Sarathi Napisano Poniedziałek o 13:22 Napisano Poniedziałek o 13:22 Witam Jakiś czas temu kupiłem sobie nowy rower i oddałem go na serwis, ale lekko się chyba nie dogadaliśmy i na serwisie łańcuch został zamoczony w wosku. Więc po przejechaniu 50km przeczyściłem cały napęd, shakowałem łańcuch aż do sucha. Zakładam pierwszy smar C3 Dry Weather Ceramic Lube przejeżdżam 30 km i łańcuch zaczął piszczeć. Myślałem, że po prostu za mało dałem smaru na łańcuch, to trochę dałem więcej poczekałem pare godzin i go przetarłem lekko szmatką i dalej to samo... Więc znowu go wyczyściłem i przesmarowałem innym smarem Dry Weather lube od Muc-OFF'a. Nigdy nie miałem problemów z tymi smarami, używałem ich w poprzednich rowerach i nie było takiego problemu. Co do łańcucha to ma 0 wyciągnięcia i jak go biorę do rąk i ruszam ogniwami to zaczyna piszczeć po smarowaniu. Jakieś pomysły? Cytuj
chudzinki Napisano Poniedziałek o 13:35 Napisano Poniedziałek o 13:35 Użyć normalnego smarowidła, jeździć, obserwować 🙂. Cytuj
Sarathi Napisano Poniedziałek o 13:37 Autor Napisano Poniedziałek o 13:37 A jaki byś polecił, bo w sumie ten muc-off nigdy mnie nie zawiódł aż do teraz.. Cytuj
chudzinki Napisano Poniedziałek o 13:52 Napisano Poniedziałek o 13:52 Ja od dłuuugiego czasu tylko BRUNOX TOP-KETT, a o olejach mamy tutaj powieść 🤣. 1 Cytuj
marvelo Napisano Poniedziałek o 14:04 Napisano Poniedziałek o 14:04 A ja od roku stosuję ten: olej do łańcucha wosk SPEEDCLEAN890 PTFE z woskiem 100ml - 4260506410635 - 16131188831 - Allegro Jest bardzo wydajny. Nie jest to "woda", trzyma się na łańcuchu bardzo długo (na szosie bez problemu 500-700 km), napęd jest cichy i pracuje płynnie. Nie spłynie po jednym deszczu, choć firma ma jeszcze specjalny na mokre warunki (tego nie testowałem). Dla mnie rewelacja. Ma tylko jedną wadę - nie jest dla estetów, bo trochę brudzi. Ale ja pedantem łańcuchowym nie jestem i nie wycieram łańcucha po aplikacji. Olej jest na tyle gęsty, że można posmarować nawet przed samą jazdą i nie trzeba czekać na odparowanie rozpuszczalnika, i na tyle rzadki, że zdąży wniknąć w ogniwa w ciągu paru obrotów korbą. Akustycznie odgłos pracy zbliżony do Rohloffa. Cytuj
Sarathi Napisano Poniedziałek o 14:33 Autor Napisano Poniedziałek o 14:33 39 minut temu, chudzinki napisał: Ja od dłuuugiego czasu tylko BRUNOX TOP-KETT, a o olejach mamy tutaj powieść 🤣. dobra, sprawdze tego brunoxa, dam znać za jakiś czas Cytuj
smw44199 Napisano Poniedziałek o 19:16 Napisano Poniedziałek o 19:16 5 godzin temu, chudzinki napisał: Ja od dłuuugiego czasu tylko BRUNOX TOP-KETT... Tanie i bardzo dobre, również polecam👍 Cytuj
Sarathi Napisano Środa o 17:47 Autor Napisano Środa o 17:47 Z sprawdzeniem nowego smaru chyba sobie jednak trochę poczekam... zdjąłem łańcuch i przeczyściłem go do zera założyłem go przesmarowałem i zaczęło mi coś cykać na tylnej przerzutce, próbowałem regulować i nic to nie daje. Łańcuch jest dwukierunkowy, a spinka wygląda na dobrze założoną. Będę chyba musiał jutro dzwonić na serwis, bo ja to zielony jestem z dokładniejszą regulacją... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.