koliber123 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Witam ! W związku z nadchodzącymi promocjami szukam roweru crossowego lub roweru górskiego w stylu ATB. Budżet na zakup roweru to maksymalnie 4 tysiące złotych, chociaż bardziej szukam w granicach 3,5 tysiąca. Rower będzie służył do przeznaczenia ogólnego. Jazda po ścieżkach rowerowych w mieście oraz w terenie poza miastem na szutrowych i piaszczystych drogach. Chciałbym żeby dało się nim w miarę szybko pojechać po asfalcie oraz można było nim wygodnie pojeżdzić np. po lesie, dlatego musi mieć z przodu amortyzacje. Trasy zazwyczaj robię w granicach 40-50 kilometrów. Rower nie będzie służył do zadnej wyczynowej jazdy w górach czy innym trudnym terenie. Nie mam zamiaru się też na nim ścigać. Nie interesuje mnie też jazda z sakwami czy z jakimś innym bagażem. Prosiłbym o wytypowanie jakiś propozycji rowerowych. Moją uwagę przykuły obecnie dwa rowery : https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-unibike-fusion-29-2025 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-kellys-phanatic-70-pd46799/?v_Id=265283&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=19529637099&gclid=EAIaIQobChMI6OeioeSXjwMVcBiiAx1eQSYOEAQYASABEgKh4vD_BwE Mam dylemat przy wyborze napędu. Napęd 2x10 wydaje mi się bardziej optymalny. Fajnie było by kupić rower z markowym i dobrym osprzętem, tak żebym nie miał później problemu z cześciami do niego i jego serwisowaniem. Może jakaś alternatywna propozycja nowego roweru ? Cytuj
StrayRider Napisano 10 minut temu Napisano 10 minut temu Na początek trzeba by się zdecydować jaki typ roweru chce się mieć MTB czy Cross(chociaż ten właśnie jest w temacie), ale przy opisie terenu w jakim ma być użytkowany, może nie być oczywiste . Ale myślę, że przy założeniach do użytkowania oba typy sprawdzą się dobrze Jeżeli MTB: - to będzie "wygodniejszy/sprawniejszy" wszędzie poza równym asfaltem ; - na asfalcie też przejedzie te 50km z dobrą średnią, ale będzie to "kosztować" więcej energii; - ze swojej natury będzie miał średnie prędkości niższe od roweru crossowego; - jeżeli wcześniej jeździło się na crossie, to po zmianie MTB będzie wydawał się 'ociężały'; Jeżeli cross: - gdy ważna jest pozycja - więcej ofert, gdzie pozycja będzie bardziej wyprostowana; - za miejskie asfalty, długie proste ścieżki rowerowe, bez krawężników - tu będzie przewaga; - w terenie, leśne drogi, szutrowe, gruntowe, z piachem, jeżeli nie będzie korzeni, dziur itd. to przy odpowiedniej oponie nie będą problemem; - jeżeli wcześniej jeździło się na MTB, to w crossie będzie "uciążliwe" pokonywanie krawężników, piaskowych odcinków itd. Cytat Mam dylemat przy wyborze napędu. Napęd 2x10 wydaje mi się bardziej optymalny. Wszystko zależy od sposobu użytkowania, bo np. przy napędzie 1x i stylu jazdy "ciśnięciu" na twardych biegach na max prędkości to "życie" kasety będzie krótkie. Ale ten sam napęd przy zróżnicowanym terenie, i odpowiednim zmianie biegów można w pełni wykorzystać. Tak samo przy 2x operowanie na dwóch manetkach może wydawać się nieefektywne i niepotrzebne. A dla kogoś innego zmiana na przednim blacie będzie wygodniejsza niż zmiana kilkunastu biegów na kasecie. Cytat Może jakaś alternatywna propozycja nowego roweru ? Merida BIG.NINE 300 Merida Crossway 300 Kross Level 6.0 Kross EVADO 7.0 Tabou Blade 6.0 TABOU BLADE 4.0 CUBE ATTENTION Cube Aim TREK DUAL SPORT 2 GEN 5 TREK MARLIN 6 GEN Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.