Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Może wypowiem się inaczej - ja nie używałbym kwestii tych kątów i możliwości wyginania jako argumentu przemawiającym za tym, żeby smarować ściągnięty. Dla mnie zasadnicznym plusem w smarowaniu ściągniętego jest to, ze moj smar po odparowaniu nie brudzi reszty napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek, ale chyba domysliles sie, ze mowa tu o sytuacji, kiedy czyscimy napęd, a łańcuch do szejkowania i tak jest ściągany? 

 

Gwoli ścisłości - dosmarowywuję na założonym łańcuchu, ale jego ewentualne ściągnięcie dzięki spince jest banalnie szybki i łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie jasno i nie do konca pewne kwestie czasem wyjaśniam ale pisze na szybko..

Smaruje zazwyczaj na zdjętym, nawet dosmarowujac (nie licząc dosmarowania w trasie) bo mam dwa łańcuchy i tylko jak jest potrzeba szybko zmieniam a smaruje w wolnej chwili ten zdjęty łańcuch..

 

Wogóle to zrobił nam się temat o konwersacji i zaczął odbiegać od wad i zalet smarów :-)

Każdy z nas ma swoje sprawdzone sposoby i tyle. Dla innego rodzaju środka smarnego inna metoda smarowania może sprawdzic się lepiej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie to ja rozpętałem tą burzliwą dyskusję i nie żałuję, bo wierzcie mi - na zdjętym łańcuchu, po szejkowaniu, smarowanie nie dość że jest dokładniejsze i wygodniejsze (bo np. na stole), to na dodatek gdy po posmarowaniu z obu stron i odczekaniu kilku dobrych godzin, wytrzemy go dokładnie do sucha, to uprzednio wyczyszczone zębatki naszego napędu zostają nadal czyste i suche, a nie upaprane olejem już w momencie obracania korbą z założonym łańcuchem. :) Dziś się o tym przekonałem!

Ot tak ode mnie... :)

 

 

Wątek wywołał kolega emaks, który pytał w kontekście szejkowania i czystego napędu - przynajmniej JA tak zrozumiałem i tak też odpowiedziałem

Bardzo dobrze mnie zrozumiałeś. :)

 

Edytowane przez emaks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci brudzi, to znaczy, ze lancuch jest zle wyczyszczony.

Lekcja smarowania i nie tylko:

 

Żeby nie bylo wątpliwości:

- moj łańcuch po dokładnym, kilkukrotnym szejkowaniu (po którym palce dotykające łańcuch pozostawały suche) i potraktowaniu Castrolem Chain Spray O-R NIE brudzi zębatek;

- używany swego czasu zielony FL, na łańcuch po dokładnym, kilkukrotnym szejkowaniu (po którym palce dotykające łańcuch pozostawały suche), nakładany kropelka na ogniwo, miał tendencje do przechodzenia (brudził) później na zębatki, które się łatwo brudziły w terenie.

 

Za lekcję podziękuję, ponieważ stosowany przeze mnie wielokrotnie sposób z szejkowaniem sprawdza się doskonale i generuje mniej syfu dookoła, a przednie zębatki, suport oraz te z wózka czyszczę regularnie po rozebraniu. Kasetę czyszczę przy okazji mycia roweru, ale nie jest ona zazwyczaj uświniona, ponieważ łańcuch NIE brudzi (=nie oblepia smarem) zębatek.

Edytowane przez bva
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA polecam Squirta. Powiem krótko i na temat. Brudzi dużo mniej niż rohloff i na dodatek wydaje mi się że brud nie jest taki gęsty, nie jest taką czarną tłustą papką. Jest po prostu takim kruchyb brudem który o wiele szybciej sie czyści.

 

 

Tak wygląda kaseta po ok.130km na squircie. Jak dla mnie to jest tu czysto jak sobie przypomne np. rohloffa.

 

CAM00146.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też potwierdzam powyższy post. SQUIRT jest bardzo fajny. Ja smaruję i nawet nie wycieram i jest czysto i nie robi się czarne błoto.

 

Tu zdjęcia jak wygląda w czasie aplikacji( w rowerze koleżanki).

 

Na początku jest białe gęste mleko jak woda odparuje to jest przezroczystym woskiem.

 

DSC03321_zps65c9538b.jpg

DSC03322_zps499051eb.jpg

DSC03323_zpse2b307b0.jpg

 

Na jednym smarowaniu robię spokojnie 160km i przed kolejnym to nawet nie trzeba przecierać łańcucha aby nałożyć kolejną warstwę.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja. Po ponad 100 kilometrach, przetarłem łańcuch szmatką i był suchy i czysty. Nie było nawet co szejkować ;] . Następna aplikacja i jazda.

 

Squirt wymiata.! 

 

 

 

gello1 - aplikuj różne olejki po wewnętrznej stronie łańcucha. Nie na górze tak jak to teraz zrobiłeś, tylko na dole, tak by smarować miejsca w których łańcuch styka się z zębatkami. Na logikę to tak jest po prostu lepiej.

 

DSC03321_zps65c9538b.jpg

Edytowane przez stefan2810
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

gello1 - aplikuj różne olejki po wewnętrznej stronie łańcucha. Nie na górze tak jak to teraz zrobiłeś, tylko na dole, tak by smarować miejsca w których łańcuch styka się z zębatkami. Na logikę to tak jest po prostu lepiej.

 

DSC03321_zps65c9538b.jpg

 to była druga warstwa  pierwszą dałem po wewnętrznej stronie a drugą po zewnętrznej z racji iż to nowiutki łańcuch odtłuszczony na tą okoliczność.

 

 A dokładnie to chodzi o SQUIRT LUBE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za namową niektórych forumowiczów kupiłem pilarol na orlenie. 13pln za 1l. Naprawdę staram się i nie widzę różnicy w zachowaniu i konsystencji między Rolhoffem a tym tanim czymś. Styka mi na tyle samo km, brudzi się tak samo, napęd pracuje identycznie. Nie wiem jeszcze jak z wypłukiwaniem i pracy po utopieniu, nie miałem okazji jeszcze w deszczu jeździć (unikam złych warunków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Solidna, szwajcarska marka z historią, zajmująca się produkcją oleji, lubrykantów i środków czyszczących nie tylko dla branży rowerowej.

Najbardziej chyba popularne z tych używanych do rowerów to: olej do amortyzatorów, odtłuszczacz do tarcz hamulcowych i smarowidło do ram karbonowych. Zbierają dobre recenzje.

Tutaj natomiast można sobie poczytać w j. angielskim o lubrykantach napędowych:

http://road.cc/content/review/72509-motorex-dry-chain-lube

http://road.cc/content/review/98800-motorex-wet-chain-lube

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...