Skocz do zawartości

[przerzutka tył] XT 2008


Wawrus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeśli temat już istnieje to wybaczcie ale się go nie doszukałem. Jakby co to proszę o link.

 

Mam póki co Deorkę z 2005 i chcę ją zmienić na coś lepszego. Czy warto kupić Xt z 2008. Czy pracuje dużo lepiej od Deorki? Cena w Bikestacji to 149 zł więc tanio http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1602

Może ktoś wie ile kosztuje przesyłka z bikestacji i jaka jest obecnie cena na allegro tej przerzutki(sam nie mogę sprawdzić bo allegro jest zablokowane na tym komputerze - biblioteka)?

Napisano
Czy warto kupić Xt z 2008.
To już sobie sam musisz odpowiedzieć biorąc pod uwagę jak jeździsz i co dla Ciebie jest ważne. No i czy też ten długi wózek Tobie będzie potrzebny.

 

Czy pracuje dużo lepiej od Deorki?

Podejrzewam że pracuje podobnie i raczej na czuja nie byłbyś w stanie odróżnić którą przerzutkę masz założoną. Może jedynie w ciężkich warunkach XTek będzie się trochę lepiej spisywał.

 

i jaka jest obecnie cena na allegro tej przerzutki

Na Allegro są droższe (159 zł)

Napisano

To i tak staniały bo jak ostatnio patrzyłem to najtaniej było po 173zł.

 

A czy manetki mają znaczący wpływ na działanie przerzutki? Mam Manetki RF Shimano Deore 2005.

 

* Najw. zębatka: 34T

* Najmn. zębatka: 11T

* Dyferencja: max. 22T

* Aluminiowy wózek

* Współpraca z manetkami RapidFire

* Tuleje sworzni pokryte fluorem zmniejszają tarcie podczas zmiany przełożenia.

* Liczba przełożeń: 9 biegów

* Pojemność całkowita: 33T

* Kółko prowadzące i napinające 11-zębowe: uszczelnione łożysko

* Wersja SGS czyli DŁUGI WÓZEK

 

 

Moim zdaniem pojemnośc powinna być 45T a nie 33T jak napisali.

 

PS. Co to jest "Dyferencja: max. 22T"??

Napisano
A czy manetki mają znaczący wpływ na działanie przerzutki? Mam Manetki RF Shimano Deore 2005.
Wg mnie znaczący wpływ na działanie przerzutki to ma odcinek między manetką a przerzutką - czyli pancerze i linki (mają być czyste i bez mocnych załamań), a manetki to raczej mają znikomy (albo i żadny) wpływ bo w ich działaniu chodzi tylko o to aby puścić lub podciągnąć określoną długość linki.

 

Moim zdaniem pojemnośc powinna być 45T a nie 33T jak napisali.

45 jest dla SGS, a 33 dla GS (krótki wózek)

Napisano

na dzialanie napedu maja wplyw wszystkie elementy. Mam XT (2006 manetki + przerzutki) i przesiadlem sie z LX (z manetkami LX) i powiem tyle, roznica jest spora. XT jest szybsze, lepiej sobie radzi ze zmiana pod obciazeniem (czasem sie tego nie uniknie :P ) Zdecydowanie polecam zmiane na XT cena calkiem calkiem, zobacz czy to Ci wystarczy a jak nie to wymieniaj sukcesywnie kolejne elementy.

Manetki XT pozwalaja o zmiane o 1, 2 lub 3 przelozenia za jednym razem (w gore lub w dol w zaleznosci od tego czy jest z normalna sprezyna czy z odwrotna). Czasami sie to przydaje.

Napisano
Mam XT (2006 manetki + przerzutki) i przesiadlem sie z LX (z manetkami LX) i powiem tyle, roznica jest spora.
Ja się zastanawiam zawsze dlaczego u mnie nie ma nigdy tych sporych różnic mimo że skaczę sobie z XT na ALIVIO i dlaczego najczęściej te wysokie grupy przysparzają mi częstszych problemów i awarii (przerzutka tył XT padła, w międzyczasie 1 awaria-ALIVIO nadal żyje i żadnych awarii; klamkomanetki XT padły, w międzyczasie 1 awaria - ALIVIO nadal żyje i żadnych awarii)

 

XT jest szybsze, lepiej sobie radzi ze zmiana pod obciazeniem (czasem sie tego nie uniknie)

Tylko pytanie jakie to ma znaczenie dla amatora, który nie walczy o czołowe miejsca. Nic strasznego się nie stanie jak przerzutka wrzuci o 0,1 sekundy później bieg. :P

A zmieniać biegów pod obciążeniem lepiej się nie uczyć i nie ułatwiać tego sobie bo później może łańcuch się skończyć. :P

A tak w ogóle to chyba sprawdzę jak to jest faktycznie z tą szybkością i zmianą biegów pod obciążeniem - mam aparat co nagrywa filmy 60 klatek na sekundę więc będzie można to elegancko porównać :P

 

Manetki XT pozwalaja o zmiane o 1, 2 lub 3 przelozenia za jednym razem

Manetki Alivio też mają taką możliwość.

 

Ale przerzutkę XTeka można sobie w sumie sprawić gdyż kosmicznych pieniędzy to ona nie kosztuje :)

Napisano

Alivio to zasadniczo umożliwiają zmianę o 2 przełożenia, o3 niby też się da, ale trzeba bardzo mocno kciukiem naciskać na dźwigienkę, a to zazwyczaj nie wychodzi. W miarę łatwo można zmienić o 3 jak rower jest na stojaku z kołem w powietrzu :)

Napisano

Witam. XT jak najbardziej polecam, co prawda ja mam model 2007 (manetki LX), ale jestem bardzo zadowolony. Przesiadłem się z Alivio i dla mnie różnica jest kolosalna.

Napisano
PS. Co to jest "Dyferencja: max. 22T"??

 

to chyba o współpracę z przednią chodzi - róznica pomiędzy największą/najmniejszą koronką/zębatką w korbie.

 

A XT ma mocniejszą sprężynę pantografu i zwłaszcza w zastosowaniu z DC czyli przerzutka LowNormal to wyraźnie czuć - mam i XT i Deorkę w takim układzie a więc i bezpośrednie porównanie - chodzi i o szybkość zmiany ale przedewszystkim większą siłę wpychającą na większą koronkę czyli szybkość redukcji zwłaszcza jak koronki kasety są czymś zapchane.

 

W nowym napędzie między Alivio czy XT i to na sucho bez obciążenia czy błota, wody czy większego przebiegu faktycznie trudno różnicę zauważyć. No ale to prawie jak XT robi dużą różnicę z czasem.

 

A cena XT jest w dzisiejszych czasach śmieszna więc po co się ładować w coś choćby 2 razy tańszego ?.

Napisano
Ja mam podobny problemik tylko zastanawiam się między:

 

xt z 2008r

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=425

 

a xtr z 2007:

http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=318

 

No i z jaką sprężyną normalną czy odwróconą?

Słyszałem że przy xt poczynili postepy w stosunku do starszej wesji xtr, a więc czy warto wtedy przepłacać??

 

Hmm na pytanie czy lepiej wziasc wziąć odwrtona sprezyne czy normalna musisz sobie sam odpowiedziec. A pomiedzy przerzutka xt ktora pokazales a xtr bedzie duza roznica, chociaz ja bym wzial ten stary model xtr :) o taki :

http://www.allegro.pl/item257459039_przerz..._m_952_sgs.html

Zawsze takze mozna wyrwac uzywke duzo taniej :)

Napisano
To już sobie sam musisz odpowiedzieć biorąc pod uwagę jak jeździsz i co dla Ciebie jest ważne. No i czy też ten długi wózek Tobie będzie potrzebny.

Podejrzewam że pracuje podobnie i raczej na czuja nie byłbyś w stanie odróżnić którą przerzutkę masz założoną. Może jedynie w ciężkich warunkach XTek będzie się trochę lepiej spisywał.

Oczywiscie ze jest roznica i to duza, jezdzilem na Deore przez prawie 3 lata i postanowilem kupic XT 2008, nie zaluje.

Przerzutka duzo lepiej wykonana, z lepszych materialow, lepsze sworznie itd. co ma zastosowanie w kulturze pracy i dlugim czasie dzialania

na tym samym poziomie. Bardzo dobra przerzutka.

Manetki tez zmienilem z Deore na XT i tez odczuwalna roznica.

Przede wszystkim manetki na lozyskach, dluzsze dzwignie, a co za tym idzie latwiejsza zmiana biegow.

No i dzwignia "2 way release" - gorna dzwignia dziala w dwoch kierunkach, przydaje sie.

Szczerze polecam sprzet w wersji XT.

Napisano
Masz Shadow czy normalą?

Normalna, shadow to pic na wode, normalna wcale duzo bardziej nie wystaje,

a w gruncie rzeczy jak masz przyhaczyc przerzutka o cos, to zazwyczaj

jest to wozek :P

Napisano

no to ciekawy zabieg marketingowy ten Shadow bo jadąc i tak o wieeeeele bardziej wystaje pedał już o kierownicy nie mówiąc no ale kiera jest wyżej. Shadow sprawdzi się przy rzucaniu roweru na bok :)

Napisano

Przerzutka Shadow to nie tylko mniejsze wystawanie wózka. Mnie zastanawia inna rzecz. Shimano reklamowało że przez zmianę konstrukcji, łańcuch będzie bardziej napięty i przerzutka nie będzie uderzać o ramę. Jak to wygląda w praktyce - czy któryś z forumowiczów ma takiego XT w wersji Shadow?

Napisano

Ja miałem z rozbieranego dla ramy bajka i sprzedałem. Faktycznie chodź tylko na sucho sprawdziłem, udeżająć rowerem o podłogę nie goniła tak jak zwykłe, szkoda że nie robią z odwrotną sprężyną ;)

Napisano

Mi moja XT 06 nie uderza o ramę. Nie wiem co wy macie za ramy. A co do tego iż przy wywrotce nie skasujesz przerzutki to jedna wielka ściema. To by miało sens wtedy gdyby podłoże było idealnie równe, a w rzeczywistości takie nie jest.

Napisano

ja w sprawie shadowa i picu na wodę. że niby kierownica jest dużo szersza? a jakie to ma znaczenie, kiedy jeździsz po kamieniach? kierą o kamień nie zahaczysz, ale przerzutką jak najbardziej. podobnie sprawa ma się z pedałami. jak jedziesz po trudnym terenie to poziomujesz pedały, a w korpus przerzutki i tak możesz przyrżnąć. nie wspomnę o sytuacjach, gdy podczas ostrego skrętu pedałami nie masz szans zahaczyć, a przerzutką jak najbardziej. więc to nie taki znowu pic.

 

ostatnio zauważyłem rysę u siebie na korpusie - coś musiało go dosięgnąć. nie wspomnę o śrubce do regulacji odległości wózka od kasety... jest w takim miejscu, gdzie w życiu bym się nie spodziewał, że cokolwiek może się stać, już prędzej cała przerzutka opadnie... a tu nie, śruba krzywa, a przerzutka cała.

Napisano

Jeśli chodzi o uderzanie o ramę. Z mojego doświadczenia powiem, że to zależy od konstukcji ramy (a konkretnie haka). Miałem DM Funbike'a - XT 2008 uderzała, miałem Raleigha Ram XT 3500 - uderzała nawet jeszcze bardziej, a teraz w Giancie AC w ogóle! Najbardziej udało mi się ją dogiąć tak, żeby zbliżyła się do ramy na ok. 8 mm. Więcej się nie da. I to przy śrubie nie wkręconej do końca. Mam wersję normalną, nie shadow, bo wydaje mi się, że ten dodatkowy punkt obrotu, to kolejne miejsce, gdzie mogą powstawac luzy :)

 

Pozdrawiam

 

cdan

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...