Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam !  W związku z nadchodzącymi  promocjami  szukam roweru crossowego lub roweru górskiego w stylu ATB. Budżet na zakup roweru to maksymalnie 4 tysiące złotych, chociaż bardziej szukam w granicach 3,5 tysiąca. Rower będzie służył do przeznaczenia ogólnego. Jazda po ścieżkach rowerowych w mieście oraz w terenie poza miastem na szutrowych i piaszczystych drogach. Chciałbym żeby dało się nim w miarę szybko pojechać po asfalcie oraz można było nim wygodnie pojeżdzić np. po lesie, dlatego musi mieć z przodu amortyzacje. Trasy zazwyczaj robię w granicach 40-50 kilometrów.  Rower nie będzie służył do zadnej wyczynowej jazdy w górach czy innym trudnym terenie. Nie mam zamiaru się też na nim ścigać. Nie interesuje mnie też jazda z sakwami czy       z jakimś innym bagażem.  Prosiłbym o wytypowanie jakiś propozycji rowerowych. Moją uwagę przykuły obecnie dwa rowery :

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-unibike-fusion-29-2025

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-kellys-phanatic-70-pd46799/?v_Id=265283&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=19529637099&gclid=EAIaIQobChMI6OeioeSXjwMVcBiiAx1eQSYOEAQYASABEgKh4vD_BwE

Mam dylemat przy wyborze napędu. Napęd 2x10 wydaje mi się bardziej optymalny. Fajnie  było by kupić rower z markowym i dobrym osprzętem, tak żebym nie miał później problemu z cześciami do niego i jego serwisowaniem. 

Może jakaś alternatywna propozycja nowego roweru ? 

 

 

Napisano

Na początek trzeba by się zdecydować jaki typ roweru chce się mieć MTB czy Cross(chociaż ten właśnie jest w temacie), ale przy opisie terenu w jakim ma być użytkowany, może nie być oczywiste ;). Ale myślę, że przy założeniach do użytkowania oba typy sprawdzą się dobrze :) 
 
Jeżeli MTB:
- to będzie "wygodniejszy/sprawniejszy" wszędzie poza równym asfaltem ;
- na asfalcie też przejedzie te 50km z dobrą średnią, ale będzie to "kosztować" więcej energii;
- ze swojej natury będzie miał średnie prędkości niższe od roweru crossowego;
- jeżeli wcześniej jeździło się na crossie, to po zmianie MTB będzie wydawał się 'ociężały';

Jeżeli cross:
- gdy ważna jest pozycja - więcej ofert, gdzie pozycja będzie bardziej wyprostowana;
- za miejskie asfalty, długie proste ścieżki rowerowe, bez krawężników - tu będzie przewaga;
- w terenie, leśne drogi, szutrowe, gruntowe, z piachem, jeżeli nie będzie korzeni, dziur itd. to przy odpowiedniej oponie nie będą problemem;
- jeżeli wcześniej jeździło się na MTB, to w crossie będzie "uciążliwe" pokonywanie krawężników, piaskowych odcinków itd. 
 

Cytat

Mam dylemat przy wyborze napędu. Napęd 2x10 wydaje mi się bardziej optymalny.

Wszystko zależy od sposobu użytkowania, bo np. przy napędzie 1x i stylu jazdy "ciśnięciu" na twardych biegach na max prędkości to "życie" kasety będzie krótkie. 
Ale ten sam napęd przy zróżnicowanym terenie, i odpowiednim zmianie biegów można w pełni wykorzystać. 
Tak samo przy 2x operowanie na dwóch manetkach może wydawać się nieefektywne i niepotrzebne. A dla kogoś innego zmiana na przednim blacie będzie wygodniejsza niż zmiana kilkunastu biegów na kasecie. 
 

Cytat

Może jakaś alternatywna propozycja nowego roweru ?

Merida BIG.NINE 300
Merida Crossway 300

Kross Level 6.0
Kross EVADO 7.0

Tabou Blade 6.0
TABOU BLADE 4.0

CUBE ATTENTION
Cube Aim

TREK DUAL SPORT 2 GEN 5
TREK MARLIN 6 GEN

Napisano

1. Dla amatora zawsze polecam crossa - pojeździsz kilka sezonów to zdecydujesz czy idziesz w wertepy czy w szosę - wtedy kupisz dedykowany sprzęt.

2. Krawężniki, korzenie czy dziury i tak pokonuje się technicznie - jeśli ktoś polega na sprzęcie i amorze to traci w moich oczach.

3. Każdemu amatorowi polecam napęd x1 - z prostego powodu, wiem po swoich zawodnikach, że i tak nie korzystają z całej kasety a co dopiero mówiąc o przedniej przerzutce.

Jedyny minus crossów jakie widzę to niestety osprzęt - górala za te 4tysie znajdziesz na porządnych gratach, cross dostaje ochłapy.

Napisano
8 godzin temu, koliber123 napisał:

 Napęd 2x10 wydaje mi się bardziej optymalny.

Albo coś jest optymalne albo nie jest, tak samo jak wynik może być rekordowy albo nie - a nie bardziej optymalny czy mniej rekordowy - to tak dla porządku   :)

20 różnych przełożeń będzie "bogatsze"  niż np. 12 , zwłaszcza że jeśli ktoś jest myślący to zestawi  napęd tak, aby przełożenia się - na ile to możliwe -  nie dublowały.

Argument o przedniej przerzutce jest od czapy  -  swego czasu mawiało się  "g.wno chłopu nie zegarek, jak wskazówkami w zębach dłubie"   :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...