Wawrus Napisano 22 Października 2007 Napisano 22 Października 2007 Jeśli temat już istnieje to wybaczcie ale się go nie doszukałem. Jakby co to proszę o link. Mam póki co Deorkę z 2005 i chcę ją zmienić na coś lepszego. Czy warto kupić Xt z 2008. Czy pracuje dużo lepiej od Deorki? Cena w Bikestacji to 149 zł więc tanio http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...roducts_id=1602 Może ktoś wie ile kosztuje przesyłka z bikestacji i jaka jest obecnie cena na allegro tej przerzutki(sam nie mogę sprawdzić bo allegro jest zablokowane na tym komputerze - biblioteka)?
sebekfireman Napisano 22 Października 2007 Napisano 22 Października 2007 Czy warto kupić Xt z 2008.To już sobie sam musisz odpowiedzieć biorąc pod uwagę jak jeździsz i co dla Ciebie jest ważne. No i czy też ten długi wózek Tobie będzie potrzebny. Czy pracuje dużo lepiej od Deorki? Podejrzewam że pracuje podobnie i raczej na czuja nie byłbyś w stanie odróżnić którą przerzutkę masz założoną. Może jedynie w ciężkich warunkach XTek będzie się trochę lepiej spisywał. i jaka jest obecnie cena na allegro tej przerzutki Na Allegro są droższe (159 zł)
Wawrus Napisano 22 Października 2007 Autor Napisano 22 Października 2007 To i tak staniały bo jak ostatnio patrzyłem to najtaniej było po 173zł. A czy manetki mają znaczący wpływ na działanie przerzutki? Mam Manetki RF Shimano Deore 2005. * Najw. zębatka: 34T * Najmn. zębatka: 11T * Dyferencja: max. 22T * Aluminiowy wózek * Współpraca z manetkami RapidFire * Tuleje sworzni pokryte fluorem zmniejszają tarcie podczas zmiany przełożenia. * Liczba przełożeń: 9 biegów * Pojemność całkowita: 33T * Kółko prowadzące i napinające 11-zębowe: uszczelnione łożysko * Wersja SGS czyli DŁUGI WÓZEK Moim zdaniem pojemnośc powinna być 45T a nie 33T jak napisali. PS. Co to jest "Dyferencja: max. 22T"??
sebekfireman Napisano 22 Października 2007 Napisano 22 Października 2007 A czy manetki mają znaczący wpływ na działanie przerzutki? Mam Manetki RF Shimano Deore 2005.Wg mnie znaczący wpływ na działanie przerzutki to ma odcinek między manetką a przerzutką - czyli pancerze i linki (mają być czyste i bez mocnych załamań), a manetki to raczej mają znikomy (albo i żadny) wpływ bo w ich działaniu chodzi tylko o to aby puścić lub podciągnąć określoną długość linki. Moim zdaniem pojemnośc powinna być 45T a nie 33T jak napisali. 45 jest dla SGS, a 33 dla GS (krótki wózek)
Pulse Napisano 22 Października 2007 Napisano 22 Października 2007 na dzialanie napedu maja wplyw wszystkie elementy. Mam XT (2006 manetki + przerzutki) i przesiadlem sie z LX (z manetkami LX) i powiem tyle, roznica jest spora. XT jest szybsze, lepiej sobie radzi ze zmiana pod obciazeniem (czasem sie tego nie uniknie ) Zdecydowanie polecam zmiane na XT cena calkiem calkiem, zobacz czy to Ci wystarczy a jak nie to wymieniaj sukcesywnie kolejne elementy. Manetki XT pozwalaja o zmiane o 1, 2 lub 3 przelozenia za jednym razem (w gore lub w dol w zaleznosci od tego czy jest z normalna sprezyna czy z odwrotna). Czasami sie to przydaje.
sebekfireman Napisano 22 Października 2007 Napisano 22 Października 2007 Mam XT (2006 manetki + przerzutki) i przesiadlem sie z LX (z manetkami LX) i powiem tyle, roznica jest spora.Ja się zastanawiam zawsze dlaczego u mnie nie ma nigdy tych sporych różnic mimo że skaczę sobie z XT na ALIVIO i dlaczego najczęściej te wysokie grupy przysparzają mi częstszych problemów i awarii (przerzutka tył XT padła, w międzyczasie 1 awaria-ALIVIO nadal żyje i żadnych awarii; klamkomanetki XT padły, w międzyczasie 1 awaria - ALIVIO nadal żyje i żadnych awarii) XT jest szybsze, lepiej sobie radzi ze zmiana pod obciazeniem (czasem sie tego nie uniknie) Tylko pytanie jakie to ma znaczenie dla amatora, który nie walczy o czołowe miejsca. Nic strasznego się nie stanie jak przerzutka wrzuci o 0,1 sekundy później bieg. A zmieniać biegów pod obciążeniem lepiej się nie uczyć i nie ułatwiać tego sobie bo później może łańcuch się skończyć. A tak w ogóle to chyba sprawdzę jak to jest faktycznie z tą szybkością i zmianą biegów pod obciążeniem - mam aparat co nagrywa filmy 60 klatek na sekundę więc będzie można to elegancko porównać Manetki XT pozwalaja o zmiane o 1, 2 lub 3 przelozenia za jednym razem Manetki Alivio też mają taką możliwość. Ale przerzutkę XTeka można sobie w sumie sprawić gdyż kosmicznych pieniędzy to ona nie kosztuje
Niedzwiedz1 Napisano 22 Października 2007 Napisano 22 Października 2007 Alivio to zasadniczo umożliwiają zmianę o 2 przełożenia, o3 niby też się da, ale trzeba bardzo mocno kciukiem naciskać na dźwigienkę, a to zazwyczaj nie wychodzi. W miarę łatwo można zmienić o 3 jak rower jest na stojaku z kołem w powietrzu
gerus Napisano 22 Października 2007 Napisano 22 Października 2007 ja w Alivio zmieniam o 3 na raz. A tak na temat to ma ktoś z forum Shadow'a już?, jak sie sprawuje?
Malandato Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 Witam. XT jak najbardziej polecam, co prawda ja mam model 2007 (manetki LX), ale jestem bardzo zadowolony. Przesiadłem się z Alivio i dla mnie różnica jest kolosalna.
Bangie Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 Ja mam podobny problemik tylko zastanawiam się między: xt z 2008r http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=425 a xtr z 2007: http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=318 No i z jaką sprężyną normalną czy odwróconą? Słyszałem że przy xt poczynili postepy w stosunku do starszej wesji xtr, a więc czy warto wtedy przepłacać??
Mentos Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 PS. Co to jest "Dyferencja: max. 22T"?? to chyba o współpracę z przednią chodzi - róznica pomiędzy największą/najmniejszą koronką/zębatką w korbie. A XT ma mocniejszą sprężynę pantografu i zwłaszcza w zastosowaniu z DC czyli przerzutka LowNormal to wyraźnie czuć - mam i XT i Deorkę w takim układzie a więc i bezpośrednie porównanie - chodzi i o szybkość zmiany ale przedewszystkim większą siłę wpychającą na większą koronkę czyli szybkość redukcji zwłaszcza jak koronki kasety są czymś zapchane. W nowym napędzie między Alivio czy XT i to na sucho bez obciążenia czy błota, wody czy większego przebiegu faktycznie trudno różnicę zauważyć. No ale to prawie jak XT robi dużą różnicę z czasem. A cena XT jest w dzisiejszych czasach śmieszna więc po co się ładować w coś choćby 2 razy tańszego ?.
bilskij Napisano 23 Października 2007 Napisano 23 Października 2007 Ja mam podobny problemik tylko zastanawiam się między: xt z 2008r http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=425 a xtr z 2007: http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=318 No i z jaką sprężyną normalną czy odwróconą? Słyszałem że przy xt poczynili postepy w stosunku do starszej wesji xtr, a więc czy warto wtedy przepłacać?? Hmm na pytanie czy lepiej wziasc wziąć odwrtona sprezyne czy normalna musisz sobie sam odpowiedziec. A pomiedzy przerzutka xt ktora pokazales a xtr bedzie duza roznica, chociaz ja bym wzial ten stary model xtr o taki : http://www.allegro.pl/item257459039_przerz..._m_952_sgs.html Zawsze takze mozna wyrwac uzywke duzo taniej
Vito Napisano 24 Października 2007 Napisano 24 Października 2007 To już sobie sam musisz odpowiedzieć biorąc pod uwagę jak jeździsz i co dla Ciebie jest ważne. No i czy też ten długi wózek Tobie będzie potrzebny.Podejrzewam że pracuje podobnie i raczej na czuja nie byłbyś w stanie odróżnić którą przerzutkę masz założoną. Może jedynie w ciężkich warunkach XTek będzie się trochę lepiej spisywał. Oczywiscie ze jest roznica i to duza, jezdzilem na Deore przez prawie 3 lata i postanowilem kupic XT 2008, nie zaluje. Przerzutka duzo lepiej wykonana, z lepszych materialow, lepsze sworznie itd. co ma zastosowanie w kulturze pracy i dlugim czasie dzialania na tym samym poziomie. Bardzo dobra przerzutka. Manetki tez zmienilem z Deore na XT i tez odczuwalna roznica. Przede wszystkim manetki na lozyskach, dluzsze dzwignie, a co za tym idzie latwiejsza zmiana biegow. No i dzwignia "2 way release" - gorna dzwignia dziala w dwoch kierunkach, przydaje sie. Szczerze polecam sprzet w wersji XT.
Vito Napisano 25 Października 2007 Napisano 25 Października 2007 Masz Shadow czy normalą? Normalna, shadow to pic na wode, normalna wcale duzo bardziej nie wystaje, a w gruncie rzeczy jak masz przyhaczyc przerzutka o cos, to zazwyczaj jest to wozek
Mentos Napisano 26 Października 2007 Napisano 26 Października 2007 no to ciekawy zabieg marketingowy ten Shadow bo jadąc i tak o wieeeeele bardziej wystaje pedał już o kierownicy nie mówiąc no ale kiera jest wyżej. Shadow sprawdzi się przy rzucaniu roweru na bok
Biera Napisano 26 Października 2007 Napisano 26 Października 2007 shadow się przyda przy wywalaniu się może i chwyt marketingowy ale kto wie czy ci nie uratuje przerzutki od skrzywienia (jakimś tam fuxem:D)
cns Napisano 26 Października 2007 Napisano 26 Października 2007 Przerzutka Shadow to nie tylko mniejsze wystawanie wózka. Mnie zastanawia inna rzecz. Shimano reklamowało że przez zmianę konstrukcji, łańcuch będzie bardziej napięty i przerzutka nie będzie uderzać o ramę. Jak to wygląda w praktyce - czy któryś z forumowiczów ma takiego XT w wersji Shadow?
Mentos Napisano 26 Października 2007 Napisano 26 Października 2007 Ja miałem z rozbieranego dla ramy bajka i sprzedałem. Faktycznie chodź tylko na sucho sprawdziłem, udeżająć rowerem o podłogę nie goniła tak jak zwykłe, szkoda że nie robią z odwrotną sprężyną
NeZ Napisano 26 Października 2007 Napisano 26 Października 2007 działa Xt 08' shadow z manetkami 8-biegowymi?
gerus Napisano 26 Października 2007 Napisano 26 Października 2007 Działa, każda zadziała nawet i z 7 biegami http://www.allegro.pl/item259874530_przerz...umrowerowe.html i http://www.allegro.pl/item258389287_deore_...umrowerowe.html i pisze - działa w systemie 7, 8 i 9 biegów
Maki Napisano 26 Października 2007 Napisano 26 Października 2007 Mi moja XT 06 nie uderza o ramę. Nie wiem co wy macie za ramy. A co do tego iż przy wywrotce nie skasujesz przerzutki to jedna wielka ściema. To by miało sens wtedy gdyby podłoże było idealnie równe, a w rzeczywistości takie nie jest.
proxx Napisano 2 Listopada 2007 Napisano 2 Listopada 2007 ja w sprawie shadowa i picu na wodę. że niby kierownica jest dużo szersza? a jakie to ma znaczenie, kiedy jeździsz po kamieniach? kierą o kamień nie zahaczysz, ale przerzutką jak najbardziej. podobnie sprawa ma się z pedałami. jak jedziesz po trudnym terenie to poziomujesz pedały, a w korpus przerzutki i tak możesz przyrżnąć. nie wspomnę o sytuacjach, gdy podczas ostrego skrętu pedałami nie masz szans zahaczyć, a przerzutką jak najbardziej. więc to nie taki znowu pic. ostatnio zauważyłem rysę u siebie na korpusie - coś musiało go dosięgnąć. nie wspomnę o śrubce do regulacji odległości wózka od kasety... jest w takim miejscu, gdzie w życiu bym się nie spodziewał, że cokolwiek może się stać, już prędzej cała przerzutka opadnie... a tu nie, śruba krzywa, a przerzutka cała.
cdan Napisano 2 Listopada 2007 Napisano 2 Listopada 2007 Jeśli chodzi o uderzanie o ramę. Z mojego doświadczenia powiem, że to zależy od konstukcji ramy (a konkretnie haka). Miałem DM Funbike'a - XT 2008 uderzała, miałem Raleigha Ram XT 3500 - uderzała nawet jeszcze bardziej, a teraz w Giancie AC w ogóle! Najbardziej udało mi się ją dogiąć tak, żeby zbliżyła się do ramy na ok. 8 mm. Więcej się nie da. I to przy śrubie nie wkręconej do końca. Mam wersję normalną, nie shadow, bo wydaje mi się, że ten dodatkowy punkt obrotu, to kolejne miejsce, gdzie mogą powstawac luzy Pozdrawiam cdan
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.