Eathan Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja (edytowane) Zabrałem się za wymianę linki w prawej klamkomanetce GRX (11s). Niby proste, niby wiem, ale poległem. Nie zrzuciłem przełożenia na najmniejsze (było 3 koronki wyżej). Wysunąłem linkę z pancerza i byłem pewien, że zrzucę na sucho. Niestety nie da się tego zrobić i klamkomanetka nie reaguje na ruch dźwignią. Próbowałem ciągnąć i zrzucać, ale też nic to nie dało. Pomyślałem, że może naciągając linkę powinienem wrzucić na większy tryb a potem będzie się dało zrzucić. Niestety to był błędny kierunek. W tej chwili nie mogę ani wrzucić, ani zrzucić. Wygląda na to, że zablokowała się linka / klamkomanetka. Będę zobowiązany za podpowiedź jak wyjąć tę linkę... PS Powodem pomysłu zmiany było podejrzenia, że linka może pękać przy klamce. Brakowało płynności pracy. PS Pewnie bez znaczenia, ale guma podwinięta do góry. Edytowane 18 Maja przez Eathan Cytuj
leejoonidas Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja (edytowane) Kiedyś Cię ostrzegałem przed tym abyś nie zrzucał na sucho. Jeżeli już były pierwsze objawy ze zrzucaniem biegów to znaczy że linka była postrzępiona, być może jakieś drobiny ułamanej linki zablokowały tryby w klamce. Duża igła, dobry wzrok lub coś na oko co dobrze powiększa obraz i dłubać w klamce którą niestety, ale być może trzeba będzie zdjąć z kierownicy, odkręcić wszystkie osłony z klamki zdjąć gumę i do roboty. Edytowane 18 Maja przez leejoonidas 1 Cytuj
Eathan Napisano 18 Maja Autor Napisano 18 Maja Ciekawostka... Okazuje się, że jak opuściłem gumy to bez problemu udało się zrzucić na najmniejszą koronkę. 😕 Cytuj
Marinbiker Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja @Eathan łączę się w bólu, bo miałem podobny problem. O tyle jednak było łatwiej, że i tak klamki szły do wymiany na Srama, więc miałem czysty kokpit, łatwiejszy dostęp, zdjęta owijka, odpięty pancerz, a linka lekko zakleszczona w gnieździe. Na szczęście po kilku/kilkunastu próbach udało się "zrzucić na sucho" w dół, co pozwoliło poluzować trochę główkę linki i chwycić ją wąskimi szczypcami. Linka w moim przypadku była cała, niepostrzępiona. Trzymam kciuki, żeby się udało bez tej dodatkowej roboty 👍😉 1 Cytuj
Eathan Napisano 18 Maja Autor Napisano 18 Maja No i całość do końca ogarnięta bez przygód. Jestem zdumiony, że z podwiniętymi gumami nie działa, a jak gumy opuszczę to działa. Cytuj
leejoonidas Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja A guma jest podwinięta do przodu czyli na zewnątrz, czy do wewnątrz w stronę kierownicy? Bo jak jest na zewnątrz to nie będzie działać, bo wywinięta guma blokuje jedną z małych dzwigienek manetki zrzucania w dół biegi. 1 Cytuj
Eathan Napisano 18 Maja Autor Napisano 18 Maja @leejoonidas odwinięta tak, że masz dostęp do portu odpowiedzialnego za wsadzenie i wyjęcie linki. Niby mała dźwigienka działała, ale nie zrzucała. Po opuszczeniu działa ok. Więc faktycznie coś musi blokować. Nie doszedłem co, ale ważne że się udało Cytuj
spidelli Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja @Eathan Też sobie takiego psikusa kiedyś zrobiłem i pamiętam, że wybrnąłem ale nie pamiętałem, w jaki sposób 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.