Skocz do zawartości

bva

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    140
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana bva w dniu 1 Kwietnia 2014

Użytkownicy przyznają bva punkty reputacji!

Osiągnięcia użytkownika bva

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

19

Reputacja

  1. Czesc @addeek co w koncu wlałes do komory z tłumikiem i powietrznej - oryginały, czy zamienniki? Ewentualnie jakie dokładnie? Mam podobne zagwozdki przy 2019 Rhythm Series 34 FLOAT 29 GRIP - te same płyny co u Ciebie. Pozdrawiam.
  2. bva

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    Może w innym temacie...
  3. Oryginalne smarowidła aplikowane na nowe łańcuchy, które moim zdaniem chyba najlepiej dawały radę, ale w koncu "się kończyły" i zielonego FL, ktory IMHO w ogole sie nie nadaje w teren. Wiecej nie szukalem, przeczytalem za to kazdy post z tego tematu i z tego co widzę, to Rohloff jest olejem i z opisow zachowuje sie jak olej, czyli nie zmienia konsystencji, a z rzeczy, ktore ewentualnie bym sprobowal, to jest jeszcze Squirt, ktory (z tego co doczytalem), tę konsystencję zmienia. IMHO wlasnie o to chodzi - zeby przy palikacji byla to luzna ciecz łatwo wchodząca w zakamarki, a po odparowaniu solidna, elastyczna i nie łapiąca syfu osłona. Piszę to z perspektywy osoby potrzebującej specyfiku do jazdy w terenie.
  4. Tego nie aplikujesz jak spray od włosów, tylko przez rureczkę. Zazwyczaj nakładam na zdjęty łańcuch, ale jak trzeba "dopsikać" na napędzie, to wystarczy wziąc w rękę szmatkę i podłozyć pod łańcuch - większość i tak zostaje na lancuchu. Ja generalnie dosc duzo na ten temat juz napisalem w wyzej wspomnianym poscie i kilku nastepnych.
  5. Castrol Chain Spray O-R http://www.forumrowerowe.org/topic/32488-smarowanie-zalety-i-wady-olejow-do-lancucha/?p=1281137
  6. Niezły rytuał... ;] Zaoszczędz sobie czasu i olej ten olej... Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  7. bva

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    Wot technika... A kiedyś się wkładalo patyczek po lodach... ;] Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  8. bva

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    A dzięki, sprzyjające okoliczności przyrody :] Foty robione smartfonem i lekko podpicowane w PSie.
  9. bva

    [Galeria] Pokaż Twojego 29era

    Skoro posucha, to ja dorzucę coś od siebie - Cube Ltd Pro 2012. Sorki, że nie od strony napędu ;] Miejscówka bobrów - dość mocno zaorany brzeg: Żeby Wam za gorąco przez tę pogodę za oknem nie było i dla równowagi: Jedno z jesieni - podobne już wrzucałem kiedyś, ale się gdzieś na serwerze zapodziało: Pozdrawiam.
  10. Żeby nie bylo wątpliwości: - moj łańcuch po dokładnym, kilkukrotnym szejkowaniu (po którym palce dotykające łańcuch pozostawały suche) i potraktowaniu Castrolem Chain Spray O-R NIE brudzi zębatek; - używany swego czasu zielony FL, na łańcuch po dokładnym, kilkukrotnym szejkowaniu (po którym palce dotykające łańcuch pozostawały suche), nakładany kropelka na ogniwo, miał tendencje do przechodzenia (brudził) później na zębatki, które się łatwo brudziły w terenie. Za lekcję podziękuję, ponieważ stosowany przeze mnie wielokrotnie sposób z szejkowaniem sprawdza się doskonale i generuje mniej syfu dookoła, a przednie zębatki, suport oraz te z wózka czyszczę regularnie po rozebraniu. Kasetę czyszczę przy okazji mycia roweru, ale nie jest ona zazwyczaj uświniona, ponieważ łańcuch NIE brudzi (=nie oblepia smarem) zębatek.
  11. Wątek wywołał kolega emaks, który pytał w kontekście szejkowania i czystego napędu - przynajmniej JA tak zrozumiałem i tak też odpowiedziałem
  12. Darek, ale chyba domysliles sie, ze mowa tu o sytuacji, kiedy czyscimy napęd, a łańcuch do szejkowania i tak jest ściągany? Gwoli ścisłości - dosmarowywuję na założonym łańcuchu, ale jego ewentualne ściągnięcie dzięki spince jest banalnie szybki i łatwe.
  13. Może wypowiem się inaczej - ja nie używałbym kwestii tych kątów i możliwości wyginania jako argumentu przemawiającym za tym, żeby smarować ściągnięty. Dla mnie zasadnicznym plusem w smarowaniu ściągniętego jest to, ze moj smar po odparowaniu nie brudzi reszty napędu.
  14. Placek, kilka postów wcześniej opisałem jak to robię: Gdybym używał oleju jak Wy, to pewnie po prostu bym go obrócił o 180 stopni - ZTCP lepiąca konsystencja oleju jest taka, ze oblepia ogniwo i w pewnem sensie do niego włazi, a nie spływa jak po kaczce. Przy moim smarze podoba mi się to, ze tam ten smar "zastyga" i zostaje.
  15. A dlaczego załozyłes, że wisi? Przeciez mozna go rozciagnąc i położyc, tak jak robie ja, i wtedy żaden z Twoich minusów nie ma uzasadnienia - IMHO zwracanie uwagi na jakieś kąty, wygięcia, to (tak jak wspomnial 1415chris) dorabianie teorii na siłę i niepotrzebne zawracanie sobie d...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...