Skocz do zawartości

[amortyzator przód] SR Suntor Axon S-LR


Bodo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Widziałem że jest spory test D-LR więc postanowiłem napisać moje spostrzeżenia po przejechaniu 240km po Kampinoskich drogach.

 

SR SUNTOUR AXON S-LR

Specyfikacja:

Skok - 100mm

Amortyzacja - Powietrzna

Tłumienie - Olejowe

Golenie - Jeden blok magnezu\32mm

Rura sterowa - Aluminium

Regulacja naprężenia wstepnego ciśnieniem w komorze powietrznej

Blokada skoku manetkąna kierownicy.

Mocowanie chamulcy - V-brakee, tarczowe

Masa - 1600gr

Kolor - czarny

 

Wrażenia:

Na początku miałem dziwne uczucie. Po długiej jeździe na "sztywnym" Treku miałem problemy z jazdą, ale szybko się wczułem.

Po pierwszych kilometrach w terenie miałem wrażenie że jest za miękko. Postanowiłem sobie podpompować sprężyne, ale nie posiadając odpowiedniego sprzętu tylko jeszcze bardziej spuściłem.

Miałem już tak miękko że spokojnie mogłem go dobić więc byłem zmuszony do jeżdżenia na blokadzie skoku.

Działanie jest takie, że i tak jest minimalna amortyzacja (ok 1cm). Wtedy zauważyłem że ten amorek jest dobry.

Dorwałem pompkę i wstrzeliłem mu 6 atm. Jeździło się bardzo sympatycznie.

Po paru kilometrowej drodze nawalonej korzeniami czułem się super.

Jak postanowiłem sobie pobawić się w "górka-dolek-górka-dołek" to zauważyłem kolejny plus "blokady". Naprawqde pomaga przy podjazdach.

Ale na zjazdach pełnych korzeni spuściłem sobie trochę powietrza i wyszło to na dobre.

Teraz zajrzałem do dokumentacji producenta i zauważyłem że na moją wage >90 trzeba mu zainstalować 9,1 atm/130psi. Tak też zrobiłem i na dniach przetestuje.

Na bieżąco postaram się dopisywać nowe fakty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja dorzucę coś takiego: (żeby ludzie nie myśleli że za takie pieniądze mozna mieć amortyzator 1600g)

1002842zy3.th.jpg

 

Mimo tego z wagi jestem zadowolony po przesiadce z RST ważącego 2444g.

Ważę 75kg, mam go napompowanego na 75-80psi czyli o wiele mniej niż podaje tabelka dla mojej wagi, ale przy takim ciśnieniu bardzo dobrze pracuje.

Na poprzednim Rst Gila T5 nie wiedziałem co to jest tlumienie i ogólnie pojęta amortyzacja, uginał się dopiero przy zeskoku z krawężnika itd.

W tym sezonie zacząłem już trochę ostrzej jeździć, przestałem tak oszczędzać sprzęt jak w zeszłym roku i na zjazdach Axon spisuje się bardzo dobrze, ale za dużo nie mogę jeszcze napisać bo przejechałem na nim dopiero ok 500km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zważenie. Dobrze wiedzieć.

Może oni go ważyli bez oleju i rury sterowej :-)

Co do ciśnienia to mi też się wydaje, że do wygodnej i optymalnej jazdy to producent troche przesadził z wartościami w tabelce.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla 75kg przewidział ok 106psi/7,5atm

Ja zaraz biore pompkę i jadę sprawdzić moje 130psi i bedę regulował podczas jazdy.

 

 

Już sam nie wiem.

Zrobiłem teraz 5 km po drodze z korzeniami, bruku i płyt betonowych.

Cały czas zmieniając ciśnienie. Od 5,5 do 9atm.

I nie wiem czemu mam wrażenie że podczas takiej jazdy do 30km'h lepiej się czułem na wyższym ciśnieniu.

Nie mam teraz za bardzo czasu bo bym się jeszcze pobawił.

Na sam ucisk wydaje się twardszy ale mam wrażenie że lepiej zbiera nierówności.

Jeszcze go przetestuje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorek baaardzo dobrze trzyma powietrze, od kupna (około 5 msc.) nie musiałem nic w nim robić, a właściwie ciągle było za twardo - dlatego dziś upuściłem troszkę.

 

Upuszcza baaardzo szybko :) więc trzeba było od zera zaczynać.

 

Wyczytałem, że musi tam być na moją wagę prawie 11 kg/cm2 (chyba, że źle zapamietałem) - ale wtedy jest tak twardy, że nic się nie ugina i wystaje ze 14 cm rury! :)

 

2 cm z rurki nie wchodzi w ogóle bo sprawdzałem na spuszczonym na maxa.

Czyli teoretycznie powinno wystawać 12 cm, jeżeli ktoś chce mieć pełne 10 cm.

 

Mam 2 przyrządy do mierzenia ciśnienia, jeden z pompką ale kiepski (duże błedy daje).

I jeden profesionalny, ale ten go nie sięga :)

 

Więc w sumie nie wiem ile tam mam nabite na te moje 88 kg.

 

Na tym co kiepsko mierzy wyszło koło 8 kg/cm2 (120 lb/in2).

 

Może powiem inaczej, wystaje mi na pustym rowerku 122 mm,

jak całą swoja masą go przygniatam na kierze i dodatkowo podskakuje wchodzi około 7,5 cm, reszta do na wszelki wypadek by go nie dobić.

Sag poczatkowy to około 20-25 mm gdy siedze.

 

Jak to u was wygląda i przy jakiej waszej masie?

 

ps. Thomas a jak długą masz rure sterową? Bez manetki i z niską rurą potrafi ważyć i 1800 g.

 

 

kompresor samochodowy starczy (ja mam taki z biedronki, jest ok, ale mi zawyża ciśnienie wskaźnik, np: opony mam na 2,3 bara a ten pokazuje prawie 3. W przypadku Axona pokazuje mi koło 8-8,5, więc co, tylko z 7,5 mam? Chyba, że na tej skali juz ok pokazuje).

 

http://www.cyfronet.pl/rowery/ciskal.html

 

- przeliczanie PSI / bar / atm.

 

 

ps. Axon ma tylko 1 komore powietrzną w jednej goleni, nie ma tej negatywnej o niskim ciśnieniu co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś już tam wazył i manetka + pancerz ważył chyba 102 g :)

 

ps. do Unibika go zamontowałeś, nie masz więc pewno podkładek przy 17,5 cm?

 

Zmierz przy okazji, ile u ciebie wystają te golenie przy tych 7,5 atm (bez obciązenia amorka), u mnie dokładnie 122 mm obecnie.

 

Axon s-rl nie ma czasem goleni 30 mm???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój amortyzator był pompowany w styczniu ( 7atm).Ponieważ nie mam odpowiedniej pompki nie robiłem żadnych eksperymentów z ciśnieniem. Nie odczuwam żeby uchodziło z niego powietrze.

Ruru wystają 121mm , a jak siadam 87kg to jest 98mm. Dotychczas przejechałem na nim 760 km i jestem zadowolony tak z amortyzatora jak iz roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem raz jeszcze rózne ustawienia w tym na stokach.

 

Przy naładowaniu wg. jedengo 6,5 atm a wg. drugiego 5,5 atm

- wystawało mi 122 mm

- prawie go dobiłem na stoku, który nagle przechodzi w płaskie. Ubiło się aż 9,5 cm

- SAG 2,5-3 cm

- zaś swoim ciężarem ciała ubiajłem go do 6,5 cm.

 

 

Teraz zostawiłem naładowanie takie: 7,5 atm. a wg. drugiego około 6,5 atm.

- wystaje 128 mm.

- Póki co udało mi się go dobić max 8 cm na stoku więc tak chyba zostanie, te 2 cm to pakiet bezpieczeństwa :)

- SAG w tej chwili około 2-2,5 cm

- swoim cięzarem ciała dobijam go do 5,5 cm

 

Moja waga 88 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi goleniami to sugerowałem się katalogiem a tam był chyba inny model.

Przepraszam.

Teraz mam u siebie ok 7 atm i wydaje się najkorzystniej.

jutro postaram się pomierzyć skok

 

ps.u mnie ten amorek ma drażniący luz, jak wciskam przedni hamulec. na pewno nie są to stery tylko sam amorek. Czy u Was też tak jest. I troche drażniący jest stuk jak jest załączona blokada skoku i są nierówności. Nie wiem czy "ten model tak ma" czy oddawać na gwarancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuk tak, bowiem przy blokadzie jeszcze 1-2 cm tam się rusza ;) i dobrze, jak jakaś nagła dziura jest :P

 

Ale luzu zero, w czym się to objawia u ciebie?

Po 240 km już luz? Ja mam z 900 km i zero.

 

 

ps. wychodzi na to, że okolice 120-123 mm to około 5,5 atm. (80 psi) bo i ja i Thomas tyle mieliśmy.

 

Okolice 128 mm obstawiam realnie 6,5 atm. (7,5 atm. to raczej błąd miernika).

 

ps2. czym mierzycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam luz ale po 2000km :D I to też jest minimalny :) Ale penie można wymienić te 2 uszczelki z każdej strony żeby ten luz skasować, tylko nie wiem gdzie by można takie dostać. Jedno co musiałem z nim zrobić to do sprężyny powietrznej z góry wlać 2ml oleju, bo trochę powietrze puszczał i teraz jest OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz jak wciskam przedni hamulec i ruszam rowerem przód - tył.

Czuć wtedy luz w amorku :-(

U mojego kolegi też jest taki luz więc myślałem że tak ma być ale jednak ....

 

Witam

Mam ten sam objaw. Dotychczas przejechałem 800 km. Najbliższy tydzień to będzie prawdziwy test mojego Krossa.

Wybieram się w góry w okolice Zawoi. Jestem ciekaw jak amortyzator zniesie naprawdę ciężkie warunki w górskim terenie ,bo o swoją formę oczywiście jestem spokojny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sie zorientowałem, że zgubiłem tą plastikową zaślepkę przy mocowaniu linki od blokady (przy goleni).

Na samym początku domyślałem się że można ją łatwo zgubić więc zakleiłem taśmą, ale to nie pomogło jednak.

 

Więc jak chcesz jeszcze mieć ta zatyczkę to zaklejcie ją porządnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam obecnie mały problem z moim Axonem.

Przy mocniejszym odbijaniu (np gdy go na sucho uginam, przy skokach z krawezanika, podrzucaniu przedniego koła itd), gdy amortyzator odbija słychać dziwny dźwięk sprężyny, dość głośny. W lesie przy spokojnej jeździe i normalnej pracy nie ma tego dźwięku bo nie odbija tak szybko.

Wie ktoś z was co to może być ? Może rozbierał już ktoś axona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...