SpoconyRycho Napisano wczoraj o 15:08 Napisano wczoraj o 15:08 Kupiłem nowy widelec szosowy, wymiarowo taki sam jak stary 28/6 góra, 30mm dół, ale z karbonu. Rower rozebrałem ale z tego co widzę ze starego widelca nie mogę zdjąć tej dolnej części sterów jak na zdjęciu. Czy może mi ktoś doradzić jak to się nazywa i np. podrzucić link? Stary widelc Dodatkowo stary widelec był aluminiowy z taką gwiazdką, czy jak kupię ekspander do widelca karbonowego to wystarczy żeby wszystko dobrze się trzymało czy coś jeszcze powinno się robić? Dzięki i pozdrawiam, Łukasz Cytuj
raven82 Napisano wczoraj o 15:49 Napisano wczoraj o 15:49 Nie wiem dokładnie co to za widelec, więc mogę się mylić, ale do tych carbonowych przeważnie stosuje się stery zintegrowane, czyli takie bez bieżni którą masz na starym widelcu. Więc stare stery nie będą pasować. Cytuj
gnomon Napisano wczoraj o 16:04 Napisano wczoraj o 16:04 Na dwoje babka wróżyła, czesc widelcy carbonowych ma zontegrowaną bieżnie i wtedy należy dobrac pasujace do widła, a dokĺadnie do kąta łożysko - opcje są dwie 45 lub 36 stopni....lub widelec potrzebuje zewnetrznej bieżni osadzanej na koronie. I wtedy bieżnia ma pasowac do dolnego łożyska kątem wewnetrznym.. No i zewnętrzna strona takiego łożyska powinna pasować do ramy, musi się zgadzać: 1. Srednica 2. Wysokość 3. Kąt zewnętrzny Cytuj
SpoconyRycho Napisano wczoraj o 16:08 Autor Napisano wczoraj o 16:08 (edytowane) Widelec taki zakupiony Widelec Natomiast w dole ramy jest coś takiego Dolna część ramy wydaje się że jest to osadzone na stałe w ramie. W ta część wchodziło łożysko takie kulkowe Lewo dolne prawe górne . Edytowane wczoraj o 16:10 przez SpoconyRycho Cytuj
SpoconyRycho Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu (edytowane) Dodam jeszcze że rower to Merida 880-16 z 2010 roku biało niebieska - może ta informacje w czymś pomoże. Postanowiłem ją przemalować dlatego jest rozebrana na części. Przy okazji wymieniam parę rzeczy jak nowe manetki czy nowy suport. Kupiłem nową kierownicę w zeszłym roku karbonową ze zintegrowanym mostkiem i tak miło mnie zaskoczyła jakość i cena jej z allieexpress że postanowiłem kupić widelec. W razie czego uderzę do serwisu. Edytowane 23 godziny temu przez SpoconyRycho Cytuj
raven82 Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu (edytowane) akurat ten widelec jest na takie stery jak masz (swoją drogą z chamskimi podróbkami logotypów ritchey'a ) po prostu musisz wybić tę bieżnię ze starego widelca i nabić na nowy Edytowane 23 godziny temu przez raven82 Cytuj
SpoconyRycho Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu (edytowane) Ok, czyli nazywa się to bieżnia. Problem że ta bieżnia tak siedzi że nóż z ostrzem łamanym nawet nie mogę wcisnąć. Nie wiem czy to przyklejone jest czy co. I chciałem dokupić taką część. Może w serwisie jakimś będą mieli. A pytanie z góry takiego widelca daję eksnader do widelców karbonowych i starczy? Edytowane 23 godziny temu przez SpoconyRycho Cytuj
raven82 Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu nie jest przyklejona, po prostu ciasno wchodzi, z dokupieniem samej bieżni może być problem, bo każde stery mogą mieć trochę inną budowę, no chyba, że znasz dokładny model danych sterów, ale nawet jeśli, to nie sprzedaje się tego osobno co do expandera - tak - to działa tak samo jak gwiazdka/szyszka tyle, że jest do carbonu 1 Cytuj
chester_jds Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu w niektórych widelcach są takie małe szparki z przodu/tyłu i można włożyć tam śrubokręt, by podważyć tę bieżnię. Polecam takie narzędzie do zdejmowania dolnych bieżni, kiedyś kupiłem i do dzisiaj służy: https://pl.aliexpress.com/item/1005007211990949.html 2 Cytuj
gnomon Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu A na łożysku niie masz oznaczenia jaki ma kąt wew? Wystarczy kupić identyczny zamiennik pod pasujący kąt, jak nie chxesz się szarpać ze starym. Edit: dopiero teraz zajrzałem do fotek, a tam zwykłe wianki...ja bym to wymienił na jakies pasujace maszynowe. Jeśli tylko uda się dobrać cos pasującego oczywiście. Cytuj
dragonek Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Niedawno sam zdejmowałem bieżnię z amortyzatora "no-name" (Polygon 63mm z 2002 roku). Na nim nie było tych szparek i zdjęcie bieżni było trudniejsze niż na amortyzatorze Duro, na którym te szparki były. Pomógł mi ten filmik: Cytuj
SpoconyRycho Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu Ten filmik akurat nie wiele pomoże bo nie mam tych dziurek. Jedyna opcja to serwis albo zakup klucza. Ale szkoda mi kupować klucz na jeden raz. 48 minut temu, gnomon napisał: A na łożysku niie masz oznaczenia jaki ma kąt wew? Wystarczy kupić identyczny zamiennik pod pasujący kąt, jak nie chxesz się szarpać ze starym. Edit: dopiero teraz zajrzałem do fotek, a tam zwykłe wianki...ja bym to wymienił na jakies pasujace maszynowe. Na górnym jest tylko napis FSA855-2 a na dolnym FSA. Ale to chyba nic nie znaczy. Chętnie bym założył coś lepszego pasującego. Cytuj
dragonek Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Tak jak napisałem powyżej, bez szparek też się udało. Zrobiłem tak jak na filmie: płaski klucz i młotek. Nie było łatwo ale bieżnia zeszła. Cytuj
chester_jds Napisano 55 minut temu Napisano 55 minut temu (edytowane) Godzinę temu, SpoconyRycho napisał: Na górnym jest tylko napis FSA855-2 a na dolnym FSA. Ale to chyba nic nie znaczy. A czemu nie, może o takie chodzi? https://www.mtbiker.pl/shop/czesci/stery/klasyczne/ahead-stery-fsa-th-855-p10916.html Jak nie chce Ci się klucza kupować, znajdź cokolwiek co zaczyna się bardzo płasko, może jakiś przeznaczony do zniszczenia nóż, a co można tam włożyć. Cokolwiek, co tam wciśniesz się nada - chodzi tylko o pokonanie pierwszego oporu na ciut poszerzonej rurze sterowej u nasady, jak tym ringiem ruszysz choćby milimetr - potem już łatwo zejdzie. Może wyschło ze smaru i się zapiekło i trzeba jakąś chemią dodatkowo potraktować. @dragonek - na tym filmnie autor akurat wykorzystał te małe szpary w podstawie rury sterowej, by włożyć tam śrubokręt. Edytowane 49 minut temu przez chester_jds Cytuj
SpoconyRycho Napisano 5 minut temu Autor Napisano 5 minut temu To chyba do MTB, ja mam szosę. Moje trochę inaczej wyglądają. Może w serwisie mi doradzą. Wezmę ramę i zapytam czy mają jakieś stery maszynowe. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.