Maciek_Z_Mazur Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Witam rowerowo, Proszę o poradę. Temat się zaczął od tego, że zaczął się moczyć damper. Lekkie ślady oleju na tłoku, bez utraty ciśnienia ani upośledzenia regulacji. Kupiłem nowy i rozebrałem zawieszenie w celu wymiany dampera. Koniec końców okazało się, że giant ma customowe mocowanie i nowy nie pasuje, ale odkryłem coś co mnie trochę martwi. Po zdemontowaniu dampera odkryłem ślady tarcia na karbonowym łączniku - na damperze też jest ślad w tym miejscu i widać, że damper i link trą o siebie. Szukałem przyczyny i znalazłem ją podczas składania wszystkiego do kupy. Okazuje się, że łożyska w linku, do których przykręcany jest damper są osadzone nie symetrycznie - po prawej stronie łożysko jest osadzone głębiej (bliżej środka roweru). Łożysko po lewej wygląda z kolei tak jakby zostało wypchnięte od środka roweru na zewnątrz i daje się poruszyć ręką. Niemniej są to moje subiektywne odczucia, na logikę jeśli trze po lewej o prawidłowa odległość jest po prawej. Pytania: Damper pracował w lekkim przekosie - czy to mogło spowodować jego uszkodzenie i nieszczelność? Co teraz? Wymieniać link? Czy ktoś się orientuje czy to jest jakaś znana, powtarzalna przypadłość gianta? Rower to Trance 3 29 z 2021. I jeszcze jedna prośba - czy jakiś posiadacz Trance 29 z rocznika 2019-2021 mógłby strzelić fotę dampera od góry tak jak na drugim zdjęciu? - chciałbym zobaczyć jak wygląda prawidłowe usytuowanie. Z góry dzieki.... 1 Cytuj
wr81 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu (edytowane) U mnie nowszy rocznik i jestem teraz przez tydzień poza domem więc nie sprawdzę... Sprawdzałeś w czasie poprzedniej eksploatacji dokręcenie śrub mocujących odp. momentem? Co miałeś na myśli pisząc o customowym mocowaniu? Na górze jest trunnion a na dole tulejka. Są amory gdzie na dole jest łożysko ale chyba nie w Trance. Jaki damper chciałeś wsadzić? P.S. Chyba @NerfMe ma Trance z tego rocznika... Edytowane 7 godzin temu przez wr81 Cytuj
Maciek_Z_Mazur Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu Dobra już wszystko wiem - męczyło mnie więc jeszcze raz rozebrałem zawieszenie. Łożysko w linku przy mocowaniu dampera dało się wypchnąć palcem. Niestety bieżnia wygląda na uszkodzoną - plamka na zdjeciu to dziura. Wprasowałem je ponownie ale przy montażu wyskoczyło. Czeka mnie zakup linka i wymiana. Najlepsze, że nie mam pojęcia kiedy to się stało, rower w eksploatacji od 4 lat. Ktoś może polecić jakiś polski serwis gianta co by to w miarę przyzwoitych pieniądzach sprowadził? @wr81 Miałem na myślo to co niżej - chciałem wrzucić sidluxa... 1 Cytuj
wr81 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Niestety (lub na szczęście) nie ma doświadczenia z takimi naprawami. Pytanie czy jako tymczasowe rozwiązanie nie można tego łozyska osadzić na jakimś kleju ( tak wiem papranina na czas znalezienia części zamiennej). Co do dampera to tak jak przypuszczałem Gianr ma standardową tulejkę a Rock Shox ma mocowanie z łożyskiem ( Bearing) - wg, moje oceny rzadsze więc często są dampery z nim w okazyjnych cenach. Niedawno ktoś na forum opisywał podobny przypadek z damperem DT Swissa.. Cytuj
Maciek_Z_Mazur Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu Heh, też pomyślałem o kleju, ale mi się już nie chce. Nie wiem jak długo z tym jeździłem, ale trochę jeszcze wytrzyma. Musi. W piątek jadę na urlop w Beskidy. W pn zacznę obdzwonkę wszystkich serwisów gianta w Polsce - może jakimś cudem ktoś ma to na magazynie. A jak nie, to pewnie 2-3 tygodnie czekania.... A co do dampera to rzecz w tym, że w giancie nie ma żadnej tulejki, nic, goło i wesoło i tam wchodzi od razu bolec zawieszenia, ten wykręcony na zdjęciu Cytuj
wr81 Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Na szybko widzę część: https://www.giantbikespares.com/Giant-Rock-Arm-Kit--1280GSG04001I1/product_detail/3-47507 w UK za 154 funty, (wysyłka niby gratis do EU pow. 35 funtów zamówienia) - jest przynajmniej jakiś odnośnik ceny. Można jeszcze napisać do sklepów niemieckich, są często dość dobrze zaopatrzone -Giantami handluje np. bynnyhop.de i mount7.de Co do tulejki to rzeczywiście po szybkim googlowaniu widzę że Giant nie używa/nie używał tej wprasowanej tulejki (DU bushing) i jeżeli jest w damperz to trzeba ją wyprasować... W mocowaniu bearing type nic to nie sa bo otwór i tak będzie za mały.. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Tak, Giant nie lubi tulejek w damperach , tak samo jest/było w Reignie . Damper musi mieć standartowe oczko 1/2 cala , żadne wynalazki z łożyskiem 30x8 tu nie podejdą . No chyba że tłoczysko znajdziesz z normalnym oczkiem i wymienisz . Ale Sidluxe do Trance ? Toto profanacja jest Ja bym tu bardziej x2/sdu widział a nie damper do xc . Cytuj
NerfMe Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Mam Trance z tego rocznika, ale sam zawieszenia nie serwisuje. W serwisie nigdy o niczym takim nikt nie wspominał, więc raczej jest ok. Jak to zdjęcie jeszcze potrzebne to mogę zrobić najwcześniej w piątek, ale na pewno damper jest symetrycznie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.