Maciek_Z_Mazur Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Witam rowerowo, Proszę o poradę. Temat się zaczął od tego, że zaczął się moczyć damper. Lekkie ślady oleju na tłoku, bez utraty ciśnienia ani upośledzenia regulacji. Kupiłem nowy i rozebrałem zawieszenie w celu wymiany dampera. Koniec końców okazało się, że giant ma customowe mocowanie i nowy nie pasuje, ale odkryłem coś co mnie trochę martwi. Po zdemontowaniu dampera odkryłem ślady tarcia na karbonowym łączniku - na damperze też jest ślad w tym miejscu i widać, że damper i link trą o siebie. Szukałem przyczyny i znalazłem ją podczas składania wszystkiego do kupy. Okazuje się, że łożyska w linku, do których przykręcany jest damper są osadzone nie symetrycznie - po prawej stronie łożysko jest osadzone głębiej (bliżej środka roweru). Łożysko po lewej wygląda z kolei tak jakby zostało wypchnięte od środka roweru na zewnątrz i daje się poruszyć ręką. Niemniej są to moje subiektywne odczucia, na logikę jeśli trze po lewej o prawidłowa odległość jest po prawej. Pytania: Damper pracował w lekkim przekosie - czy to mogło spowodować jego uszkodzenie i nieszczelność? Co teraz? Wymieniać link? Czy ktoś się orientuje czy to jest jakaś znana, powtarzalna przypadłość gianta? Rower to Trance 3 29 z 2021. I jeszcze jedna prośba - czy jakiś posiadacz Trance 29 z rocznika 2019-2021 mógłby strzelić fotę dampera od góry tak jak na drugim zdjęciu? - chciałbym zobaczyć jak wygląda prawidłowe usytuowanie. Z góry dzieki.... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.