Endurfina Napisano 29 Czerwca Napisano 29 Czerwca Cześć wszystkim, Jak w tytule, mam Lapierre Spicy CF7.9 na dosyć dobrych moim zdaniem podzespołach mianowicie : Chciałbym wyrzucić ramę, zakupić jakąś z napędem Shimano czy co tam teraz jest dobrego i w modzie przerzucić graty i cieszyć się emtb. Czy jest wogole sens rozważać taką wymianę ramy? Będzie używany do tripów po górach jakiś lajtowych trasach zjazdowych. Jeżeli już to jakiej i gdzie szukać takiej ramy z silnikiem i baterią ? Rama: • Lapierre Spicy Ultimate, w całości z włókna węglowego • Skok 170 mm, koła 29” • Zintegrowana oś przelotowa, dopasowanie wciskane • Standard metryczny, montaż dampera czopowy Amortyzacja: • Widelec: Fox 38 Float Factory Kashima GRIP2, 170 mm, offset 44 mm, boost 15x110 mm • Tylni tłumik: Fox DHX2 Factory Series, 2-pozycyjna dźwignia regulacyjna, sprężyna 450 lbs (dla rozmiaru L), mocowanie 205x62,5 mm Napęd (1x12): • Manetka: Shimano SLX M7100 • Przerzutka tylna: Shimano XT M8100 Shadow+ • Kaseta: Shimano Deore M6100 10-51T • Łańcuch: Shimano Deore M6100 • Korba: Shimano XT M8120, z tarczą 32T, długość 170 mm Hamulce: • Shimano XT M8120 – 4-tłoczkowe, tarczowe hydrauliczne Koła: • DT Swiss EX1700 SPLINE® 622x30c (boost, 28 szprych) • Gotowe pod system bezdętkowy (tubeless ready) • Piasty na Centre Lock, kompatybilne z Microspline Pozostałe komponenty: • Sztyca regulowana Lapierre RAD+ (skok 170 mm, średnica 31,6 mm) • Siodełko Lapierre AM • Kierownica Lapierre 6061DB, 780 mm szerokości (wzrost 30 mm) • Mostek CNC Lapierre, długość 45 mm • Chwyty Lapierre anodowane (duża średnica dla L) • Stery: FSA Orbit Zero ⸻ Cytuj
Galvatron Napisano Piątek o 13:21 Napisano Piątek o 13:21 Będzie problem, bo niewiele firm oferuje same ramy do elektryków. Przykładowo, Specialized oferuje samą ramę Turbo Kenvo, ale w kompletnie nieopłacalnej cenie: https://www.specialized.com/pl/pl/s-works-turbo-kenevo-sl-2-frameset/p/4221280?color=5401525-4221280 Cytuj
marcin_ostrów Napisano Piątek o 15:06 Napisano Piątek o 15:06 Kupić coś podstawowego, byle by skok widelca w miarę pasował i byłaby oś boost z tyłu. Wtedy do wymiany damper ( o ile rozmiar będzie inny ) , suport , sztyca ( o ile średnica będzie inna ) . Cała reszta do przekładki. Ale i tak bym się zastanoił nad sprzedażą LP w całości i kupnem elektryka . Kupno samych ram jest mocno nieopłacalne , o ile uda się jakąś znależć Cytuj
Endurfina Napisano Piątek o 21:08 Autor Napisano Piątek o 21:08 Wpadłem na ramę Dengfu, kąty są całkiem całkiem, zawieszenie po niedużych przeróbkach by podeszło, reszta części też. https://www.dengfubike.com/products/e82-frame-motor-battery-kit-复制?srsltid=AfmBOooR1Or-kayv7oR_nkYcfAhnzjFaheaJqu0kyic3_sUrpeCONZhU coś tam już ludzie na tych ramach poskładali z tego co widzę… Przyznam, jest dramat. Producenci są nastawieni na sprzedaż kompletnych elektryków, zakup sensownej ramy z silnikiem i sensownej cenie graniczy z cudem. Rozważałem sprzedaż i zakup, ale… do 25 tysięcy PLN nie znalazłem sprzętu który miałby sensowny osprzęt. Miałem okazję jeździć na słabo lub średnio wyposażonej trailówce i mam porównanie z obecnym Lapierrem. Może jeszcze byłbym w stanie zejść o model niżej z tego foxa 38 factory na jakąś 34/36 i damperem, ale… kultura pracy tego zawieszenia to jest coś rewelacyjnego. A jak widzę podstawowe RockShoxy czy foxy na osprzęcie deore w elektryku za 24 tyś to chce mi się płakać. Chyba jeszcze nie dorosłem, do tego, że za porządnego elektryka trzeba dać te 35+ w górę (lub za mało zarabiam..) więc albo obejdę się smakiem jeszcze, albo pokombinuje coś z tym dengfu. Bo jeżeli by pykła ta rama to w kwocie zakupu Lapierra (14tysięcy) i ramy dengfu (8tysięcy) miałbym coś sensownego. Chyba, że jestem w błędzie i w kwocie 20/22 kupię coś na podobnych osprzęcie co Lapierre. Ale zakładając że znajdę na niego kupca pewnie w kwocie 10/11tyś to muszę dołożyć drugie tyle minimum a obawiam się że osprzęt w takim ebiku będzie tragiczny.. Cytuj
Electronite Napisano Piątek o 21:30 Napisano Piątek o 21:30 A jakby kit CYCa zapakować w zwykłą ramę? Cytuj
Tyfon79 Napisano Sobota o 08:58 Napisano Sobota o 08:58 Do 25 tys jest spory wybór solidnego sprzętu z wysyłki a nie kupowanie i rzeźba na jakiejś ramie z Chin. W sumie to się nie odzywałem bo ten temat to jakiś żart mi się wydawał. Cała masa ludzi u nas z top możliwościami lata na choćby wersjach Performance Fox'a czy nie przekombinowanych tłumikach RS'a i jakoś się daje. Najlepsza przerzutka 12-ka to ponoć Deorka ale tu widać to szajs... Rozpłakać się to idzie zupełnie na czymś innym Cytuj
Galvatron Napisano Sobota o 09:33 Napisano Sobota o 09:33 Za katalogowe 26 000 zł (stacjonarnie można jeszcze spróbować wynegocjować rabat) dostaniesz bardzo sensownie wyposażonego Moona Boost 1.0: https://kross.pl/moon-boost-1-0-630-szary-czarny-polysk Jeśli nie boisz się kupować wysyłkowo, to jeszcze taniej dostaniesz Radona Deft 10.0 800: https://www.radon-bikes.de/en/e-bike/mountainbike/deft/deft-100-800-2025 Chińskie ramy sobie odpuść, bo ich niska cena wynika z gorszej jakości - zdecydowanie większe ryzyko, że rama pęknie lub się złamie. W wypadku renomowanego producenta płacisz za pewność, że rama przeszła właściwą kontrolę jakości, dzięki czemu ryzyko, że strzeli przy użytkowaniu zgodnym z przeznaczeniem jest o wiele mniejsze. Cytuj
Endurfina Napisano wczoraj o 08:09 Autor Napisano wczoraj o 08:09 W dniu 4.07.2025 o 23:30, Electronite napisał: A jakby kit CYCa zapakować w zwykłą ramę? rozwiń Cytuj
Electronite Napisano wczoraj o 17:19 Napisano wczoraj o 17:19 Zrozumiałem, że szukasz ramy z wycięciem na silnik MID, aby przelozyc wszystkie graty ze swojego obecnego roweru. Mój koncept jest, żeby nie pchać się w jakieś powydziwiane ramy z mocowaniem silnika. tylko kupić CYC stealtj x1 w najbogatszej wersji i zamontować do ramy którą masz. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.