Skocz do zawartości

[dętka] Continental Tour 28 Widenr art. 0182121) a Continental MTB 29nr art. 0182171) - różnice ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

Jest ciekawa zagadka do rozwiązania, bo musze kupić dętki. Rower Kross Evado 5.0, obręcze 622-19c Kross, opony Continental 50-622 RaceKing Shieldwall (zwijana - czekają na założenie na koła)

Wytypowane zostały: Continental Tour 28 Wide (nr art. 0182121) kontra Continental MTB 29 (nr art. 0182171)

I konia z rzędem temu, kto wie jaka jest różnica między tymi dętkami ?

Ta sama waga, ten sam zakres, ten sam wentyl (samochodowy Schrader), a dwa produkty.

https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-wide-pd9105/

https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-mtb-29-pd6105/

Dołączam kartę katalogową Continental, z niej też nic nie wynika.

Lepszych dętek z butylu niż firmy Continental względnie Schwalbe, to raczej nie ma, przynajmniej ja nie znam.

CON_Tubes_EN_LowRes.pdf

Napisano (edytowane)

Ciekawe, ale ten sam zakres szerokości, ta sama waga to ja bym olał temat 🙂.

Na CR podpięli pudełko z 26 do aukcji - to wiem.

Pomyśl nad dętkami TPU.

Edytowane przez chudzinki
Napisano

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że to marketing, aby osoba mająca koła 28 i wcześniej opony 28 cali cali kupiła właściwą dętkę do szerszych opon. To musi być ta sama dętka, ale produkt marketingowo rozbity na 28 i 29 cali.

Najchętniej bym dętek nie stosował, ale obręcze są zwykłe i mi na to nie pozwolą.

Jest też wersja Continental "light" https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-mtb-29-light-pd6106/ , wymagająca jeszcze częstszego dopompowywania i jest na Prestę. A ja mam rozwiercone pod Schrader. Nie mam porównania do zaworu Presta, ale swoje nowe dętki Continental po napompowaniu do 3,5 - 4,0 bara ciągle nie trzymały ciśnienia. I to by się potwierdzało, że zawory samochodowe Schradera, nie trzymają wysokich ciśnień, często jeżdżę na stację dopompowywać. Nie jest to nieodwracalne i można zastosować redukcję gumową https://allegro.pl/oferta/trezado-redukcja-adapter-tubeless-do-zaworu-schreader-2szt-15509096744 i mieć Prestę.

Natomiast Continental "light"  -  pisze w ulotce, którą dołączyłem wcześniej, że " Zauważalna optymalizacja masy i oporów toczenia dzięki cieńszemu materiałowi. ! Lekkie dętki zazwyczaj wymagają częstszego pompowania".  

TPU ma same zalety oprócz ceny: waży tyle co nic (ok. 50 gram), odporne na przebicia, powietrze tak nie schodzi w czasie. Z wad to cena: Dwie dętki plus jedna zapasowa to 300 zł. Klejenie kapcia TPU szybsze jak plastrem, ale jak to klejenie - może się udać lub nie.

Zadaję sobie pytanie przy TPU - czy to będzie miało sens, że zejdę 150 gram na kole czyli w sumie 300 gram, a za chwilę założę bagażnik i sakwy (puste) - czyli dołożę na plus 2 kg bez załadunku ? Albo mniej ekstremalnie, po prostu wsadzę bidon z wodą (0,5 kg). Na logikę to nie, ale mogę czymś nie wiedzieć.

Czasem się śmieję, że można schudnąć 3 kg i wtedy jest największy zysk, oraz najtaniej ;)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...