Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, na serwisie aukcyjnym widzę przerzutki SLX 12 r. po 160 zł. Bez loga, ciut innej konstrukcji.

Te same są na aliexpress po 180 zł.

Czy to są faktycznie prawdziwe SLX oem czy jakieś podróby?

Prośba bez komentarzy w stylu "za 250 zł jest oryginał i bierz". Jestem po prostu ciekaw, czy to jest jakaś oszczędność czy podróbka.

  • Haha 2
Napisano (edytowane)

Co masz na myśli pisząc o braku loga i innej konstrukcji?

Czy chodzi o https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tylna-shimano-rd-m7120-slx-sgs-oem-12rz-17698980722 ?

 

To wygląda jak normalna przerzutka m7120 czyli do kasety 10-45 a nie 10-51 jak m7100 (od której rózni się konstrukcją). Jest to model mniej popularny , przy napędach 1x zdecydowna większość używa kasety 10-51

Części OEM są teraz tanie , tu np. przerzutka m5100 za 79 PLN - jest w tej cenie od dłuższego czasu, sprzedawca znany na allegro,

https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tylna-shimano-deore-rd-m5100-sgs-1x11s-11-51t-xc-mtb-enduro-am-17610407853

Edytowane przez wr81
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

dziękuję, jeszcze dla pewności
1) Nie ma SLX 11 rzędów 11-51?
2) Deore od SLX różni się kółkami i ogólną jakością? Też ma sprzęgło?
3) Kółka można z SLX/XT przełożyć do deore?

Z góry dziękuję :)

Edytowane przez grzech1991
Napisano (edytowane)

Ad. 1. Nie ma. Moźesz użyć przerzutki 12rz ale to bez sensu w tą stronę ze względu na cenę

Ad. 2. Nie ma żadnego znaczenia, różnicę przynoszą dopiero kółka z XT m8100

Ad. 3. Z SLX sensu brak bo są identyczne jak w deore (13T, nylon, ślizgi a nawet kształt), z XT można jak najbardziej (chociaż fabryczne wytrzymują wiele kkm)

W grupie SLX zmianę na plus wnosi korba, kaseta i hamulce. Reszta nic nie zmienia (a łańcuchy są nawet mniej trwałe niż deore m6100).

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

2. Wg. chatagpt (tak wiem to AI, ale tez dlatego tu pytam) SLX i XT 12 rzędowe mają te same kółka

@wr81 jakbym kupował kółka to full metal z ali

Pytam, bo mam dwa rowery z XT, w jednym już przerzutka ma luzy, w trzecim mam SLXa, tą chciałbym kupić póki co na zapas (gdyby sie urwała aby nie dymać do sklepu po 3x droższą część). Ew. do wymiany z XT.

Więc zakładam przekładkę kółek.

Czyli jeśli mam XT obecnie, to tracę tylko kółka i jakość przełożeń, wagę. Reszta jest taka sama? W sensie sprzęgło, funkcje itd.

Edytowane przez grzech1991
Napisano (edytowane)

Nie tracisz jakości prze8łożeń bo przerzutki deore i xt mają tą samą konstrukcję (dokładnie te same sprężyny, to samo sprzęgło, te same sworznie na których wszystko pracuje). Różnią się kółkami i materiałem wózka oraz korpusu przerzutki. Kółka SLX są łożyskowane na ślizgach a w XT na łożyskach kulkowych. Ale różnicy w działaniu nie ma żadnej. Jak wspomniałem te fabryczne na ślizgach w drorkach wytrzymują grube tysiące km nawet bez zaglądania do nich. Jesli chodzi o jakość przełożeń to kaseta XT wnosi na 2 największych koronkach pewną różnicę (liczba wyfrezowanych ramp podnoszących i opuszczających łańcuch). Różnicę robi też manetka XT (instant/multi release oraz łożyskowana duża dźwignia).

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...