Brukiew_Niepospolity Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Z grubsza jak w tytule. Mam hamulce Tektro 855Al. Nowa linka po wyjściu z pancerza i fajki ma na sobie trochę smaru. Przekładam linkę przez rowek pod śrubą, dokręcam. Testuję hamulce - linka się przesuwa. Dopiero dokręcenie, przy którym linka zostaje rozpłaszczona dość znacznie daje efekty. Na wielu zdjęciach widzę, że ludzie mają linkę dokręconą, ale nic się z nią nie dzieje (nie widać, by została rozpłaszczona). Czy ja coś robię źle? Zgaduję, że wytarcie ze smaru na pewno by pomogło. Jest sens wymieniać zaciski na Deore? Ale tam chyba jest identyczny system montażu linki. Cytuj
Brukiew_Niepospolity Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu (edytowane) @Mihau_ No i super. A co z pytaniem, które zadałem? Czy to kwestia smaru, czy po prostu musi się z tego zrobić rozwarstwiający się prawie-naleśnik? Edytowane 4 godziny temu przez Brukiew_Niepospolity Cytuj
marvelo Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Zawsze lepiej dokręcić linkę trochę za mocno (i nieco ją zdeformować) niż trochę za słabo, z ryzykiem wysunięcia. Zbyt rozpłaszczona linka może się nieco szybciej zużyć, ale to zwykle postępuje powoli (pękają pojedyncze druciki splotu linki) i da się zauważyć, w przeciwieństwie do nagłej utraty hamulca z powodu "popuszczenia" linki w mocowaniu. Czy podkładka pod łbem śruby ma takie zgrubienie na obrzeżu? Jeśli ma, to takie mocowanie zwykle bardziej deformuje linkę niż gdy podkładka jest gładka. Można spiłować, ale wtedy trzeba dokręcić trochę mocniej. Smar praktycznie nie ma tu znaczenia. Edytowane 3 godziny temu przez marvelo 1 Cytuj
Brukiew_Niepospolity Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu (edytowane) @marveloBardzo dziękuję. Pokombinowałem i wszystko pięknie działa. Kellys Dual stop na przodzie (bo wymieniłem wszystko, poza samymi zaciskami, pancerz, linkę, klamkę, fajkę i same klocki) hamują tak pięknie, że czuję, jak się tył unosi jak trochę mocniej nacisnę (nadal daleko temu do "z całej siły", ale przy "z całej siły" bym chyba fikoła zrobił) Przy starych klockach Tektro, poniekąd twardych jak diabli (miały już parę lat, bo hamulce wymieniałem gdzieś w 2019, a potem miałem przerwę i trochę zapomniałem, że mam rower...) miałem efekt ABS, nie dało się tego koła zblokować. Edytowane 1 godzinę temu przez Brukiew_Niepospolity Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.