Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, od ponad roku jeżdżę na gravelu Kross Esker 5.0 z 2023r na Apexie i jestem bardziej niż zadowolony. Zrobiłem nim 13k i obecnie mam go zapiętego w trenażerze. Preferuje jazdy 70/30 - asfalt/szutry itp. Przez ostatni rok bardzo spodobało mi się kolarstwo, pętle po 150-300km, długie podjazdy w górach, brałem udział w lokalnym wyścigu na 100km itd. Zacząłem pomału myśleć nad zmianą roweru na coś lepszego i lżejszego. Niestety nie znam się na geometrii, wiem o stosunku stack/reach ale nie mam pojęcia jak duża jest różnica miedzy 1,55 a 1,50 lub 1,43. Proszę możecie mi polecić w jakie modele mogę celować na początek. Geometria może być zbliżona do Eskera(1,54) choć wolałbym trochę bardziej pochyloną pozycję ale bez przesady.(tutaj kłania się brak wiedzy o skali stosunku stach/reach). 

 

 

Napisano

Oczywiście że nie, jeżeli tak to brzmi to niefortunnie dobrałem słowa. Bardziej miałem na myśli w co mam celować, np. rowery o komfortowej pozycji to i to, bardziej sportowa pozycja to rowery od firmy X, agresywna pozycja to Y. Myślałem że może ktoś jest bardziej zorientowany, jeśli nikt tak nie śledzi rowerów to ok. 

Napisano
Cytat

od ponad roku jeżdżę na gravelu Kross Esker 5.0 z 2023r na Apexie i jestem bardziej niż zadowolony.

To jak tak, to inny model od Kross'a?
KROSS Esker RS 3.0


W teorii wartość S/R:
-im wyższa wartość to rower jest bardziej komfortowy, pozycja bardziej wyprostowana.
-im mniejsza wartość to rower jest bardziej sportowy, pozycja pochylona.

 

Cytat

Zacząłem pomału myśleć nad zmianą roweru na coś lepszego i lżejszego

Przy takim założeniu każdy(większość) rowerów z założonego budżetu będzie " lepszy" i w założeniu poprawi osiągi przy obecnych trasach. 
A jeśli chodzi o poprawę w konkretnym zakresie, np. zwiększenie zasięgu/dystansu x2, czy może zwiększenie średniej prędkości np. na 100km to już trzeba wyszukiwać i analizować konkretne modele. 

Dodatkowo:
1. to trzeba się zastanowić czy dwa razy droższy rower, da dwa razy poprawę obecnych osiągnieć - pewnie nie :)
(10%, może 20%)


2.Czy obecny rower zostaje, czy idzie pod młotek? 


 

Jakieś luźne propozycje do sprawdzenia:

Trek Checkpoint SL 5 AXS Gen 3

SCOTT Addict Gravel 40

SPECIALIZED Crux DSW

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Cytat

To jak tak, to inny model od Kross'a?

O ile z roweru jestem zadowolony to z obsługi gwarancji już nie. Tak, rower zostaje ze mną docelowo w trenażerze lub na dłuższe wyjazdy.

Cytat

A jeśli chodzi o poprawę w konkretnym zakresie, np. zwiększenie zasięgu/dystansu x2, czy może zwiększenie średniej prędkości np. na 100km to już trzeba wyszukiwać i analizować konkretne modele. 

Bardziej zależy mi na poprawie osiągów, średnia prędkość( tak wiem że jak się nie ma w nogach), chciałbym żeby ten rower lepiej przyśpieszał i lepiej reagował na depnięcie w pedały, oczywiście waga ze względu że podobają mi się podjazdy. Jako że odchudzanie Eskera już większego sensu nie ma sam jestem na redukcji. Oczywiście jestem amatorem i na cuda nie liczę.

Tak jak kolega Chociemir napisał żeby celować w napęd 2x, też jestem tego zdania. Napęd  1x jest bardzo fajny ale "dziury" w kadencji są i czasami to irytuje. 

Ktoś może powiedzieć czy nie lepiej kupić szosy skoro mam takie preferencje. No niestety nie, pożyczyłem szosę pojeździłem i to straszna nuda na dłuższą metę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...