Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Przymierzam się do znacznych modyfikacji w gravelu [Kross Esker 4.0] z 2021 r. Chcę założyć 10 rzędowe klamkomanetki GRX z serii RX400 i pożenić je z zaciskami z grup górskich, może nawet wleci XTR BR-M9200, albo inny dwutłoczkowy XT.

Pytanie, jaka jest kompatybilność takiego zestawu - czy klamkomanetki z grup szosa/żwir współpracują bezproblemowo z zaciskami górskimi ? Jak sprawa ma się z zarabianiem przewodów, czy pojemność zbiorniczka klamkomanetki obsłuży system zamknięty zaciskiem MTB ?

Mam nadzieję, że nie dubluje tematu :)

Dzięki za podpowiedzi !

Napisano (edytowane)

Nie ma  problemu  z robieniem takiego mixa. Jak  Ciebie interesuje zacisk  z nowego XTR 9200 to mam na zbyciu razem z przewodem . Zarabiasz tylko  przy klamce GRX. 

Edytowane przez pecio
Napisano (edytowane)

UWAGA ! Nie ma z tym problemów jeśli chodzi o działanie, ale pytanie czy przy założonej średnicy tarczy zacisk z odp. adapterem wejdzie w trójkąt. Z 4tłokowymi zaciskami może być tu problem bo nawet z tymi 2 też może być takowy. Ale na stulicę to kompletnie Ci nie potrzebne. 2 tłoki XT/XTR na przód z tarczą 180 i tył 160 grawel/szosa będzie z dużym zapasem na płaskopolskę. Oczywiście potrzebny przewód MTB z banjo a do klamek śruba 'szosowa'. Kierunek słuszny - klocki metaliczne MTB 2 x tańsze.

Edytowane przez DyktaTusek
Napisano

Zestaw traktuję przyszłościowo - ma być zapasem do przyszłych konwersji na inne ramy - być może też mtb. Dlatego myślę o XTR, który rzecz jasna w gravelu jest ekstrawagancją. Jednak kiedy jak nie teraz pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa ? ;) Tarcze chcę maksymalnie 160 mm, rama jest stalowa więc istotna jest tutaj sztywność.

Napisano

U mnie rama ta sama, tylko klamki serii  810 (różnią się od serii 400 tym że mają ServoWave i FreeStroke, ServoWave pewnie wpływa odczuwalnie na różnicę w pracy) :

- przód RT-86 160mm  + XT BR-M8120   czterotłoczkowy

- tył       RT-86 160mm  + XT BR-M8100   dwutłoczkowy

Przód jest mocny, tył nadmiarowo mocny - ogólnie bardzo przewidywalna praca.

Napisano
W dniu 15.07.2025 o 11:11, pecio napisał:

Do gravela polecam na tył 160 a na przód jednak daj 180 przy zaciskach XTR  dwutłoczkowych. 

180 z racji na siłę hamowania XTR czy są jeszcze inne powody ?

#RafalxM Jak ma się rama - a konkretnie okolice mocowań zacisków hamulcowych ? Czy tak mocne heble nie spowodują ugięcia materiału w jednak wiotkiej, stalowej ramie ?

Napisano

Z tyłu mocowanie zacisku jest wzmocnieniem trójkąta, a z przodu przy 160mm jest ok.

Na przód 180mm - widelec pewnie by wytrzymał, ale jak nie ma potrzeby (wystarczająca siła hamowania) to po co zwiększać ryzyko.

Napisano (edytowane)

@garyandfisher  nie wiem jak twój widelec  ale moje   widły z " plastiku " w moim gravelu  dopuszczają  montaż tarczy 180 .   Przy  wykorzystaniu  roweru zgodnie z przeznaczeniem  czyli upalanie po GÓRSKICH  szutrach i innych wyrypach   tarcza 160 i zacisk XTR 9100/9200 dwu-toczkowy z przodu to zdecydowanie za mało.  Należy brać pod uwagę ,że w tych zaciskach są mniejsze klocki  niż np w XT 8100.  Do 9100/9200 są klocki  szosowe jak z duracza o mniejszej  powierzchni styku  z tarczą .   Wraz z innymi zabiegami konstrukcyjnymi chodziło o urwanie każdego grama z masy hebli XTRa

Edytowane przez pecio

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...