PawelW84 Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Cześć Czy ktoś z was wie czym różni się w użytkowaniu mostek FSA KFX od np FSA Afterburner. https://www.centrumrowerowe.pl/mostek-fsa-kfx-pd27229/ https://www.bike24.pl/produkty/208590?sku=738959 Oczywiście nie chodzi mi tu o względy estetyczne czy wizualne. Przegrzebałem internet i znalazłem jedynie info, że KFX to polaczenie aluminium i carbonu a Afterburner to samo aluminium. Przy czym KFX jest 3 razy drożysz i cięższy (90mm KFX waży tyle co 100mm Afterburner (130gr ze srubami) Co daje to magiczne połączenie karbonu i alu ( bo nie oszczędność na wadze) że warto dopłacić do niego 500 zł ? Cytuj
Mihau_ Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Cytat Co daje to magiczne połączenie karbonu i alu ( bo nie oszczędność na wadze) że warto dopłacić do niego 500 zł ? Mostek to mostek, dopóki nie ma w nim żadnego systemu amortyzacji to można za tę część zapłacić max 200 złotych. IMO rozważanie w ogóle zapłacenia 7 stów za mostek oznacza jakiś błąd w ewolucji 😁 4 Cytuj
PawelW84 Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu Nie rozważam jego zakupu tylko zastanawiam się jaką przewagę technologiczną ma cięższy i droższy karbonowo-aluminiowy mostek nad zwykłym alu. Co w nim jest wymiernego, że wyceniono to 500 zł drożej ? Może gdyby był połowę lżejszy to dla kogoś miało by to jakieś znaczenie, ale w tym wypadku ..... Czy w ogóle carbonowe mostki dają jakieś tłumienie ? Cytuj
Turysta05 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Skąd ten dylemat? No jacha, że lepszy! Podobnie, jak powszechnie wiadomo, że czerwone samochody najszybsze, a internetowy dr Zięba leczy raka zagrzybioną wodą. Trzeba tylko ze zrozumieniem przeczytać opis techniczny, mnie przekonuje "aerodynamiczny kształt", to dopiero jest przypał prędkości na górskiej ścieżce (deklarowane przeznaczenie - MTB), oczywiście pod górę! Spodziewam się, że następnym wyzwaniem technologicznym będzie konstrukcja z księżycowego regolitu, a w końcu absolutny top - z kryptonitu! 1 Cytuj
Mihau_ Napisano 18 minut temu Napisano 18 minut temu 3 godziny temu, PawelW84 napisał: Czy w ogóle carbonowe mostki dają jakieś tłumienie ? W warunkach laboratoryjnych pewnie tak, na drodze nie. Za krótki element, za grube ścianki. W takim 100mm mostku jak odejmiesz obejmy węzły które je trzymają itd to ile zostanie "rurki" która miałaby potencjalnie pracować? 1cm? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.