Skocz do zawartości

[Tuning] Hampel History


wookie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W temacie bede opisywal kolejny etapy tuningowani hampli Formula Oro K24 :( moze komus sie przyda badz sam tez wpadnie na jakis tuning lekki swoich czesci.

 

Pierwszy etap rozebranie na czynniki pierwsze , czyszczenie polaczen tzn resztek pod odlewie i zgrzewaniu zapewne i szykowanie do malowania.

 

0d345fb5360b0754m.jpg

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Malowalem w sumie 3 krotnie w sensie to jest 3 raz i nabralem doswiadczenia ;] , farba akrylowa na to lakier akryloway , spray , trzeba wczesniej wszystko ladnie zabezpieczyc. Taka wartstwa jst stosunkowo bdb odporna na dot ( sama akrylowa na ktory juz nie kladzie sie lakiery nie jest ! ) to dosc wazne bo czasem dochodzi do kontaktu z farba i sie zmywa m.in.

Napisano

Domyslalem sie i nie wiem czemu - znam nie jedna osobe jezdzac z alu srubami , tam nie ma az tak duzych naprezen , oczywiscie co sezon dobrze takie srubki wymienic poza tym nic nie powinno sie stac.

Napisano
tam nie ma az tak duzych naprezen

 

Oczywiście, że są. A powód taki sam jak w przypadku montowania tych śrub w mostku - czyli ich bardzo słaba wytrzymałość :)

Napisano
tam nie ma az tak duzych naprezen

Gdyby nie było, to dla oszczędności można by zastosować stalowe śruby o mniejszej średnicy. A jednak producenci tego nie robią.

Aluminium ma kilkukrotnie mniejszą od stali wytrzymałość na rozciąganie.

Napisano

Czego temperatury ? Skad ten argument ?

 

Producent moglby wiele ale tego nie robi , po co ? Dla oplacalnosci i swojego swietego spokoju po czesci dluga historia.

Panowie nie robmy kolejne dyskusji o srubach alu ;] , komus sie nie podoba w sensie nowego wlasciciela wymieni sobie , jak juz pisalem zdania sa podzielone, nie wszedzie srbki alu daja rade , jakos przy hamplach do tej pory malo slyszalem skarzacych sie osob , mostek to inna bajka.

Napisano
jakos przy hamplach do tej pory malo slyszalem skarzacych sie osob , mostek to inna bajka.

Wg mnie na śruby łączące zacisk w całość działają DUŻO większe siły niż na śruby przy mostku (przynajmniej te od strony sterówki)...

Inna sprawa że kierunek działania siły przy hamplu jest wzdłóż śruby, natomiast przy mostku zmienia się w zależności od tego co robimy z kierownicą. Tak więc faktycznie, siła działająca na śrubę w heblu rozkłada się dużo korzystniej...

Napisano

Hmm, no wydaje mi się że np u mnie przy mocowaniu kierownicy na śruby mogą też działać inne siły, bo ponieważ :P są one w liczbie 4, a ta część która trzyma kierownicę nie pryzlega bezpośrednio do mostka. A jeżli kierownica chce się przesunać, to wydaje mi się, że oprocz tego ze działa siła rozciągająca na srube, to jeszcze ten eplement przytrzymujący kiere wywiera nacisk w poprzek. Ale z drugiej strony może być też tak że jest tylko siła starająca się odepchać jedną część mostka od drugiej, sam już nie wiem <_<

W sumie bodziekk chyba masz rację :P

Napisano

Aleście zrobili chopakowi temat o wyższości jedynych słusznych śrub ; )

 

A tuning hampla - kawał ładnej roboty :)

 

Nie podoba mi sie kompletnie xD ale fakt faktem kawał dobrej roboty :) moze to przez to ze nie lubie połączenia niebieskiego z zielonym ; )

Napisano

Ladniej wygladal by taki oczo######ny zielony , taki kupilem m5 i troche zdziwony jestem kolorem tych m6 no ale coz ;] , na zywo w slocu wygladaja swietnie , ciezko wybierac w kolorach srubek malo ich , czerwonego nie lubie , niebieskie bez sensu , zlote lipnie , czarne do kitu zostaly zielone :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...