Skocz do zawartości

[kaseta] wyrwanie trybu


tomek_wgw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam mały prbolem wracałem dzisiaj ze szkoły i jak zapedałowałem mocniej to posypało sie cos metalowego po asfalcie.. zatrzymałem sie a to były zabke z mojej kasety.. :) Kaste sram 5.0 piata (liczac od najwiekszej) zebatka znikneła.. i czy da rado jakos dosztukowac czy trzeba zmieniac kasete?

Napisano

sram 950 składa się z osobnych tarcz, nie połączonych ze sobą na stałe. każdy można wymieniać osobno. Po znalezieniu koronki z odpowiednim przebiegiem bez problemu mozna ją podmienic

  • Mod Team
Napisano

Ale kolego mówi tu o kasecie Sram 5.0 czy to jest to samo co 950?

 

P.S. Ale jeśli kaseta jest łączona na nity to się nie da dosztukować, tak?

Napisano

jeśli tworzy nierozrywalną całość to się nie da.

sram 5.0 to zarówno 850 jak i 950.

950 mam osobiscie i rozkładałem więc wiem jak działa. 850 bedzie pewnie działać podobnie

Napisano

Teoretycznie jeśli kaseta jest nitowana to nie powinno się jej rozbierać, ale jeśli się postarasz to bez większych problemów "roznitujesz" i wtedy kasetę masz w częściach, tylko potem mogą być problemy w jej działaniu, będzie małosztywna i takie tak... :)

  • Mod Team
Napisano

To że się roznitować da to wiem.

Sam bawiłem się starą kasetą i ją rozwaliłem na części pierwsze.

 

Tylko teraz pytanie czy ta którą ma autor tematu jest w pełni rozbieralna.

 

Miałem 5.0 i była znitowana. :)

Napisano

lepiej kup nowa kasete.

 

aaa tak przy okazji to moja tez sie niedawno rozpadła :) odpadła mi połowa koronki od góry liczac to 6, eeee sh*towa kaseta alivio !

ja mam jeszcze pecha do łancuchów firmy connex ;/ zerwałem tatkich z 5 :)

Napisano

Na forum było kilka postów na temat uszkodzonych kaset Sram 5.0 więc to chyba nic nadzwyczajnego...

 

Ja osobiście urwałem dwa zęby w kasecie Deore (szarpnąłem mocniej i trach!), na w zębatce 12T a tą na szczęście da się wymienić... :)

  • Mod Team
Napisano

Niemożliwe żeby była nie rozkręcalna. Ja 2 lata temu miałem kasetę Sram 5.0 albo 3.0 którąś z tych i na pewno mogłem ją rozkręcić na częśći pierwsze. Później po zmianie na CS-HG50 (alivio) i zdjęciu jej z piasty byłem mocno zdziwiony, że ona jest cała znitowana. Szkoda, że swojej starej nie zostawiłem, to mógłbym cię dzisiaj poratować, a tak to poszła na złom :)

Napisano

Oj trochę rzeźbicie w rzadkim.

Jeżeli kaseta jest znitowana, to można znaleźć zębatkę i ją 'najzwyczajniej w świecie' przymocować nitownicą. Nic na świecie nie jest takie, że da się zrobić raz, a nie da drugi.

 

Tylko teraz tak: życzę powodzenia w 1) szukaniu jednej koronki z odpowiednim przebiegiem 2) dosztukowywaniu. Takie porady trochę z choinki. Kup nową kasetę i tyle, taniej Cię wyjdzie, niż którakolwiek z sugerowanych opcji.

Napisano

Po pierwsze: jak już kaseta jest znitowana, to technicznie niemożliwe jest jej rozłożenie? Baardzo ciekawa teoria.

Po drugie: jak ktoś z forumowiczow miałby potrzebną koronkę, nawet do szlifowania, i przesłał autorowi tematu, to niby jak ma to wyjśc drożej, niż kupno nowej kasety (i łańcucha, ewentualnie koronek)?

Napisano

Po pierwsze: ja tak wcale nie powiedziałem, więc rób odnośniki, jeżeli cofasz się z odpowiedzią więcej, niż jeden post :-)

Po drugie: no dobra, to teraz znajdź kogoś, kto ma AKURAT TĄ zębatkę, AKURAT Z TEJ kasety, po AKURAT TAKIM przebiegu. No i do oddania, oczywiście.

No stary, ta kaseta kosztuje jakieś 50zł.. a tak to najpierw szukać miesiąc, potem czekać na przesyłkę, a potem znaleźć kogoś, kto Ci zrobi nity. Za 5zł Ci nikt nie zrobi, chyba, że masz znajomego. Zawsze można też kupić nitownicę, za parę stówek.

 

A tak, za 50zł masz nową kasetę (całą, nie tylko jedną zębatkę), szybko i sprawnie. Podtrzymujesz zdanie?

Napisano

1. Z treści twojego poprzedniego postu wynika jednoznacznie, że moja treść nie była skierowana do ciebie ;)

2. Oczywiście że podtrzymuję. Nie trzeba szukać, wystarczy po prostu spytać na forum, zanim pobiegnie się do sklepu po nową kasetę. Sam mam sporo starych koronek z których część na pewno nadawałaby się do użycia od razu, a druga część po podszlifowaniu, ale tej akurat nie znajdę.

Zresztą nie musi to być koronka akurat od tego modelu kasety, chociaż tak byłoby najlepiej ze względu na ustawienie podcięć do zmiany biegów i możliwość ponownego znitowania, gdyby ktoś chciał.

Znam kilka osób, które nie mają znitowanej kasety i im to nie przeszkadza (chociaż mnie akurat by drażniło). Do znitowania niekoniecznie trzeba miec nitownicę.

Co do przebiegu, to jeśli autor zrobił na kasecie 3472 km, to nie musi szukać zębatki z przebiegiem AKURAT 3472 km, tutaj zakres będzie dość szeroki.

No i na końcu koszt. Jak mi znajdziesz za 50 zł nową 5.0 z jakimś lepszym łańcuchem (no i oczywiście koronkami do przodu, jeśli stare mi sie nie przyjmą), to biorę 5 kompletów.

 

Jeśli ktoś chce od razu lecieć do sklepu to żaden problem, ale to jest sytuacja, w której można nieco przyoszczędzić jeśli się uda, więc czemu nie spróbować?

Napisano

nie no nie mów, że wymieniasz koronki z przodu za każdym razem, kiedy wymieniasz łańcuch :-]

stary, blat 46 zębów nie będzie się ślizgał po łańcuchu ;)

Napisano

Napisałem przecież, że ewentualnie, no i nie napisałem ile tych koronek.

Blatu 46T nie mam, mało tego, nie mam też blatu 44T, ani nawet 42T :) U mnie blat ma 36 zębów ;)

 

EDIT:

A teraz mi się jeszcze przypomniało. Kiedyś miałem 5.0, ale byla skręcana, a nie nitowana, jak ktoś tutaj napisał. Ciekawe jaką ma tomek_wgw.

  • Mod Team
Napisano

Moja kaseta Srama 5.0 z 2006 roku była na 100% znitowana,

bo sam ją rozwaliłem po kupnie nowej na części pierwsze.

 

Teraz mam kasetę Shimano Alivio i łańcuch Sram PC-48.

na razie wszystko ok, oby tak dalej. ;)

Napisano

ja sie jeszcze nie przygladałem swojej kasecie czyjest nitowana czy co.. :D wczoraj postawiłem rower w kat i musialem składaczka wyciągnąć :) a ktos wspominał o cenie kasety ja jak kupowałem swoją w wkacje to kosztowałą chyba 55zl na allegro. Zaraz pojde zdejme koło i sie przyjrze kasecie z bliska. a jakby co to jaka kasece byscie polecili? tylko w nie za wysokiej cenie :D bo juz mam dosc inwestowania w ten rower :P

  • Mod Team
Napisano

A jaki masz napęd (chodzi mi i to czy np. Alivio czy inny)?

 

I ile możesz ewentualnie wydać na nową kasetę,

łańcuch też trzeba by zmienić (chyba, że niewiele przejechał). :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...