Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem nowy widelec szosowy, wymiarowo taki sam jak stary 28/6 góra, 30mm dół, ale z karbonu. Rower rozebrałem ale z tego co widzę ze starego widelca nie mogę zdjąć tej dolnej części sterów jak na zdjęciu. Czy może mi ktoś doradzić jak to się nazywa i np. podrzucić link? Stary widelc

Dodatkowo stary widelec był aluminiowy z taką gwiazdką, czy jak kupię ekspander do widelca karbonowego to wystarczy żeby wszystko dobrze się trzymało czy coś jeszcze powinno się robić?

Dzięki i pozdrawiam,

Łukasz 

 

Napisano

Nie wiem dokładnie co to za widelec, więc mogę się mylić, ale do tych carbonowych przeważnie stosuje się stery zintegrowane, czyli takie bez bieżni którą masz na starym widelcu. Więc stare stery nie będą pasować.

Napisano

Na dwoje babka wróżyła, czesc widelcy carbonowych ma zontegrowaną bieżnie i wtedy należy dobrac pasujace do widła, a dokĺadnie do kąta łożysko - opcje są dwie 45 lub 36 stopni....lub widelec potrzebuje zewnetrznej bieżni osadzanej na koronie. I wtedy bieżnia ma pasowac do dolnego łożyska kątem wewnetrznym..

No i zewnętrzna strona takiego łożyska powinna pasować do ramy, musi się zgadzać:

1. Srednica

2. Wysokość 

3. Kąt zewnętrzny 

Napisano (edytowane)

Dodam jeszcze że rower to Merida 880-16 z 2010 roku biało niebieska - może ta informacje w czymś pomoże. Postanowiłem ją przemalować dlatego jest rozebrana na części. Przy okazji wymieniam parę rzeczy jak nowe manetki czy nowy suport.

Kupiłem nową kierownicę w zeszłym roku karbonową ze zintegrowanym mostkiem i tak miło mnie zaskoczyła jakość i cena jej z allieexpress że postanowiłem kupić widelec. 

W razie czego uderzę do serwisu.

Edytowane przez SpoconyRycho
Napisano (edytowane)

akurat ten widelec jest na takie stery jak masz (swoją drogą z chamskimi podróbkami logotypów ritchey'a :P)

po prostu musisz wybić tę bieżnię ze starego widelca i nabić na nowy

Edytowane przez raven82
Napisano (edytowane)

Ok, czyli nazywa się to bieżnia. Problem że ta bieżnia tak siedzi że nóż z ostrzem łamanym nawet nie mogę wcisnąć. Nie wiem czy to przyklejone jest czy co. I chciałem dokupić taką część. Może w serwisie jakimś będą mieli.

A pytanie z góry takiego widelca daję eksnader do widelców karbonowych i starczy?

Edytowane przez SpoconyRycho
Napisano

nie jest przyklejona, po prostu ciasno wchodzi,

z dokupieniem samej bieżni może być problem, bo każde stery mogą mieć trochę inną budowę, no chyba, że znasz dokładny model danych sterów, ale nawet jeśli, to nie sprzedaje się tego osobno

co do expandera - tak -  to działa tak samo jak gwiazdka/szyszka tyle, że jest do carbonu

  • +1 pomógł 1
Napisano

A na łożysku niie masz oznaczenia jaki ma kąt wew? Wystarczy kupić identyczny zamiennik pod pasujący kąt, jak nie chxesz się szarpać ze starym.

Edit: dopiero teraz zajrzałem do fotek, a tam zwykłe wianki...ja bym to wymienił na jakies pasujace maszynowe.

Jeśli tylko uda się dobrać cos pasującego oczywiście.

Napisano

Niedawno sam zdejmowałem bieżnię z amortyzatora  "no-name" (Polygon 63mm z 2002 roku). Na nim nie było tych szparek i zdjęcie bieżni było trudniejsze niż na amortyzatorze Duro, na którym te szparki były. Pomógł mi ten filmik:

 

Napisano

Ten filmik akurat nie wiele pomoże bo nie mam tych dziurek. Jedyna opcja to serwis albo zakup klucza. Ale szkoda mi kupować klucz na jeden raz.

48 minut temu, gnomon napisał:

A na łożysku niie masz oznaczenia jaki ma kąt wew? Wystarczy kupić identyczny zamiennik pod pasujący kąt, jak nie chxesz się szarpać ze starym.

Edit: dopiero teraz zajrzałem do fotek, a tam zwykłe wianki...ja bym to wymienił na jakies pasujace maszynowe.

Na górnym jest tylko napis FSA855-2 a na dolnym FSA. Ale to chyba nic nie znaczy. Chętnie bym założył coś lepszego pasującego.

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, SpoconyRycho napisał:

Na górnym jest tylko napis FSA855-2 a na dolnym FSA. Ale to chyba nic nie znaczy.

A czemu nie, może o takie chodzi? 

https://www.mtbiker.pl/shop/czesci/stery/klasyczne/ahead-stery-fsa-th-855-p10916.html

Jak nie chce Ci się klucza kupować, znajdź cokolwiek co zaczyna się bardzo płasko, może jakiś przeznaczony do zniszczenia nóż, a co można tam włożyć. Cokolwiek, co tam wciśniesz się nada - chodzi tylko o pokonanie pierwszego oporu na ciut poszerzonej rurze sterowej u nasady, jak tym ringiem ruszysz choćby milimetr - potem już łatwo zejdzie. Może wyschło ze smaru i się zapiekło i trzeba jakąś chemią dodatkowo potraktować.

@dragonek - na tym filmnie autor akurat wykorzystał te małe szpary w podstawie rury sterowej, by włożyć tam śrubokręt. 

Edytowane przez chester_jds

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...