Skocz do zawartości

[amortyzator] dla duzego i ciezkiego bikera


Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. Musze koniecznie wymienic swojego suntoura XCR na cos odpowiedniejszego dla mnie. Waze 120kg i XCR zapada sie do polowy jak tylko wsiade na rower. Moge wydac ok. 500zl na nowy lub uzywany amorek pod tarcze.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, za 500 zl to raczej lepiej nie bedzie

poszukaj powietrznego suntour axon s-rl albo e-rl, powinno być raczej ok. Ale na dłuższą metę tarczówki + 120 kg + axon to raczej nie najlepszy pomysł

przynajmniej z nowych

powiedz jeszcze do czego potrzebujesz tego roweru

 

PS: miałem wywalić ten temat ale jakoś tak z przyzwyczajenia zacząłem odpisywać więc tym razem ci się upiekło. ;) Na przyszłość przeczytaj regulamin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower dla mnie to rekreacja. Jezdze w wiekszosci po lesie (ale sciezkami, a nie miedzy drzewami ;p) i drogach polnych. Tez sobie zadaje pytanie czy lepiej kupic nowy, czy tez jakis 2-letni a z wyzszej polki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sytuacja torche sie zmienila. Zaprowadzilem rower do serwisu i okazalo sie, ze moj obecny amor padl.. Zaproponowali mi wymiane na Tore Solo Air za 799zl Czy to jest dobra oferta? Moze lepiej cos innego w cenie do 1kzl? Czy np r7 na moja wage bylby dobry?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Tora będzie dobra ponieważ jest powietrzna i dobrze sobie dostosujesz twardość. Co do r7 to zależy czy jesteś "light maniakiem" bo jest to dość wiotka konstrukcja jak na twoją wagę, tak więc ja bym na twoim miejscu wybrał Tore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja torche sie zmienila. Zaprowadzilem rower do serwisu i okazalo sie, ze moj obecny amor padl.. Zaproponowali mi wymiane na Tore Solo Air za 799zl Czy to jest dobra oferta? Moze lepiej cos innego w cenie do 1kzl? Czy np r7 na moja wage bylby dobry?

 

Pozdrawiam

R7 byś zdemolował raz dwa.

 

Tora moze być dobrym pomysłem, a za 800 zł mozesz mieć wersję 318 powietrzną i za inna się w zasadzie nie rozglądaj.

 

Ja bym jednak kupił np Marcoka Dirt Jumper 1(u dystrybutora 1100zł). Co prawda to amor z trochę innej kategorii zastosowań, ale na bank będzie przeciwpancerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Tora będzie dobra ponieważ jest powietrzna i dobrze sobie dostosujesz twardość. Co do r7 to zależy czy jesteś "light maniakiem" bo jest to dość wiotka konstrukcja jak na twoją wagę, tak więc ja bym na twoim miejscu wybrał Tore.

nawet jesli nie jest light maniakiem to nie nadaje sie dla wagi 120 kilo. chyba ze lubi pływać :P

skoro tora jest uzywana przez wiele osob do dyscyplin grawitacyjnych to zapewne przy normalnym "kulturalnym" uzytkowaniu da rade takze pod tobą :o skoro psylo bylo widelcem z zalozenia do freeride to dlaczego tora nie mialaby byc dla "wagi cięzkiej" :P moim zdaniem to bardzo dobry budzetowy wybor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

r to widelec zawodniczy. nawet jesli jest sztywniejszy od skareba to i tak raczej nie za duzo. moj kolega ktory pare lat temu jezdzil na skarebie i byl licencjonowanym zawodnikiem wazyl sporo ponizej 80 kilo i skarzyl sie na plywanie widellca. wiec chocby nie wiem jak poprawili sztywnosc r7 to i tak pod toba bedzie to na pewno wiotki widelec.

poza tym przy twojej wadze nie mam pewnosci czy utrzymalby cisnenie bo to juz raczej graniczne wartosci robocze jesli wogole - nie wiem do ilu mozna go pompowac. a nawet jesli mozna to wartosci graniczne nie wplyna za dobrze na jego zywotnosc.

tora ma grubsze golenie, masywniejsza korone i gorne lagi ze stali. oprocz obnizenia ceny w stosunku do wersji z goleniami alu recona mysle ze stalowe są sztywniejsze.

 

mozesz kupic r7 ale licz sie ze spora iloscia klopotow. moj kolega ktory jezdzil na sidzie sl mial problemy z kardridzem tlumienia ktory parokrotnie diabli wzieli. gosc wazyl wtedy ok 100 kilo i cisnal w maratonach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower dla mnie to rekreacja. Jezdze w wiekszosci po lesie (ale sciezkami, a nie miedzy drzewami ;p) i drogach polnych.

Mam wrażenie, jakby forumowicze zapomnieli o tym cennym Twoim zdaniu. Szczerze mówiąc, to czy amor jest Ci w ogóle potrzebny? Wiem, że ludzkość głosi hasło, że "wpływa m.in. na bezpieczeństwo jazdy, pewność prowadzenia itp", ale to dotyczy ludzi z zacięciem trochę większym niż ścieżki i polne drogi w wersji rekreacyjnej. Może jednak sztywny widelec, opona z ciut większym balonem, i minimalna amortyzacja uzyskana dzięki nieco zmniejszonemu ciśnieniu w oponie? Jeśli jednak bardzo sie przyzwyczaiłeś do amora, to może wynalazek w stylu Suntour Duro? Jest pancerny, (kiedyś był) strasznie mułowaty, co przy Twojej wadze może być plusem.

Wydaje mi się, że powinieneś przede wszystkim pamiętać, że większość jakiegokolwiek sprzętu rowerowego z wyższej półki projektowane jest pod bajkerów ważących do 75kg. O karbonie nawet nie myślę, bo tu granica bywa stawiana jeszcze niżej.

Zjadą mnie fetyszyści, ale co tam... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję :P

Czasem udaje się wyjść z problemu toczenia dość obronną ręka:

- masz oponkę Conti Explorer, raczej ciesząca się przychylną opinią, i masz tę samą, ale z balonem 2,35 z przydomkiem Vertical;

- masz Panaracera FireXc (mój ulubiony ;) ) i masz jego grubszą siostrę FireFR.

Nie wiemy tylko, czy spit03 nie kupił już czegoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większosc produktow Z WYŻSZEJ PÓŁKI XC produkowanych jest dla jeźdzcow ok 75 kilo. w ofercie wielu firm jest masa produktow wyzszopółkowych do chocby roznych dyscyplin.

ja jednak - wracając do tematu - jestem zwolennikiem opcji amortyzowanej - bez wzgledu na teren w/na ktorym ktos sie porusza. najwazniejszym dla mnie powodem jest jakosc polskich drog - dla mnie widelec amortyzowany/nawet rower amortyzowany jest przydatny rowniez w miescie gdzie na odcinku 10 m jest 10 dziur lub kiepskich łatek po zimie. gdy slysze ze znajomy bujający sie na szosowce stale klepie tą samą rundę bo na inne drogi nie bardzo moze wjechac szosowka to mi sie smiac/płakać chce.

 

fascynują mnie historie o wiekszych oporach toczenia opon z duzym balonem jak to zostalo ladnie nazwane. W JAKICH warunkach wzrastają opory toczenia? w terenie? na asfalcie - owszem. w terenie "duza" opona moze EWENTUALNIE negatywnie odbic sie na walorach jezdnych roweru przez zwiekszenie masy rotujacej. ma jednak wiele plusow ktore niweluja tą slabosc szerokich opon. choc dzis nawet szerokie kapcie enduro/dh potrafią byc lekkie wiec wysoka masa opony o duzych gabarytach jak dla mnie przestala byc argumentem na "nie" dla takich opon. jesli mam miec niskie opory toczenia na cienkiej oponie z pseudobieznikiem, nabitą do 4 atmosfer by chronic ją przed kapciami i cierpiec przy tym na odchodzenie mięsa od kości to wole sobie podarowac taką przyjemnosc i oszczedzic ręce jak i calą reszte mnie dajac grubsze opony z ludzkim cisnieniem.

choc to oczywiscie moje zdanie i nie spieram sie z tymi ktorzy lubią cierpiec.

 

Dziękuję :P

Czasem udaje się wyjść z problemu toczenia dość obronną ręka:

- masz oponkę Conti Explorer, raczej ciesząca się przychylną opinią, i masz tę samą, ale z balonem 2,35 z przydomkiem Vertical;

- masz Panaracera FireXc (mój ulubiony ;) ) i masz jego grubszą siostrę FireFR.

Nie wiemy tylko, czy spit03 nie kupił już czegoś.

vertical to 2.3a w rzeczywistosci skromne 2.1 conti zawyża rozmiarowke z wyjatkiem opon do ciezkich zastosowan. w miarę uczciwe jest drutowe 2.5 diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vertical to 2.3a w rzeczywistosci skromne 2.1 conti zawyża rozmiarowke z wyjatkiem opon do ciezkich zastosowan. w miarę uczciwe jest drutowe 2.5 diesel.

Mam i Verticala i FireXC i niestety nie mogę potwierdzić tego, co mówisz - Vertical przy Fajerce 2.1 jest bardzo otyłym kapciem.

trochę odchodzę od tematu - sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...