Skocz do zawartości

[kaseta]


hycel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Pedałuje prawie codziennie i to tylko w dość ciężkim terenie .

Kasete i łańcuch wymieniam dość regularnie .

Podczas tych wymian stwierdziłem ze najmniejsze koronki

są nietknięte .

Te doświadczenie skłoniło mnie do ,,cofniecia się w czasie ".

 

Co sądzicie o moim pomyśle ?.

 

W związku z powyższym mam pytanie .

Czy jest możliwe kupienie kasety 7 rzędowej grup Lx Xt lub Xtr?.

Napisano

Wydaje mi sie że kolega chce kupić siódemke i dołożyć dwie ostatnie. Imo nie możliwe raczej. To że kaseta ma mniej przełożenie nie oznacza że ma również inny. Może mieć taki sam i różnic sie tylko stopniowaniem. Pozatym nie wiem czy dało by sie to wogóle złożyć w całość bo ostatnie koronki śa nieco inne niż pozostałe. tak wiec jeżeli miałeś na mysi to co ja to jest to raczej niemożliwe. Można dokupić pojedyncze koronki, te zużyte, ale z tego co sie orientuje to jest to mało opłacalne.

Napisano

Witam .

Powód jest prosty : poco dziewieć żebatek skoro

używam tylko trzy lub cztery .

Dodatkowym argumentem jest mój najnowszy nabytek .

Otóż udało mi się ostatnio kupić za niewielkie pieniądze

super koło .

Mavic caramiczny ,podwójnie nyplowany ,z piastą Xt

ale na kasete siedmio rzędową .

 

Myśle ,ze teraz jest lepiej.(przepraszam za niezbyt

jasne sformułoanie mojego poprzedniego pytania ).

 

Jestem tu nowy i chyba zbyt emocjonalnie podchodze do

tematu . Prosze o wyrozumiałość .

Napisano

Rozumiem że chcesz przejść na 7 rzędów z 9?? Bezsens.. Wątpie czy udało by Ci sie znalezc taką kasete. Jezeli już to bedzie ona na pewno droższa od obecnych dziewiątek. Poza tym 7 bedziesz miał gorzej zestopniowaną.

Napisano

Witam .

Moja technika jazdy jest bardzo nie typowa , pewnie

niespotkaliście takiego ,,bajkera"jak ja .

Otóż ja kręce tylko jedną nogą (lewą ).

Prawą mam sparaliżowaną od lat dziecinnych .

Mimo to od 1971 roku KOCHAM kolarstwo i

każdego roku przejeżdżam wiele tysięcy kilometrów .

Mam w swojej kolarskiej historii kilka wyścigów .

Ala oczywiście nie wygranych .

 

Reasumując jeżdżę bardzo miękko.

 

myślę, że teraz jeszcze jaśniej .

Napisano

Koledze chodzi o to, żeby zamiast 8-9 rzędowej kasety założyć 7 rzędową, pozbawioną małych koronek (11-12T), z których nie korzysta. Szczerze mówiąc, nie pamiętam, jak były zestopniowane 7 rzędowe kasety - i czy w ogóle są jeszcze do dostania - ale może ktoś z forum bardziej wgłębiony w tematykę osprzętu będzie się orientował...

Pozdrówko jeszcze ściślej :D

Napisano

No teraz już wszystko jasne i mi się wydaje że przejście na 7 biegowy napęd w takim przypadku jest złym pomysłem. Jazda w ciężkim terenie wymaga miękkich przełożeń, a tych w 9 biegowym napędzie jest więcej niż w 7 biegowym. I jeżeli w 9 biegowym używasz 3 lub 4 zębatki to w 7 biegowym używał ich będziesz tylko 2 lub nawet tylko jedna będzie odpowiednia do jazdy.

Napisano

Dokładnie. Pozatym takie przejście na 7 biegów i utrzymanie tego było by o wiele kosztowniejsze niż wymienianie 9 biegów łancuchów i kasete bo te w przeciwieństwie do siódemek ą teraz standardem. Pozatymw czym przeszkadza to że dwie koronki sa nie zużyte?? Wydaje mi sie że w niczym.

 

Adik autor tematu zaznaczył że jeździ miękko, dlatego uważam że kasete szosowa 13-26 mogła by być za twarda na podjazdach. Mysle że 30 to takie minimum, tym bardziej że pan jest z wrocławia i do gór nie ma zbyt daleko.

Napisano

13x26 nie jest miękkim wariantem ale co innego jest do wyboru? Ewentualnie kaseta Sram PG730 12x32, ale wg mnie do kitu jest tam rozwiązana sprawa przełożeń minimalnych tzn 21/26/32 - za duży przeskok. Wolnobieg 13-28 jest nawet nieźle zestopniowany, ale w kasetach to oprócz tu wymienionych to zbyt dużego wyboru nie ma.

Napisano

Jak już poprzednicy napisali, cięzko będzie dostać dobrą, 7-io rzędową kasetę.

Jeśli głównym powodem, oprócz tego, że nie używasz najmniejszych zębatek, jest chęć wykorzystania koła, które kupiłeś, może warto zastanowić innym rozwiązaniem.

W zależności od tego, jakie masz manetki (7, 8, 9 biegów?) możesz kupić kasetę z ośmioma lub dziewięcioma przełożeniami i nie zakładać jednej lub dwóch najmniejszych koronek. Koronki możesz sobie zostawić, bądź sprzedac, myślę, że chętni by się znaleźli.

Z takim rozwiązaniem może wiązać się koniecznośc założenia jakiegoś dystansu na bębenek, oraz zabezpieczenia kasety przed odkręcaniem - gdyż najmniejsza zębatka ma ząbki na płaszczyźnie bocznej, które utrudniają odkręcanie nakrętki mocującej kasetę. Dobrym rozwiązaniem obu tych problemów naraz będzie zostawienie najmniejszej zębatki i spiłowanie jej na odpowiednią szerokość.

Napisano
Dodatkowym argumentem jest mój najnowszy nabytek .

Otóż udało mi się ostatnio kupić za niewielkie pieniądze

super koło .

Mavic caramiczny ,podwójnie nyplowany ,z piastą Xt

ale na kasete siedmio rzędową .

Napisano

Witam .

Bardzo serdecznie dziękuje wszystkim za włączenie się do dyskusji,

za niezwykle cenne porady . Byłem pewny ,ze można na Was liczyć .

Obecnie jeżdżę na 7-mce Sram PG730 o konfiguracji 12-32 i jest O,K.

Ale mój napęd to głównie Shimano Xt i chciałbym pozostać w

obrębie tej marki .Czasami na aukcjach pojawiają sie produkty

ww. firmy z minionych lat .

Jestem wielkim fanem tych podzespołów . Cenie ich niezawodność

a przede wszystkim trwałość .

 

Dzięki

Napisano

ja jeżdżę obecnie na 7-mio rzędowym LX , majmniejsza koronka oryginalnie była 14 . Niestety już jej żywot dobiega końca i trzeba będzie wymienić. Czasami można spotkać takie na allegro ale w większości to używki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...