wojtek_se Napisano 5 Sierpnia Napisano 5 Sierpnia Cześć, Czy ktoś ma może film, opisujący ten - zdaje mi się, że dość prosty proces? Albo mógłby odpowiedzieć mi na pytania poniżej? Hamulce (i rower) są praktycznie nowe, chcę zmienić same klamki i spróbować zrobić to samodzielnie. Kupiłbym klamki, olej mineralny Shimano i ten lejek do wlania oleju do klamki, pasujący do Deore XT 8100 (już to znalazłem w centrum rowerowym). Czy dobrze myślę, że cała operacja (zakładając, że - linka pasuje do nowej klamki - nie chcę skracać linki - zacisk jest czterotłoczkowy, ale nie chcę go zmieniać to: 1. Odkręcić starą klamkę z obejmy na kierownicy, 2. Odkręcić przewód hamulcowy 3. Przykręcić nową klamkę 4. Przykręcić do niej przewód hamulcowy 5. Odkręcić śrubę aby uzyskać dostęp do otworu w klamce i włożyć lejek, zalać olejem lejek i "pompować" klamką jakiś czas, aż klamka uzyska "twardość" 6. Wyjąć lejek, zakręcić otwór 7. Cieszyć się nową klamką? Do serwisu zawsze zdążę oddać, nawet jak coś mi nie wyjdzie - trudno. Ale chciałbym nauczyć się kilku podstawowych napraw / upgrade, mam w domu 4 rowery i myślę, że sporo mógłbym zrobić sam (w granicach rozsądku). A jak coś pójdzie nie tak, to trudno, za wiedzę się płaci, oddam rower do warsztatu. Dzięki z góry za pomoc. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 5 Sierpnia Mod Team Napisano 5 Sierpnia W sumie dobrze, tylko najpierw 2, potem 1. I w hydraulikach nie ma linek. 1 Cytuj
wojtek_se Napisano 5 Sierpnia Autor Napisano 5 Sierpnia @sznib Dzięki - linka to taki błędny "skrót myślowy", oczywiście miałem na myśli przewody hamulcowe. W takim razie zamawiam i próbuję Cytuj
WojtasTaba Napisano 5 Sierpnia Napisano 5 Sierpnia (edytowane) Bardzo dobrze, że chcesz się za to wziąć sam. Trzymam kciuki. Zwrócę tylko uwagę na to, że jakby coś nie wyszło to prócz wizyty w serwisie może być konieczna wymiana klocków hamulcowych gdyby choć odrobinę ubrudizły się płynem hamulcowym. Dlatego polecam klocki wyciągnąć na czas całej operacji i zamiast nich włożyć jakieś ciasno pasujące kartoniki, czy cokolwiek innego, co uchroniło by tłoczki przed zbytnim wysunięciem. Edytowane 5 Sierpnia przez WojtasTaba 1 Cytuj
cervandes Napisano 6 Sierpnia Napisano 6 Sierpnia Folia spożywcza w rolce. Od lat używam do różnych rzeczy, np mycie napędu. Zawijam warstwę na tarczy i zacisku i nie muszę się obawiać, że cokolwiek pryśnie z napędu na układ hamulcowy. A co do wymiany klamki to wszystko prawie super, poza oliwką. Moim zdaniem warto wydać te 3pln i złożyć układ na nowej oliwce. Cytuj
wojtek_se Napisano 6 Sierpnia Autor Napisano 6 Sierpnia (edytowane) @cervandes nie mam z tym problemu, żeby dokupić te oliwki, tylko obawiam się, że przez nieznajomość rzeczy podczas ich wymiany zrobię coś nie tak i spowoduję nieszczelność. Sama wymiana opisana przeze mnie w punktach wydaje się dość "laiko-odporna" dlatego chciałem tak to zrobić. Edytowane 6 Sierpnia przez wojtek_se Cytuj
RabbitHood Napisano 6 Sierpnia Napisano 6 Sierpnia Daj spokój - oliwkę zakładasz na pancerz i zagniatasz śrubką - żadna filozofia (to w sumie najłatwiejsza część procesu). 1 Cytuj
wojtek_se Napisano 6 Sierpnia Autor Napisano 6 Sierpnia (edytowane) @RabbitHood - ok, tak zrobię, dzięki Czy mógłbyś zerknąć, czy Twoim zdaniem jeśli kupiłem to: https://www.centrumrowerowe.pl/klamka-hamulca-shimano-deore-xt-bl-m8100-pd20237/?v_Id=131562 to ta oliwka będzie w komplecie? Jeszcze mam czas, żeby domówić je osobno, na jutro by przyszła paczka Edytowane 6 Sierpnia przez wojtek_se Cytuj
Mod Team sznib Napisano 6 Sierpnia Mod Team Napisano 6 Sierpnia Oliwki nie ma w komplecie z klamką (jest w komplecie z przewodem).. Ja mnóstwo razy wymieniałem klamkę bez zmiany oliwki i nigdy nie miałem problemów z nieszczelnością. 1 Cytuj
wojtek_se Napisano 6 Sierpnia Autor Napisano 6 Sierpnia OK, dzięki wszystkim za pomoc. Wymienię bez zmiany tej oliwki a w razie czego domówię ją i zmienię. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.