Skocz do zawartości

[opony tubeless] jakie najlżejsze i najlepsze?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Witam,

Szukam opon tubeless maxymalnie najlżejszych i wydajnych podczas jazdy pod kontem oporów toczenia z niezbyt agresywnym protektorem, głownie do jazdy w suchych warunkach po niezbyt ciężkich trasach, ale zachowujących przyzwoite prowadzenie i przyczepność.

Dodam, że aktualnie jeżdżę na Michelin'ach XC Dry.

Proszę o porady na podstawie własnych doświadczeń lub propozycje konkretnych modeli (czynnik ekonomiczny jest mało ważny).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team

No raczej ust... ponieważ mam koła pod ten system. Troche bez sensu jest korzystanie wtedy z normalnych opon chociaż jakkolwiek by nie patrzeć zwykle opony wychodzą korzystniej wagowo, szkoda ze przy zakupie nie brałem tego pod uwagę. Trudno jest dostać dobrą oponę pod UST dlatego każda pomoc w wyborze mi sie niezmiernie przyda. System UST ma duzo zalet, coważniejsze przez kilka lat używania (jeden komplet opon) ani razu nie zlapałem kapcia! Myśle ze na zwykłe opony przejde dopiero gdy zamienie koła na takie ktore waża ok 1300gr ;-)

Co do twisterow to jeździłem na nich w wersji cyclocros i powiem ze bylem bardzo zawiedziony, kiepsko niosły i słabo trzymały, być moze szersze zachowują sie inaczej jednak nadal jest to ten sam bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na Larsen TT UST 2.1 przód i Conti Twister 2.0 tył, dobrze się kulają i ważą taki standard UST, w granicach 650-700 gram, poniżej 600 raczej z UST nie zejdziesz. Twister dobrze napędza, dobrze się wgryza w błoto i się nie zapycha bo klocki są szeroko rozstawione. A Larsen jaki jest każdy pewnie wie, słabo w błocie a dobrze na suchym, zostawiłem na przednim kole i jest okej.

 

Okoliczni ściganci używają przede wszystkim Hutchinson Python UST, taki lokalny hit sezonu. Ale bieżnik na tym jest niski, na szutry okej ale w błoto bym się nie pchał.

 

Teraz zamawiam Crossmark UST na przód, powinna być lżejsza od Larsena a trakcja pewnie podobna. A jeszcze mnie interesują nowe Speedkingi i Mountainkingi od Conti, jak się uda to przetestuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejechałem na twisterach 2 wyscigi i nie moge na nie złego słowa powiedzieć. Zależy kto co lubi.

 

 

cicho badz popykałem troche na nich i sa miodzio. Zrobiłem dobrych 20km. planowany zakup do Boplighta to właśnie te oponki.;]

To krotkie cos te wyscigi musialy byc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja przejeździłęm mnóstwo opon ust, moge więc coś tam doradzić. Michelin xcr dry są fajne, w miare lekkie ale strasznie podatne na rozdarcia po bokach. Jeden wypad w góry, kilka kamieni i miszeliny do kibla. Schwalbe RR mi sie zepsuły szybko, jakieś 300km i z tyłu zaczęła sie pruć opona z boku, zrobiła się niesymetryczna i dziwnie falowała podczas jazdy. Poszła do kibla. Noby Nic był w moim rowerze tylko na maratonie w głuszycy, złapałem kapcia i po maratonie w kibel. JEdyne opony które sie nie zepsułý to IRC Mibro. Waga jednej to710gramów, więc super lekkie nie są. Za to jechałem na nich przez pół sezonu i zero jakiegokolwiek defektu. Opory toczenia na szosie są odczuwalne dość mocno, jednak w terenie jest super. W 2008 wejdzie Mibro for marathon UST, mam wersje dętkową i oponka super, coś jak RR ale mniejszy jeszcze bieznik, mniejsze opory i znakomite zabezpieczenie boków. Waga podobno ma być koło 660-680 w wersji UST 2.1. Już cały team sobie ostrzy zęby na te opony ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam za sobą cały sezon ( 2500Km - Gdzie ja tyle zrobiłem ?! ) na Michelin XCR Dry[2]. Rozdarłem oponę z tyłu w Ustroniu na maratonie a przód do ojciec wjechał do garażu z rowerem to wybuchła. Po przejechaniu takiego dystansu skromnie stwierdzam że opona warta polecenia, trzyma bardzo dobrze. Wagą się nie sugeruję więc nie wiem jak z wagą stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Oto oponki podpatrzone z forum light-bike (dla zainteresowanych jest o nich cały temat)

Mianowicie Hutchinson PIRANHA UST READY

Jej masa wynosi 540-550gr. Można używać jej bez uszczelniacza na obręczy UST, zalety te same same jak przy zwykłym zestawie UST, wlewając uszczelniacz otrzymujemy zestaw w zupełności odporny na przebicia ale przy masie 600g, a nie 730-730g jak wypadku zwykłej opony UST.

http://allegro.pl/item312515334_opona_hutc...dy_ust_mtb.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...