Skocz do zawartości

[rower] Haro Werx Xeon


Rekomendowane odpowiedzi

rama: Haro Werx Xeon 16"

widelec: Manitou Sherman Flick 150mm-110mm

tłumik: Rock Shox Pearl 3.3

stery: FSA Orbit MX

mostek i kierownica: Truvativ Hussefelt

gripy: Prodigy, białe

hamulce: Hayes Stroker + tarcze 203 (avid)/ 160 (hayes)

przerzutka tył: Shimano XTR 960

kaseta: Shimano Tiagra

łańcuch: Shimano HG-73

manetki: XT 08 - sztuk jeden

koła: chwilowo Alexrims DM24 + Novatec + DT

opony: Continental Diesel 2.5

korba i suport: Deore LX Hollowtech II

pedały: NS Bikes Pancake, białe

sztyca: Truvativ XR

siodło: WeThePeople

 

Jakiś czas temu przestała mnie kręcić grawitacja, a po wyjeździe do Krynicy wiedziałem, że chcę jeździć enduro i... No i właśnie powstał ten rower. Trochę ze starych części, trochę z nowych. Trudno określić jego specjalizację, dla jednych to już jest zjazdówka z małym skokiem, dla innych (w tym dla mnie) rower do enduro. Priorytetem była dobra zabawa na zjazdach, niezła wytrzymałość, i (o ile to możliwe) jak najniższa masa. Ze złożeniem całości do kupy czekałem na nową ramę. W czwartek przyszła paczuszka ze stanów i... gotowe :D Mi się rower bardzo podoba, jestem zadowolony. Do wymiany zostało dosłownie parę rzeczy, ale poza kołami to są tylko pierdoły.

 

Po pierwszej jeździe:

-rower jest bardzo zwrotny, dużo bardziej niż na poprzedniej ramie (Dangerous Mike DS3.0 ^^)

-z taką sztycą jaka jest, jest dla mnie troszku za duży, trzeba skrócić sztycę o parę centymetrów.

-wszystkie spawy są naprawdę dobrze wykonane, zawieszenie nie ma luzów. Jeśli chodzi o estetykę ramy to bym ocenił na 10/10 B)

-zawieszenie wybiera co trzeba, jest naprawdę mięciutko.

-niestety przy pełnej pracy zawieszenia damper pompuje. Zmiana trybu na oznaczony jako "gate" na damperze (3-way switch to cudo :wub:) pomaga. Damper jest troszkę mniej czuły na małe nierówności, ugina się przy troszkę mocniejszych uderzeniach, ale wcale nie pompuje (nawet podczas sprintów na stojąco).

 

Czeka mnie jeszcze trochę zabawy z ustawieniem zawieszenia, przede wszystkim z reboundem, ale do tego przydałyby się góry. Może w przyszłym tygodniu zaliczę kampinos i zdam relację, a już 22.06 wyjazd do Krynicy i prawdziwy test roweru w górach :P

 

Zdjęcie roweru:

 

p4130007id1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damper jest napompowany pode mnie, ale nie jakoś zabójczo mocno. Chwilowo nie mam pompki do amora, więc nie miałem jeszcze czasu się z tym pobawić. Może jak nabiję trochę więcej powietrza, to będzie lepiej (chwilowo mam ustawiony na pluszowo :P ).

 

Zresztą - Schwefel, jeśli nawet pompuje na normalnym, w pełni odblokowanym ustawieniu, to możesz jeździć na trybie gate. Troszkę upośledza pracę zawieszenia, ale to chyba normalne w platformach ;)

 

Jak dorwę się do pompki to obiecuję więcej informacji nt. pompowania itp.

 

BTW, widać, że ten rower niecałe 2 lata temu był Krossem Sign DS? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna jazda za mną - Schwefel, przepraszam, ramka pompuje, ale tylko jak się pedałuje jak idiota (naciskając bardziej na zawieszenie niż na "łańcuch" ;) ). Podczas normalnego pedałowania jest git, nawet na stojąco. (sprawdzane z tą przewspaniałą opaską :P).

 

I coraz lepiej widzę, że duuużo regulacji przede mną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą - Schwefel, jeśli nawet pompuje na normalnym, w pełni odblokowanym ustawieniu, to możesz jeździć na trybie gate. Troszkę upośledza pracę zawieszenia, ale to chyba normalne w platformach ;)

Ja znam to GATE z MC3.3 na którym teraz jeżdżę i nie bardzo mi pasuje takie upośledzanie dampera. A i floodgate nie jest platformą, umożliwia tylko ustawienie momentu puszczenia blokady.

 

Niemniej jednak testuj, testuj tą ramkę w różnych warunkach i na różnych ciśnieniach bo jestem zainteresowany kupnem tego Haro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A dobrze :) Po tygodniu spędzonym w górach jestem zadowolony. Rower, w tej konfiguracji nadaje się i do podjeżdżania i zjeżdżania. Rower się świetnie sprawdzał na szybszych zjazdach, jest stabilny, ale z drugiej strony ciężko wejść w zakręt bez mocnego pochylenia. Poza tym przydałby się dłuższy mostek, ponieważ na podjazdach przednie koło jest zbyt odciążone. Myślę, że 70-80mm by się dobrze spisało. Cały czas kombinuję z odpowiednim ciśnieniem, ale to nie jest łatwa sprawa. Jeśli wie ktoś jak ustawić damper pod moje 60kg, to piszcie. U mnie cały czas jest albo za miękko, albo za twardo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj skonczylem skladac mojego Xeona. konfiguracja przedstawia sie nastepujaco:

 

rama: Haro Xeon 18"

widelec: RS Pike 409 145mm-85mm

tłumik: Rock Shox Pearl 3.1

stery: Cane Creek

mostek i kierownica: Truvativ Hussefelt

gripy: Author, brazowe

hamulce: Shimano SLX + tarcze 203 (saint)/ 160 (saint)

przerzutka tył: Shimano Saint

przerzutka przod: Shimano LX

kaseta: Shimano SLX

łańcuch: Shimano XTR/DuraAce

manetki:Shimano SLX 08

koła: Sun RyhnoLite + Piasty Shimano Saint

opony: Continental Mountain King 2.2

korba i suport: Shimano SLX Hollowtech II

pedały: NA

sztyca: Dartmoor

siodło: Author brazowe

 

Foty powrzucam jutro, okazalo sie ze moj aparat wzional ducha. Co moge powiedziec po jednym dniu jazdy? Jezeli chodzi o prowadzenie, wrazenia mam identyczne jak Mryous. Rower bardzo zwinny ale nalezy sie znacznie wychylac w zakretach. Zawieszenie pompuje, oczywiscie nie tak bardzo jak w przypadku zawieszenia jednozawiasowego ale bez zmiejszenia czulosci zawieszenia nie da sie tego zjawska wyeliminowac. Co mnie zaskoczylo to zrywnosc roweru, nie spodziewalem sie ze taka kanapa moze tak szybko przyspieszac. Druga pozytywna cecha roweru to czulosc zawieszenia, bez wlaczonej blokady rower wybiera doslownie wszystko. Zawieszenie pracuje pelnym skokiem. Jutro dalsza czesc testow, dzisiaj wyjechalem doslownie tylko po to aby ustwic zawieche i dostroic naped. Aha, jeszcze jedna sprawa, hamulce SLX... wyrywaja z butow. Jestem naprawde pozytywnie zaskoczony. Nie spodziewalem sie takiej mocy i modulacji po hamulcach w tej klasie cenowej. (Uzywam rowniez Sh LX, Juicy 5 2008, Juicy 7 2006).

 

PS. Dlugosc dampera w xeonie to 216 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dla testow wrzucilem amora ktory czeka na inny rowerek, mianowicie marzocchi z150 fr i... chyba moj Pike pojdzie na sprzedaz. Praca tego amortyzatora jest REWELACYJNA. Charakerytyka jego pracy idelanie pasuje do tylniej zawiechy. Wysokosc samego amora oraz inne umocowanie osi kola (jest troszke wyzszy od Pike-a oraz os kola jest bardziej wysunieta do przodu w stosunku do sterowki) pozytywnie wplynelo na prowadzenie roweru. Pokonywanie szybkich zakretow to bajka. Trzeba przezwyciezyc lek przed "skladaniem" sie w zakret ale jak juz to opanujemy to daje to ogromna frajde.ETA to doskonaly wynalazek. Bardziej ergonomiczny niz Pikowa blokada i u-turn razem wziete. O pracy tlumikow hscv juz nie wspomne. Jedyne co mnie boli to jego masa. 3.5 kilogramowy kloc to "troszke" za duzo. Moze znacie jakies amorki marcoka z waga do 2.5-2.8kg co by mialy tlumiki hscv lub ich rozwiniecie i sprezynki w srodku? Czy warto sie interesowac tymi amorkami??

All Mountain 1

All Mountain 1 SL

 

 

 

Tutaj kilka fotek roweru z nowymi nozkami:

 

img3322qg9.th.jpg

img3320ua5.th.jpg

img3312ex0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba rzeczywiscie wazy cos kolo 3,3 kilo... ale masz pecha bo nowsze roczniki juz tyle nie wazą.

 

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=21580

to kwintesencja z1. waga ok 2,5 kilo

 

co do podanych przez ciebie all mountainow: maja one tlumiki tst ktorych ludzie nie kochaja bo są awaryjne. (kto wklada do sprzetu mtb prezerwatywe jako tlumik? :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...