Skocz do zawartości

[piasta GT-Hadley] Problem z bębenkiem


roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam ogromny problem z wyżej wymienioną piastą, przy silnym depnięciu, np gdy wyjezdza się z zakrętu i nagle dociska słychać strzał, na treningu zdarzyło się to dosłownie kilka razy na trasie 50km, niestety dziś na zawodach to był istny koszmar, zaczęło się na ok 15 kilometrze i na podjeździe strzelało co mniej więcej 2 obroty korbą, niezależnie od ustawionego biegu.

Jeden ze strzałów był tak silny, że aż zerwał się łańcuch (nie wiem czy ma to coś wspólnego).

 

Nie muszę chyba nikomu tłumaczyć jak jest to uciążliwe i problematyczne, napęd jest wysokiej klasy i jest naprawdę w bdb stanie (kaseta XT przebieg ok 2000-2500km, łańcuch LX przebieg 300km, zębatki na korbie również w stanie bdb). Dlatego wydaję mi się, że musi być to związane z bębenkiem.

 

Charakterystyczne jest również to, że piasta kupiona jako używana przez 2 miesiące chodziła bez zarzutów, zapadki łapały mocno, z charakterystycznym odgłosem. Aktualnie od ok 2 tyg piasta kręci się bardzo cicho, aczkolwiek lekko, bez oporów i kręci się dość długo.

 

Doradźcie co mam zrobić, zaznaczam jednak, że jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy serwisowe i nie posiadam specjalistycznych narzędzi.

 

 

Zapomniałem dodać, zdarzyło mi się myć kilka razy kasetę benzyną, czy możliwe jest aby ona dostała się do środka piasty i spowodowała problemy?

 

Piasta przeżyła kilka wyjazdów w deszczu, a nawet ulewie (ok 3), była używana praktycznie cały czas na szosie, zaliczyła jeden wyjazd w błocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze raz dokładnie sprawdził kasetę. Założył inną (na próbę) z innym łańcuchem i sprawdził czy to nie jej wina.

Jeżeli dalej by się tak działo to trzeba by rozebrać bębenek. Na pewno musisz mieć do tego imbus - prawdopodobnie 10. Jeżeli się nie znasz to raczej daj to do serwisu bo możesz źle złożyć. Co do przyczyny to może jedna z zapadek być uszkodzona i dlatego nie trzymają odpowiednio mocno. Trzeba rozebrać bo co by to nie było (jeżeli to bębenek) z "zewnątrz" tego nie naprawisz.

 

http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/wielotr.html - jak rozebrać bębenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symptomy ewidentnie wskazują na padające zapadki. Jeżeli do tej pory wszystko było w porządku (nie rozbierałeś jej i nie posmarowałeś zapadek smarem, jak to robią niektórzy "specjaliści"), tzn. że przyszedł czas albo na sprężynę trzymająca zapadki albo generalnie słaba konstrukcja bębenka spowodowała ten problem i jeżeli tak dalej pójdzie, to długo nie pojeździsz, a już na pewno nie na maratonie. Pozdrowerek ALL :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozebrałem piaste (bebenek).

W środku było dużo czarnego smaru, brudnego w dodatku, po wyczyszczeniu przyjrzałem się, są 3 podwójne zapadki, wygląda ze są OK. Zapadki sa umiejscowione na dwóch pierścieniach, pomiedzy nimi przebiega okrągła sprezyna, która ma napinać zapadki. Co dziwne sprezyna wyglada na peknieta, mianowicie podnoszczac pierwszą zapadke widze podnosząca się tą sprezyne.

 

Czy ona jest peknieta czy tak ma być. Mam nadzieje ze napisałem zrozumiale, drodzy forumowicze proszę o mozliwie szybka odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie, czy u mnie jest tak samo.

Nie wiem jaka jest róznica w budowie między nimi, przez to ze ta sprezyna jest peknieta dwie z zapadek bardzo łatwo podniesc, a jedna znacznie ciezej.

 

Nic a nic się na tym nie znam <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety, strzelanie piasty przy obciążeniu mocno się nasiliło, do tego doszedł dziwny, metaliczny dźwięk.

 

Rozebrałem jeszcze raz bębenek, okazało się, że sprężyna ledwo się trzymała, a po wyjęciu rozpadła się na dwie połówki.

 

Czy macie pomysł co robić? Naprawdę głupia sprawa, żeby z powodu małej sprężyny pozbyć się jakby nie było dobrej piasty.

 

Jeszcze tak z ciekawości, na tej sprężynie są widoczne ślady, są widoczne 3 ślady działających zapadek, dosłownie sprężyna jest w tych miejscach wgięta prawie na wylot.

Tak było fabrycznie, czy ta piasta jest dosłownie zajechana?

 

Ja ją używam dopiero 2 miesiące, jednak była kupiona jako używana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nic w środku nie jest pogięte czy wyrwane to wystarczy założyć nową sprężynę.....dopasować z czegoś...starej piasty, popytać w jakimś serwisie....generalnie pokombinować :-)

a tak wogóle to wrzuć zdjęcia, będzie łatwiej zdiagnozować

 

btw : witam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w jakimś sklepie rowerowym o sprężynę do piasty tylnej- koszt pewnie około 1pln i będziesz miał spokój, a powinna pasować każda. Jeżeli rzeczywiście aż tak źle wyglądała ta sprężyna, to zapewne była nieźle eksploatowana. Pozdrowerek ALL :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, daje zdjęcia:

zd024la6.th.jpg

 

 

zd023ps1.th.jpg


 

 

No i chciałem jeszcze dodać, że zapadki sprężynują dzięki jednej sprężynie, a nie jak w wiekszości piast, że każda zapadka ma osobną sprężyne

 

 

Na pierwszym zdjęciu widać, pekniętą na pół sprężyne (a własciwie pierścien spręzynujący) Oczywiście jest widoczna tylna połówka.

Myślicie, że można coś takiego dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chciałem jeszcze dodać, że zapadki sprężynują dzięki jednej sprężynie, a nie jak w wiekszości piast, że każda zapadka ma osobną sprężyne

 

Nom i tu się mylisz, w większości piast właśnie, zapadki sprężynują dzięki jednej sprężynie ;)

 

A co do reszty, to tak jak pisali poprzednicy spróbuj w sklepie rowerowym, zwróć też uwagę na przekrój sprężyny, tzn. czy była płaska czy okrągła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...