kompetentni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem pedaly crank bros acid 1. w opisie technicznym znajduje sie informacja ze łozyskowanie jest na łożysku slizgowym i maszynowym a ja w moich znalazlem dwa lozyka kulkowe z konusami... znajomy ze sklepu gdyba ze to wymontowane z calego roweru i dlatego tak jest

 

mozliwe ze jest to widelec zamowiony przez producenta roweru do konkretnego jego modelu i wtedy brak mu niektorych rzeczy. bo na logikę biorąc: jesli kupujesz rower do xc i jest to sztywniak to tak jak cala komplementaja roweru tak tez i ustawienie widelca są okreslonego rodzaju. poza tym zazwyczaj producent roweru oszczedza jak i gdzie moze.

w detalu tlumiki foxa float maja przynajmniej regulacje tlumienia powrotu a te z tanszych rowerow czesto jej nie maja.

na rynku są amortyzatory foxa float, talas i vanilla ktore maja wersje tylko do seryjnych rowerow., sprzedawane w detalu oznaczane są r i rlc a te z rowerow rl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprosilem serwisanta o zmiane skoku z 85 na 100. Przy odbiorze powiedziano mi ze wersje OEM nie maja takiej regulalcji

Też tak miałem , kupiłem kiedyś Blacka Super Air 80 mm. - okazało się, że nie można zmienić skoku na 100 mm bo golenie górne w OEM są za krótkie -(stwierdził to serwis Manitou - czyli kompetentny) , tak to już jest z OEM-ami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do amorkow ustawionych na 85mm chyba nie dodaja podkladek, wszystkie sa w srodku. OEM'y to loteria i bez organoleptycznego sprawdzenia niczego nie mozna byc pewnym. regulacja skoku all-travel wynika bezposrednio z budowy sprezyny dual air i usuniecie jej byloby dosc problematyczne. dlatego nie wierzylbym w rewelacje tego serwisu. pozatym moja OEM'owa reba race ma ta regulacje.

 

z jakiego zrodla pochodzi widelec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec pochodzi ze sklepu internetowego fun-sport (nick allegro dh_fun).

 

Serwis to autoryzowany serwis Rock Shoxa, wiec nie wiem czy rzeczywiscie nie ma tej regulacji, czy chlopaki zapomnieli ze o to prosilem i zaczeli sie glupio tlumaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , podając przykłady innych części , nie można przykleić tego do reby .

Reba nie ma żadnych róznic konstrukcyjnych w środku . Jedyne różnice to np. kolory amortyzatorów .

Mówię tylko o Rebie , a nie o innych modelach .

 

Proponuje zapytac Panów z serwisu , co stoi na przeszkodzie aby zmienić skok . Jakaż to różnica jest pomiedzy twoim amorem a tym który uważają za własciwy.

 

Informacja , typu "nie da się bo nie" niewiele nam mówi.

W róznych dyskusjach na temat Reby jescze nikt nie przedstawił różnicy technicznej miedzy tzw. oem a wersja pudełkową .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieli ze amortyzator jest "zablokowany" i zmienic skok da sie tylko poprzez tuning w RS i to nie w Polsce. Kolejna informacja to taka, ze widelce OEMowe sa przystosowane do odpowiednich ram i dlatego maja niezmienialny skok. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to muszę powiedzieć że wyobraźnia Panów w serwisie nie zna granic , hehehehe.

Bardzo interesujące sformułowanie " zablokowana " , na czym owo zablokowanie ma polegać ?

 

Proponuję dopytać w serwisie , co mieli na myśli ? I jak to jest w innym modelu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...