arekNowak Napisano Czwartek o 14:06 Napisano Czwartek o 14:06 Cześć, Krótko i jak w temacie: szukam gravela do dość szybkiej jazdy w większości na asfalcie, a z mniejszości na szutrze. Wymagania: - budżet od 5000 do 10000 zł - geometria bliżej sportowa - nie chcę "turystyka" - dwie zębatki na przód - przerzutki shimano Znalazłem "Orbea Terra H40 / H30" i "Rondo Ruut AL1 2x G3" - proszę o opinie praktyczne użytkownika Znalazłem jeszcze "Canyon Grail AL 7.0", ale przestrasza mnie przesyłka z niemiec (im dłuższy transport, większe prawdopodobieństwo uszkodzenia), serwis firmowy tylko Warszawa i Szczecin, a jak problem większy w naprawie to rower wraca do producenta (rozkręcanie, pakowanie, wysyłanie i czas...). Jakieś jeszcze inne propozycje graveli według moich wymagań? Pozdrawiam Cytuj
marcesco Napisano Piątek o 08:16 Napisano Piątek o 08:16 Superior X-Road spełni Twoje założenia i w przeciwieństwie do powyższych ma ramę z carbonu. Cytuj
arekNowak Napisano Piątek o 12:34 Autor Napisano Piątek o 12:34 Sprawdziłem, rower jest fajny (szczególnie 9.3) tylko za krótki reach (mocniejsze skręcenie kierownicy i zaczepianie przedniego kola o but). Cytuj
nossy Napisano Piątek o 16:48 Napisano Piątek o 16:48 a planujesz jeździć nim w przełajach i po wąskich, krętych singlach że sie tym przejmujesz? Cytuj
arekNowak Napisano Piątek o 21:47 Autor Napisano Piątek o 21:47 Nie planuje, ale to nie znaczy że w jakimś momencie nie będę chciał się taką ścieżką się przejechać i będzie złość że kupiłem rower który będzie mi przeszkadzał. Aktualnie mam romet aspre 1 (2022) który chcę zmienić na coś lepszego, ale mieć podobną geometria lub więcej sportowa (bardzo podoba mi się szybka jazda, ale by nie było wielkiego problemu czasem pojechać na szutrze lub nawet leśne ścieżki). Myślałem nawet o aspre 2 lub 3, ale te wiszące linki które rysują po ramie (pomimo że teoretycznie okleiłem wszystko co trzeba Cytuj
marcesco Napisano Piątek o 21:58 Napisano Piątek o 21:58 Bianchi Impulso można trafić w tych widełkach cenowych. Cytuj
arekNowak Napisano Sobota o 09:21 Autor Napisano Sobota o 09:21 Bardzo ciekawy, tylko jest poza moim budżetem, a te z niskimi cenami to są za małe lub za duże. Cytuj
marcesco Napisano Sobota o 10:23 Napisano Sobota o 10:23 Pełna rozmiarówka na Campie: https://www.bike-discount.de/de/bianchi-impulso-comp-ekar/fsa-1x13s Mka na GRXie: https://www.bike-discount.de/de/bianchi-impulso-comp-grx610-1 Cytuj
Mandoleran Napisano Sobota o 11:46 Napisano Sobota o 11:46 W dniu 7.08.2025 o 16:06, arekNowak napisał: Znalazłem jeszcze "Canyon Grail AL 7.0", ale przestrasza mnie przesyłka z niemiec (im dłuższy transport, większe prawdopodobieństwo uszkodzenia), serwis firmowy tylko Warszawa i Szczecin, a jak problem większy w naprawie to rower wraca do producenta (rozkręcanie, pakowanie, wysyłanie i czas...). 1. A czego tu się bać? Jak już przy odbiorze zobaczysz że karton coś nie tak to od razu spisujesz protokół ( tym bardziej że kupujesz nie tylko rower ale i karton ) 2. Masz 30 dni na testowanie ( jaki sklep da ci taką możliwość ?) a jak nie przypasi to oddajesz 3. Serwis firmowy? Tzn że do normalnego serwisu oddać nie można? Canyon akurat nie potrzebuje "serwisu firmowego" by gwarancje zachować 4. Faktycznie tutaj czas może odegrać rolę, no ale takie ryzyko każdego roweru nie kupionego stacjonarnie Może mam szczęście, ale przy 2 rowerach tej marki problemów nie miałem, mimo że jeden budżetowy, a drugi nieco z innej półki Cytuj
arekNowak Napisano Sobota o 20:34 Autor Napisano Sobota o 20:34 @Mandoleran - chętnie posłucham krótką opinię na temat Twojego Canyon Grizl CF SLX Di2 (jest lepszy niż Canyon Grizl 7, ale dobrze posłuchać). Cytuj
Mandoleran Napisano Niedziela o 07:59 Napisano Niedziela o 07:59 Nie ma za bardzo czego pisać. Też nie mam porównania bo to 1 rower tego typu ( baranek ) na którym jeżdżę. Ze zmian jakie zrobiłem, to wymieniłem mostek na dłuższy. Rower mam głównie na swoje weekendowe wypady na cały dzień i bez problemu da się wysiedzieć i mnie nie męczy, pewnie z racji pochylonej pozycji, na wyprostowanej bym nawet 50 km nie wysiedział. Też lubię mocniej pocisnąć w szczególności po leśnych terenach ale tutaj najbardziej kluczową cechą są odpowiednie opony i ciśnienie, ja dobrze się czuje na szerokich 45mm u mnie na takie tereny i warunki to optimum, lecz obecne Pirelli rozrosły się na moich obręczach do 48 i też jest świetnie, na asfalcie też to bardzo fajnie się toczy. Też zastanawiałem się wtedy Grizl czy Grail, tyle że Grail był nadal wtedy w opcji z 2-płatową kierownicą i odpadł, a Grizl był nowością. Co jeszcze.... No na pewno wydając ok 10 tyś bym tylko rozważał rower z karbonu. Czy bym kupił ponownie Grizla, pewnie tak bo dobrze się czuję na nim, Grail faktycznie będzie bardziej ścigancki, pewnie bardziej w terenie wytelepie z racji że max rama pomieści 42, a wiem akurat jaka jest różnica między 40 a 45 czy jak obecnie 48 mm w komforcie i opto ciśnieniu jest ogromna. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.