Skocz do zawartości

[kierownica] skracanie


livestrong

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

tak jak w tytule, jako ze poruszam sie na biku glownie w miescie chcialbym przyciac (skrocic) nieco rure kierownicy, poniewaz obecna standardowa o szerokosci 59 cm jest na miasto za szeroka i utrudnia troche mieszczenie sie w rozne dziwne przejazdy. Poniewaz rura kierownicy jest rozszerzana w kierunku do mostka wyszlo mi, ze moge zsunac wszystko po kazdej ze stron kiery (tzn zamontowane w kolejnosci klamki, grip-shifty, gumowe chwyty i rogi) o ok 2 cm do srodka- na wiecej nie pozwalaja obejmy klamek. Zastanawiam sie tylko czy jak obetne pozostala czesc rurki czy nie okaze sie kiedys, ze bedzie ona za krotka przy zmianie gripow albo chwytow na inny model/ producenta? Czy kazde gripy maja ta sama dlugosc i czy chwyty mozna ewentualnie jakos scisnac lub dociac zeby nie wystawaly poza krotsza rure, czy trzeba jednak pozostawic zapas rury "na wszelki wypadek"? Na ile Wy przycielibyscie kiere?

Wielkie dzieki z gory za kazda pomoc. pozdrawiam

michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile Wy przycielibyscie kiere?

Wielkie dzieki z gory za kazda pomoc. pozdrawiam

michal

 

Jeśli zmierzyłeś, że wszystko się mieści to nie ma obaw.

Ewentualne dodanie rogów, czy zmianę którejś części można skorygować przycinając chwyty.

 

Ja gietą kierownicę przyciąłem na 56cm i dopóki miałem klamkomanetki było ok.

Po zmianie klamkomanetek na oddzielne klamki i manetki skrócenie chwytów musiałoby być na tyle duże, że byłoby niewygodne. Musiałem rozstać się z kierownicą Syncros Cure. Na prostej zmieściły się jeszcze rogi.

 

Jeśli nie przewidujesz tak duzych zmian to spokojnie bierz brzeszczot i do dzieła.

Te 3-4cm może wiele nie dadzą, ale zawsze to coś.

Przejedź się tylko najpierw bez cięcia, a jedynie chwytając rękami kierownicę bliżej środka.

W ten sposób sprawdzisz, czy Ci wygodnie.

Co z tego, że zmieścisz się między znakami, jak będziesz się męczył?

Lepiej zrobić prosty test przed nieodwracalnym zabiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc,

co do ewentualnego pozniejszego przycinania chwytow da sie to chyba zrobic jedynie o okolo 1 cm na kazdym z nich, srodkowa ich czesc ma inna fakture niz wykonane z grubszej gumy zakonczenia, wiec tam raczej nie bede mogl ciac...czy jestem jednak w bledzie?

Pozycja na wezszej kierze jest jak najbardziej ok, ten giant to taki powiedzmy polsrodek, kiedys mialem szosowke ale pojechalem raz "zebrac mysli" odnosnie jednej pani i tak sie do tego przylozylem ze z pomoca przygodego samochodu rama zawiazala sie na supelek :) jestem raczej przyzwyczajony do wezszych kierownic szosowych, z tym nie ma klopotu...taki maly OT

w takim razie czas zabrac sie za ciecie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tego swiadomosc, ale jako byly "szosowiec" :lol: smigam zazwyczaj po miescie a najwiekszym "przelajem" jest dla mnie droga szutrowa w parku :P wiec w takich warunkach "terenowych" utrzymam go nawet na 20cm kierze :P

wszystko przekrecone i dopasowane, jutro ciecie, dokrecenie rogow i w trase...

grat wyglada w kazdym razie calkiem bojowo :P

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy moich barach obciąłbym sobie z 58 tak do 54 (no może na 50 w sumie ale to już stopniowo bo się boję) ale mi się nie chce jechać do dziadka i co najważniejsze gripów ściągać :) Na wakacje to zrobię, czuję że tak dziwnie trzymam niepotrzebnie rozkładając ręce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...