Skocz do zawartości

[Amortyzator] pomoc przy wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

A wiec szybkie porady. Jestem lekkim bikerem (67kg), amorek ma byc do średnio wymagającego XC. cena do 700 zł. szukam amortyzatora który pozwoli mi sie cieszyc jazdą , bo ten co mam teraz to jest katastrofa,wybiera krawęćniki i głazy.

 

upatrzyłem takie to one :

 

Marzocchi mx comp

http://www.allegro.pl/item360429897_marzoc...krk_warto_.html

 

Rock Shox SID :

http://www.allegro.pl/item355756310__rocks...ng_travel_.html

 

Rock Shox Psylo

http://www.allegro.pl/item359294058_rock_s...dobra_cena.html

 

 

a może coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od tego, ze wogle nie masz pojecia, czego oczekujesz od widelca (wnioskuje po wymienionym przez ciebie sprzecie). sid, mx comp, psylo, tora i r7 na jednej polce? zart jakis. musisz sie dokladniej okreslic. "średnio wymagającego XC" czyli po prostu do jezdzenia, lub jak kto woli do turystyki, tak? jak wazna jest dla ciebie waga widelca (tz czy chcesz zyskac na wadze, tracoac na zywotnosci/wytrzymalosci/pracy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sid to lekki widelec do scigania sie lub turysty chcącego miec lekki rower. jednak ten egzemplarz jest stareńki - osiem lat ma moze więcej.

psylo byl w czasach swej produkcji widelcem do enduro/fr - wtedy 125 skoku bylo uznawane za duzo i do fulli sluzących agresywnemu zastosowaniu

mx to budzetowy widelec marzocchi z tanimi bebechami. bezobslugowy, ciezki i przeciętnie dzialający

tora to budzetowy widelec do uniwersalnego zastosowania dla osob ktore nie licza sie z wagą widelca.

 

zblizone przeznaczenie i budowe maja tora i psylo, z tym ze tora ma lepszy system tlumienia ale od biedy mozna oba wpisac w ten sam segment przeznaczenia - na dzisiejsze czasy.

 

mx nie blyszczy w zadnej dziedzinie, najwiekszym jego plusem jest mozliwosc traktowania go po macoszemu :) czyli nawet nieserwisowany bedzie dzialal jak serwisowany, dzięki kąpieli olejowej.

 

ten sid jest lekki jednak minusem jego jest wiek oraz to ze jak na widelec do xc/ ewentualnie maratonow w stosunku do wspolczesnych produktow nie posiada blokady. chcesz by nie bujal - ładujesz wyzsze cisnienie. wbijesz wyzsze cisnienie - nie wykorzystasz pelnego skoku i widelec straci na kulturze pracy. poza tym nie wiem jak z dostepnoscia czesci zamiennych.

 

jesli nie zalezy ci na wadze to kup torę - jesli jest nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem maniakiem niskiej wagi. średnio zaawansowane XC - duzo podjazdów i zjazdów w zróżnocowanym terenie, płaski teran , kamienisty, korzenie. W lato góry. Wybaczcie jesli gogoś poddenerwowałem , ja po prostu sie na tym nie znam.

Tora to ciekawy amorek, jak jest z jego kultura pracy ? wybiera nierówności w pełnym zakresie , od małych do duzych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tora to amor powszechny i uniwersalny. Jako że montowany w krossach to jest bardzo pospolity na polskich drogach. Można znaleźć też o nim mnóstwo, przeważnie pozytywnych opinii.

 

Mx Pro to amortyzator zachwalany ze względu na jego wytrzymałość i bardzo ładny design, a także minimum pracy jaki trzeba w niego włożyć. Minusem jest wewnętrzna regulacja tłumienia i brak blokady. Podobno słabo wybiera małe nierówności.

 

Sida sobie odpuść, stary i na pewno mocno katowany.

 

Czytałem dziś opinie o amortyzatorach(niestety linka nie mogę sobie przypomnieć) w każdym razie Psylo miał strasznie niskie oceny, niższe od Pilota.

 

Wybieraj między Mx Pro a torą. Podobno w MX można usunąć jakąś podkładkę przy sprężynie i prace na małych nierównościach zmienia się diametralnie na plus.

 

Jak już wybierzesz, to się pochwal i napisz do mnie na pw lub do testów co i jak, bo sam stoję przed tym samym wyborem, aczkolwiek dopiero na lipiec i również mam max. 700 zł :)

 

Pozdrawiam

 

P.S.Czemu dałeś linka do używanego(de facto) mx? Jest gdzieś na allegro aukcja za 660 zł chyba, za to nowy. Przynajmniej dziś rano była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mx Pro ma regulację tłumienia na zewnątrz, tym różni się od Compa, ale na aukcji jest comp. Podkładki są, z tego co wiem, tylko w wersjach 105mm i nie wiem, czy w tych nowszych modelach też (w 2005 na pewno jeszcze tak). To tak gwoli sprostowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o na czym teraz śmigam zostawiam bez komentarza.

RST Gamma AT , dwia tłumiki powierzne. jak jest wyczyszczony to działa bardzo dobrze. ale jak sie zabrudzi to jak głaz.

 

 

a więc zakupiłem RS Tora 318 SA . i teraz pytanie jaki tam jest wentyl ? obstawiam ze nie samochodowy ?

polecacie jakieś nie drogie pompki ? chyba że jest dostępna jakaś przejściówka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...