Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

Jak w tytule, mam Lapierre Spicy CF7.9 na dosyć dobrych moim zdaniem podzespołach mianowicie :

Chciałbym wyrzucić ramę, zakupić jakąś z napędem Shimano czy co tam teraz jest dobrego i w modzie przerzucić graty i cieszyć się emtb. Czy jest wogole sens rozważać taką wymianę ramy? Będzie używany do tripów po górach jakiś lajtowych trasach zjazdowych. Jeżeli już to jakiej i gdzie szukać takiej ramy z silnikiem i baterią ?

Rama:
    •    Lapierre Spicy Ultimate, w całości z włókna węglowego
    •    Skok 170 mm, koła 29”
    •    Zintegrowana oś przelotowa, dopasowanie wciskane
    •    Standard metryczny, montaż dampera czopowy

Amortyzacja:
    •    Widelec: Fox 38 Float Factory Kashima GRIP2, 170 mm, offset 44 mm, boost 15x110 mm
    •    Tylni tłumik: Fox DHX2 Factory Series, 2-pozycyjna dźwignia regulacyjna, sprężyna 450 lbs (dla rozmiaru L), mocowanie 205x62,5 mm

Napęd (1x12):
    •    Manetka: Shimano SLX M7100
    •    Przerzutka tylna: Shimano XT M8100 Shadow+
    •    Kaseta: Shimano Deore M6100 10-51T
    •    Łańcuch: Shimano Deore M6100
    •    Korba: Shimano XT M8120, z tarczą 32T, długość 170 mm

Hamulce:
    •    Shimano XT M8120 – 4-tłoczkowe, tarczowe hydrauliczne

Koła:
    •    DT Swiss EX1700 SPLINE® 622x30c (boost, 28 szprych)
    •    Gotowe pod system bezdętkowy (tubeless ready)
    •    Piasty na Centre Lock, kompatybilne z Microspline

Pozostałe komponenty:
    •    Sztyca regulowana Lapierre RAD+ (skok 170 mm, średnica 31,6 mm)
    •    Siodełko Lapierre AM
    •    Kierownica Lapierre 6061DB, 780 mm szerokości (wzrost 30 mm)
    •    Mostek CNC Lapierre, długość 45 mm
    •    Chwyty Lapierre anodowane (duża średnica dla L)
    •    Stery: FSA Orbit Zero

 

Napisano

Kupić coś podstawowego, byle by skok widelca w miarę pasował i byłaby oś boost z tyłu. Wtedy do wymiany damper ( o ile rozmiar będzie inny ) , suport  , sztyca ( o ile średnica będzie inna ) . Cała reszta do przekładki. Ale i tak bym się zastanoił nad sprzedażą LP w całości i kupnem elektryka . 

Kupno samych ram jest mocno nieopłacalne , o ile uda się jakąś znależć 

 

Napisano

Wpadłem na ramę Dengfu, kąty są całkiem całkiem, zawieszenie po niedużych przeróbkach by podeszło, reszta części też. https://www.dengfubike.com/products/e82-frame-motor-battery-kit-复制?srsltid=AfmBOooR1Or-kayv7oR_nkYcfAhnzjFaheaJqu0kyic3_sUrpeCONZhU
 

coś tam już ludzie na tych ramach poskładali z tego co widzę…

Przyznam, jest dramat. Producenci są nastawieni na sprzedaż kompletnych elektryków, zakup sensownej ramy z silnikiem i sensownej cenie graniczy z cudem. Rozważałem sprzedaż i zakup, ale…  do 25 tysięcy PLN nie znalazłem sprzętu który miałby sensowny osprzęt. Miałem okazję jeździć na słabo lub średnio wyposażonej trailówce i mam porównanie z obecnym Lapierrem. Może jeszcze byłbym w stanie zejść o model niżej z tego foxa 38 factory na jakąś 34/36 i damperem, ale… kultura pracy tego zawieszenia to jest coś rewelacyjnego. A jak widzę podstawowe RockShoxy czy foxy na osprzęcie deore w elektryku za 24 tyś to chce mi się płakać. Chyba jeszcze nie dorosłem, do tego, że za porządnego elektryka trzeba dać te 35+ w górę (lub za mało zarabiam..)  więc albo obejdę się smakiem jeszcze, albo pokombinuje coś z tym dengfu. Bo jeżeli by pykła ta rama to w kwocie zakupu Lapierra (14tysięcy) i ramy dengfu (8tysięcy)  miałbym coś sensownego. 
 

Chyba, że jestem w błędzie i w kwocie 20/22 kupię coś na podobnych osprzęcie co Lapierre. Ale zakładając że znajdę na niego kupca pewnie w kwocie 10/11tyś to muszę dołożyć drugie tyle minimum a obawiam się że osprzęt w takim ebiku będzie tragiczny..

 

Napisano

Do 25 tys jest spory wybór solidnego sprzętu z wysyłki a nie kupowanie i rzeźba na jakiejś ramie z Chin. W sumie to się nie odzywałem bo ten temat to jakiś żart mi się wydawał. Cała masa ludzi u nas z top możliwościami lata na choćby wersjach Performance Fox'a czy nie przekombinowanych tłumikach RS'a i jakoś się daje. Najlepsza przerzutka 12-ka to ponoć Deorka ale tu widać to szajs... Rozpłakać się to idzie zupełnie na czymś innym:P 

Napisano

Za katalogowe 26 000 zł (stacjonarnie można jeszcze spróbować wynegocjować rabat) dostaniesz bardzo sensownie wyposażonego Moona Boost 1.0:

https://kross.pl/moon-boost-1-0-630-szary-czarny-polysk

Jeśli nie boisz się kupować wysyłkowo, to jeszcze taniej dostaniesz Radona Deft 10.0 800:

https://www.radon-bikes.de/en/e-bike/mountainbike/deft/deft-100-800-2025

 

Chińskie ramy sobie odpuść, bo ich niska cena wynika z gorszej jakości - zdecydowanie większe ryzyko, że rama pęknie lub się złamie. W wypadku renomowanego producenta płacisz za pewność, że rama przeszła właściwą kontrolę jakości, dzięki czemu ryzyko, że strzeli przy użytkowaniu zgodnym z przeznaczeniem jest o wiele mniejsze.

Napisano

Zrozumiałem, że szukasz ramy z wycięciem na silnik MID, aby przelozyc wszystkie graty ze swojego obecnego roweru. 

Mój koncept jest, żeby nie pchać się w jakieś powydziwiane ramy z mocowaniem silnika. tylko kupić CYC stealtj x1 w najbogatszej wersji i zamontować do ramy którą masz. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...