LUKULUS Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Witam wszystkich! Jest ciekawa zagadka do rozwiązania, bo musze kupić dętki. Rower Kross Evado 5.0, obręcze 622-19c Kross, opony Continental 50-622 RaceKing Shieldwall (zwijana - czekają na założenie na koła) Wytypowane zostały: Continental Tour 28 Wide (nr art. 0182121) kontra Continental MTB 29 (nr art. 0182171) I konia z rzędem temu, kto wie jaka jest różnica między tymi dętkami ? Ta sama waga, ten sam zakres, ten sam wentyl (samochodowy Schrader), a dwa produkty. https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-wide-pd9105/ https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-mtb-29-pd6105/ Dołączam kartę katalogową Continental, z niej też nic nie wynika. Lepszych dętek z butylu niż firmy Continental względnie Schwalbe, to raczej nie ma, przynajmniej ja nie znam. CON_Tubes_EN_LowRes.pdf Cytuj
chudzinki Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu (edytowane) Ciekawe, ale ten sam zakres szerokości, ta sama waga to ja bym olał temat 🙂. Na CR podpięli pudełko z 26 do aukcji - to wiem. Pomyśl nad dętkami TPU. Edytowane 7 godzin temu przez chudzinki Cytuj
LUKULUS Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że to marketing, aby osoba mająca koła 28 i wcześniej opony 28 cali cali kupiła właściwą dętkę do szerszych opon. To musi być ta sama dętka, ale produkt marketingowo rozbity na 28 i 29 cali. Najchętniej bym dętek nie stosował, ale obręcze są zwykłe i mi na to nie pozwolą. Jest też wersja Continental "light" https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-mtb-29-light-pd6106/ , wymagająca jeszcze częstszego dopompowywania i jest na Prestę. A ja mam rozwiercone pod Schrader. Nie mam porównania do zaworu Presta, ale swoje nowe dętki Continental po napompowaniu do 3,5 - 4,0 bara ciągle nie trzymały ciśnienia. I to by się potwierdzało, że zawory samochodowe Schradera, nie trzymają wysokich ciśnień, często jeżdżę na stację dopompowywać. Nie jest to nieodwracalne i można zastosować redukcję gumową https://allegro.pl/oferta/trezado-redukcja-adapter-tubeless-do-zaworu-schreader-2szt-15509096744 i mieć Prestę. Natomiast Continental "light" - pisze w ulotce, którą dołączyłem wcześniej, że " Zauważalna optymalizacja masy i oporów toczenia dzięki cieńszemu materiałowi. ! Lekkie dętki zazwyczaj wymagają częstszego pompowania". TPU ma same zalety oprócz ceny: waży tyle co nic (ok. 50 gram), odporne na przebicia, powietrze tak nie schodzi w czasie. Z wad to cena: Dwie dętki plus jedna zapasowa to 300 zł. Klejenie kapcia TPU szybsze jak plastrem, ale jak to klejenie - może się udać lub nie. Zadaję sobie pytanie przy TPU - czy to będzie miało sens, że zejdę 150 gram na kole czyli w sumie 300 gram, a za chwilę założę bagażnik i sakwy (puste) - czyli dołożę na plus 2 kg bez załadunku ? Albo mniej ekstremalnie, po prostu wsadzę bidon z wodą (0,5 kg). Na logikę to nie, ale mogę czymś nie wiedzieć. Czasem się śmieję, że można schudnąć 3 kg i wtedy jest największy zysk, oraz najtaniej Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.