bubulin Napisano Wtorek o 13:54 Napisano Wtorek o 13:54 (edytowane) Cześć wszystkim, od niedawna jeżdżę na Scott Scale 899, rama L. Tu jest specyfikacja, w razie potrzeby https://scott.pl/archiwum/product.php?id_cat=387&id_prod=1991 Rower ma dość szerokie terenowe opony Schwalbe Rocket Ron HS 438 (26 x 2,1 / 54-559), o wadze 480g, z wyraźnym bieżnikiem. Jako że jeżdżę 90% po asfalcie oraz chciałbym jeździć trochę szybciej, postanowiłem zmienić opony na szybsze i węższe. Oraz być może i ciut lżejsze, jeśli budżet pozwoli. Chciałbym dać 100-150zł za sztukę, z lekką negocjacją w górę. Obecnie w średnich warunkach pogodowych jeżdżę średnio około 26-27kmh na 50km, jeśli to ma jakieś znaczenie przy wyborze opon. Przy dystansach 100-150km prędkość mi trochę spada. Nie znam się na kompatybilności opon i obręczy. To co wiem, to że rower ma obręcze DT Swiss XR-SL 300, widzę na nich oznaczenia: ETRTO 559 x 17 ERD 541mm waga: 300g max tire pressure: 3 bar max spoke tension: 1700 N Będę wdzięczny za propozycje. Po lekturze forum mój strzał to Schwalbe Marathon Racer. https://www.rowerystylowe.pl/p-5763/opona-rowerowa-schwalbe-marathon-racer-26-x-150-40-559-performance Widzę, że jest węższa od mojej obecnej i ma bieżnik bardziej szosowy, waga podobna. Opona drutowana, czyli po ścieżce w lesie chyba da się na niej przejechać raz na czas? Ale może istnieją jakieś jeszcze lżejsze opcje w budżecie? Oraz czy do takiego roweru ma sens opona typu slick, lub może raczej semi-slick? Dzięki z góry za pomoc, pozdrówki. Edytowane Wtorek o 13:56 przez bubulin Cytuj
chudzinki Napisano Wtorek o 15:22 Napisano Wtorek o 15:22 Powiem szczerze, że nigdy nie zwracałem uwagi na Cytat max tire pressure: 3 bar Może dlatego, że jeżdżę na niskim ciśnieniu. Ale gdyby to było ważne to opona, którą wybrałeś ma zakres od 4 bar i raczej na mniejszym to się chyba nie da jeździć... Popatrz na Kenda Piedmont (tania i bardzo ładnie toczy się po asfalcie) albo łysiutka Schwalbe Kojak. 1 Cytuj
bubulin Napisano Wtorek o 20:17 Autor Napisano Wtorek o 20:17 o widzisz, dobrze że zwróciłeś uwagę. wychodzi na to, że 3 bar max obręczy DT Swiss może robić problem z doborem szybszej opony. Wolałbym tych obręczy nie uszkodzić ;] Schwalbe Kojak - ciekawa, ale niestety Ciśnienie: 4.00 - 6.50 Bar (55 - 95 psi) Kenda Piedmont - 50-80 PSI, czyli też minimum 3.5 bar Cytuj
chudzinki Napisano Środa o 07:09 Napisano Środa o 07:09 A na jaką szerokość patrzysz przy Piedmont? 1.95 ma od 2.8 bar. To dość szeroka opona. Ja jeżdżę na 2.2 🙂. Obawiam się, że wąskie opony będę miały teoretyczną i praktyczną wysoką granicę niskiego ciśnienia. 1 Cytuj
bubulin Napisano Środa o 08:40 Autor Napisano Środa o 08:40 Masz rację, patrzyłem na jakąś węższą Jest to zatem jakaś opcja. Do tego dopytałem się w serwisie i ponoć 3.5-4 bar w tym wypadku nie będzie problemem. Czyli w tym momencie mam na oku poniższe. Najchętniej Schwalbe Kojak 26x1.35, tylko zastanawiam się teraz, czy 1.35 (342mm) to nie będzie za wąsko dla tych obręczy? Kenda Piedmont 26x1.95, 585g, 2.8 bar / 40 psi https://sportcross.pl/26/opona-rowerowa-26-x-1-95-kenda-piedmont-fast-k1185 Schwalbe Kojak 26x1.35, 395g, 4 bar / 55 psi https://www.rowerystylowe.pl/p-8726/opona-rowerowa-schwalbe-kojak-26-x-135-35-559 Schwalbe Kojak 26x2.00, 570g, 2 bar / 30 psi https://www.rowerystylowe.pl/p-8727/opona-rowerowa-schwalbe-kojak-26-x-200-50-559 Schwalbe Marathon Racer 26x1.50, 465g, 4 bar / 55 psi https://www.rowerystylowe.pl/p-5763/opona-rowerowa-schwalbe-marathon-racer-26-x-150-40-559-performance Cytuj
chudzinki Napisano Środa o 09:14 Napisano Środa o 09:14 Cytat Najchętniej Schwalbe Kojak 26x1.35, tylko zastanawiam się teraz, czy 1.35 (342mm) to nie będzie za wąsko dla tych obręczy? Wąsko, ale nie najgorzej. Kenda Piedmont 26x1.95, 585g, 2.8 bar / 40 psi - waga realna 500 gram (tyle waży mój egzemplarz 🙂). Schwalbe Kojak 26x2.00, 570g, 2 bar / 30 psi - mam zwijanego, ale bardzo ciężko go dostać... Powyższe mogę polecić. Z Marathon nie miałem do czynienia. 1 Cytuj
bubulin Napisano Środa o 17:52 Autor Napisano Środa o 17:52 A jak to jest z szybkością Kojaków w kontekście testów bicyclerollingresistance? Nie wiem, co sądzić o tych laboratoryjnych oporach toczenia, bo nie chce mi się wierzyć, żeby moje obecne opony z terenowym bieżnikiem miały mniejsze opory, a tak wychodzi na tamtejszych testach. Wpadły mi jeszcze takie w oko, dość płaski bieżnik wydaje mi się z wyglądu szybkościolubny, choć może się mylę https://ctbike.pl/schwalbe-marathon-supreme-hs-469-26x2-00-hd-speed-one-star-lite-skin-evolution-line-opona-rowerowa-zwijana-czarna-reflex-2016.html Cytuj
chudzinki Napisano Czwartek o 07:11 Napisano Czwartek o 07:11 Cytat A jak to jest z szybkością Kojaków w kontekście testów bicyclerollingresistance? Nie wiem ... Cytat Nie wiem, co sądzić o tych laboratoryjnych oporach toczenia, bo nie chce mi się wierzyć, żeby moje obecne opony z terenowym bieżnikiem miały mniejsze opory, a tak wychodzi na tamtejszych testach. Jest to jakiś punkt odniesienia, ale tylko jakiś 🙂. Bardzo dużo zależy też od mieszanki gumy. 1 Cytuj
uzurpator Napisano Czwartek o 07:22 Napisano Czwartek o 07:22 (edytowane) Pisałem na PW, ale tutaj też napiszę. W moim mutancie do TT zbudowanym na ramie 26" mam koła 27.5 z oponami 28mm. Rozmiarowo wychodzi identycznie, więc rower nie jeździ niżej, a wybór opon 27'5 pod szosę lub grawel jest zdecydowanie większy. Oczywiście - potrzeba roweru z tarczówkami. EDIT: Aha - na oponkach 28mm wbijam 6'5 barów bez problemu. Edytowane Czwartek o 07:23 przez uzurpator Cytuj
bubulin Napisano Czwartek o 08:13 Autor Napisano Czwartek o 08:13 55 minut temu, chudzinki napisał: Nie wiem ... Jest to jakiś punkt odniesienia, ale tylko jakiś 🙂. Bardzo dużo zależy też od mieszanki gumy. Sam już nie wiem. Na stronce bicyclerollingresistance najniższe opory, jakie znalazłem dla mtb mają opony Continental Race King Protection, które wyglądają tak, czyli podobnie do Schwalbe Rocket Ron, które mam obecnie. Oraz są o 100g cięższe. Na chłopski rozum nie jest to nazbyt przekonujące, co do ewentualnego zysku szybkości Schwalbe Marathon Supreme też są o 100g cięższe od Rocket Ron, ale wyglądają już mniej opornie. Za to testy słabsze od Continentali o kilka watów Schwalbe Kojak najbardziej gładkie i najlżejsze, a testy najsłabsze. I co tu robić ;] Cytuj
RabbitHood Napisano Czwartek o 08:18 Napisano Czwartek o 08:18 Za dużo kombinujesz - kup normalny rower do normalnej jazdy na normalnym asfalcie. A jak już chcesz kombinować to nie przejmowałbym się tym "maksymalnym ciśnieniem" na obręczach i kupił marathony. Będzie szybciej ale to nadal rower 26'' mtb którym chcesz szybko jeździć po asfalcie. 1 Cytuj
bubulin Napisano Czwartek o 08:29 Autor Napisano Czwartek o 08:29 Rower taki mam i inny nie będzie ;] Chyba istotnie wezmę te Marathony, przez wzgląd na bieżnik. Jedno co się zastanawiam, to czy te obręcze wytrzymają 26x1.60 (kusi niezły ubytek wagi), czy nie ryzykować i brać 26x2.00 Cytuj
RabbitHood Napisano Czwartek o 08:46 Napisano Czwartek o 08:46 17mm na obręczy to wąsko i spokojnie przyjmie oponę 1,6'' 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.